Sorpresa!!

Un relat de: Naiade

“ La Beth i el Toni es casen d’aquí a un més; com canvien les dones als homes, oi?” Comentava en Pau amb els amics del futur nuvi. “ Abans era de la gresca, no es perdia cap festa; ara com que a ella no li agrada la marxa...”
“ És una carca aquesta tia.” afegia en Lluc, “sort que està bona que sinó pobre tio...Si no s’espavila el tindrà a pa i aigua...”
Els amics del noi van seguir la conversa, amb la intenció d’organitzar-li un bon comiat de solter, això sí, ella no en podia saber res, encara el boicotejaria. Van triar un dia que ella, infermera d’un geriàtric, tenia torn de nit... Seria genial!
Van quedar amb ell per fer un sopar d’amics, una copeta i cap a casa.
En arribar el dia, la Beth amb aquella cara de nina que emanava dolçor per arreu li va fer un petó i amb mirada ingènua li va dir:
- Porta’t bé, eh, Toni !!
I tot seguit va sortir abans que ell direcció al geriàtric.
Els nois havien reservat lloc en un restaurant, a la part alta de Barcelona. El sopar va transcórrer amb normalitat, les rialles rememorant anècdotes de joventut i l’alcohol a dojo va fer que arribessin a les postres ben alegrois.
En Pau, esvalotat,va alçar la veu tot dient que ja era l’hora.
Tot seguit va començar a sonar una música sensual i suggerent, que silenciava el soroll de les rodetes del carret on els cambrers portaven amb cura un pastís monumental. El van deixar al mig de l’estança i van sortir amb discreció tancant la porta rere d’ells.
En Toni, passat de voltes, s’hi va apropar. Una cridòria general l’incitava a agafar la figureta que coronava el pastís. Tot fent xerinola la va estirar i es va obrir la tapa acolorida del pastís de cartró; en sortí una exuberant i lasciva senyoreta contornejant el seu cos amb gosadia.
- Sorpresa!!! Van cridar els companys a l’uníson
Ara des del llit de l’hospital on es recupera del desmai sofert, encara sent ressonar aquelles paraules dins el seu cap.
- Collons, si és la Beth!!!!

Comentaris

  • Bona sorpresa!!![Ofensiu]
    free sound | 27-02-2012 | Valoració: 10

    Bon relat.
    Amb humor i ironia, la vida del dia a dia.
    Quina gresca tot plegat!
    Bona història has empescat.
    Bon retrat que has pintat, felicitats!

  • Ha,ha!!![Ofensiu]
    copernic | 08-12-2011

    Un relat molt ben portat, amè i divertit. Ja sé que el tema era la sorpresa però m'he quedat embadalit per la fluïdesa de la història i el final m'ha copsat molt agradablement. Una abraçada!

  • SI!.. SI![Ofensiu]
    panxample | 06-12-2011 | Valoració: 10

    Això sí que és una sorpresa, tant pel Toni com pel Pau i el Lluc.
    Un relat sorprenent i genial.
    M'agrada .
    Avant!

  • SORPRESA![Ofensiu]
    Ventdelsud | 06-12-2011 | Valoració: 10

    Hola,
    M'agradat molt el teu relat! La vida te cops amagats! Trobo que es una dona prou interessant aquesta Beth i crec que gens avorrida, segur que te moltes coses a explicar almenys crec que el seu promés voldrà saber-ne unes quantes!

    A part de llegir el teu relat acabo de veure el teu comentari al meu poema. No m'he pogut conectar fins avui perquè he estat una mica embolicada i per això no t'havia dit res. L'altre dia a la presentació del poemari "Tensant el vers" vaig passar-ho molt bé i em va agradar molt coneixer-vos a totes i tots. M'apuntaré de ben segur a més activitats. Espero poder-te saludar ben aviat.
    Una abraçada!

