Sonata de primavera

Un relat de: Unaquimera

Sonata de primavera

Photobucket

El pentagrama
es balanceja, espera.
Inconfusibles,
fins les línies arriben
notes de primavera.

Una sonata
escalfa el blau que s'omple
de bones noves.

Un ocell passa.
Observa, entona i canta.
Com l'au, s'engresca
el meu cor que desperta,
desplega ales i vola.


Unaquimera

Comentaris

  • Com si sonés[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 21-05-2012



    És molt original i encertat.

    Has fet una composició a quatre veus: el pentagrama, les notes, la lletra i el cel que la il·lumina.

    Veritablement ben trobat, com tots els teus!

    Una abraçada musical.

    Gemma

  • l'ocell músic[Ofensiu]
    iong txon | 29-05-2011

    He escollit aquest bonic poema amb imatge gràfica incorporada, ara que encara és primavera –una altra, però primavera en tot cas –i els elements que el componen encara ens poden inspirar si ens dediquem a contemplar el paisatge o a mirar per la finestra una estona com volen els coloms i les orenetes. I crida l'atenció la personificació que fas d'aquests elements: el pentagrama format per una dotzena de fils elèctrics, les notes musicals que hi posen els matolls en floració i l'ocell intel·ligent que tradueix aquesta música en el seu cant i amb el qual s'identifica l'autora: s'engresca, desperta i vola el seu cor, ja sigui per la musical coincidència o per l'esclat de tota estació primaveral, que com és sabut sempre tendeix a deixondir els poetes.

    No cal dir que l'encant d'aquest poema es veu significativament multiplicat per l'acompanyament de la imatge que el va inspirar, que el complementa perfectament i ajuda molt a comprendre el seu significat sense necessitat de major aclariment en els propis versos. Es pot dir així que la fotografia en aquest cas clarament forma part del poema, com és el cas de la proposta que es fa per exemple en un dels reptes del fòrum, el RPV. No és cap mala idea això de sortir al carrer amb la càmera a "caçar poemes".

    Felicitats doncs per aquesta inspiració primaveral: per cert, que ja toca fer un altre poema, que la primavera aviat s'acaba…!

    Una abraçada i fins aviat,

    comtearnau

  • Fent cas a la teva proposta[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-05-2011 | Valoració: 10

    he llegit aquesta deliciosa sonata No cal que et digui que m'ha encantat És d'una serena bellesa que enamora.
    Respecte al comentari que has fet al meu, del teu darrer poema,crec que vaig utilitzar, desafortunadament, la paraula nua, perquè si parlaves d una cuirassa ja no té sentit el mot "nua".
    Gràcies, Maite. Sempre aprenc alguna cosa de tu.
    Molts petons.

  • Shaudin Melgar-Foraster | 04-04-2011 | Valoració: 10

    te l’havia comentat, però ara que tornem a ser a la primavera hi torno. Encisador! I molt primaveral (la vostra primavera que aquí ara neva).
    Petonets,
    Shaudin

  • Bonic poema,[Ofensiu]
    free sound | 02-04-2011 | Valoració: 10

    per la primavera que estrena!!!!
    Bona barreja entre música i natura,
    entre mots que el cor no atura...
    Referència als ocells, pels seus cants
    o vols ben bells...anhelant la llibertat.

    Una abraçada "asincopada".

  • Hi havia........[Ofensiu]
    94_desertrose | 22-02-2011

    una cançó que deia "volando voy, volando vengo".... jaja
    Canvis, està clar..... ja sigui primavera, estiu, tardor o hivern...
    Saps?? m'he acostumat als canvis.... sempre dic el mateix d'ells.... "sempre són bons" SEMPRE!!!, encara que de vegades costi un Imperi pasar-los.
    Una gran abraçada emocionada.
    Desertrose

  • Preciós![Ofensiu]
    Josoc | 23-01-2011

    Tens tants comentaris que no sé que dir que no sigui repetit. Estic d'acord amb tots, com no podria ser d'altra manera vista la bellesa del conjunt. Sense voler establir comparacions, m'ha fet recordar el meu poema Seny i Rauxa, que ja em vas comentar. Totes dues volem volar ni que sigui escrivint, oi?

  • GRÀCIES!!![Ofensiu]
    Anna Rispau | 02-12-2010 | Valoració: 10

    Gràcies pel teu fantàstic comentari sobre la meva ppaleta d' haikús. Perdona per no contestar abans,no l'havia vist.
    M'ha encantat com l'has analitzat i he vingut corrents a gaudir de la teva Sonata de primavera. És mmeravellosa i és un honor per a mi que li trobis coincidències amb el meu modest recull d' Haikús.
    Felicitats per lasensibilitat que tens tocant les tecles de les paraules i creant veritables peces d'art.
    Una abraçada immensa al compàs de la poesia. Anna.

  • Ninona meva...[Ofensiu]
    Queca | 22-09-2010

    Moltíssimes gràcies pel teu comentari! Sí que és cert que fa temps que no publico... suposo que vaig atrafagada i no tinc temps ni per pensar... o potser he tornat a perdre "la Queca" durant un temps... En fi, però que tot va molt bé, la vida em somriu i jo li torno el somriure.
    Gràcies per pensar en mi.

    Una forta abraçada plena de tendresa i admiració.

  • Hola Maite !!![Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 02-07-2010 | Valoració: 10

    Una imatge certament encertada en la que damunt d'un figurat pentagrama de cables contrasten unes flors; son les notes més naturals que poden marcar el compàs espatarrant de la sintonia poètica més revelant convertida en el cant melòdic que escenifica l'esclat de vida que representa la primavera.
    Gracies pels teus comentaris i permetem que t'ofereixi la millor flor del verger literari.
    Una abraçada,

    J. Lluís

  • Holaaaaaaa!![Ofensiu]
    Sol_ixent | 01-07-2010 | Valoració: 10

    Ja ni te'n recordaves de mi, oi? xDDD

    Doncs aquí estic, que he decidit tornar a agafar l'hàbit d'escriure -a veure si me'n surto- i anar publicant tant sovint com pugui...

    Veig que les coses no canvien, i tu continues escrivint tant bé com sempre, el paral·lelisme amb la música m'ha encantat, que ho sàpigues. Siguis breu o escriguis molt tu sempre saps trobar els mots justos... :D

    I res... que a veure si ens