  • Genial![Ofensiu]
    joanalvol | 27-11-2011 | Valoració: 10

    Has estat genial amb aquest relat! Ben trenat, rodó, cercant els punt febles i ressaltar la incògnita de l'ésser humà. La vida és plena de sorpreses, potser no tan exagerades com aquesta. Tot es qüestió d'extrapolar.
    Ja hagués estat fort que el Toni per alguna o altra raó hagués anat a parar a l’hospital sent la infermera de torn... la Beth. Però el final del relat és contundent.

    Una abraçada
    Joanalvol

  • Divertit i contundent[Ofensiu]
    Àlex Vidal Vidal | 17-11-2011 | Valoració: 9

    Un relat fresc amb una sorpresa contundent i que m'ha arrancat un somriure sincer i enorme. Tots tenim cops amagats...

    Felicitats i gràcies pel teu enginy!

  • crohnic | 17-11-2011

    No hi ha dubte que les aparences enganyen... Coneixem realment a les persones que ens envolten? En aquest cas, queda clar que no... Quina sorpresa, pobre Toni. Ara bé, trobo que ha sigut molta casualitat la inesperada trobada entre la Beth i el Toni... Mira que és mala sort, o ben mirat potser és bona... Qui sap, potser la relació es torna més sincera a partir d'ara , no? Hauràs d'escriure la segona part...

  • Les aparences, quan enganyen m'encanten [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-11-2011 | Valoració: 10

    Com les del teu relat. La sorpresa és monumental! Si es tractava d'això ho has aconseguit plenament. La protagonista és com la fama de les alumnes de les escoles de monges, que semblaven les més tancades i eren les més esbojarrades. Jo ho puc dir de les alumnes del Canigó, de Barcelona, que sovint, quan passava sota el seu pati m'ensenyaven les calces. Potser la Bet hi va estudiar. Una abraçada.

    aleix

  • Caram amb la sorpresa![Ofensiu]
    Núria Niubó | 16-11-2011 | Valoració: 10


    Un relat engrescador des de l'inici al final que tot i que hi ha doble sorpresa amb efectes traumàtics, el desenllaç té un punt que dóna al lector la llibertat d'imaginar que a la llarga, la sorpresa pot tenir resultats positius.
    He passat una estoneta molt agradable.

    Una abraçada
    Núria



  • gràcies a tu, de nou...[Ofensiu]
    joandemataro | 15-11-2011 | Valoració: 10

    naiade, ets molt amable amb el s teus comentaris

    una abraçada
    joan

  • Un relat sorpresa!![Ofensiu]
    jos monts | 14-11-2011

    Bé Naiade com sempre els teus relats m’agraden.

  • Sorpresa inesperada... i doble?[Ofensiu]
    Unaquimera | 13-11-2011 | Valoració: 10

    La pretesa sorpresa ho ha estat en el sentit en què menys s’ho esperaven els organitzadors de lamcelebració i l’interessat com a protagonista, oi?

    El que queda en l’aire és si la noia de cos exuberant i lasciu, que resulta ser la mateixa que aquella a qui “no li agrada la marxa”, també ha tingut una sorpresa o s’ha avançat i ho ha preparat per trencar amb la seva fama de seriosa i fins i tot avorrida.
    Cadascuna d’aquestes possibilitats donaria peu a un relat diferent, però tal com està deixa la porta oberta a imaginar la conversa posterior entre la Beth i el Toni, i entre els amics d’aquest... ben sucoses, cadascuna d’elles, a ben segur!

    T’envio una abraçada tardorenca, gens desmaiada sinó molt ferma,
    Unaquimera

  • què bo naiade...[Ofensiu]
    joandemataro | 10-11-2011 | Valoració: 10

    mai ens acabem de conèixer les persones, totes tenim algun secret...i en part crec que és bo..

    abraçades
    joan

  • Naiade![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 10-11-2011

    Que bé m'ho he passat! Una festa distesa,divertida amb una sorpresa que és la cirereta del relat. M'ha agradat molt aquesta Beth tan eixerida!
    Un petó ben fort, Naiade!

    Mercè

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274344 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com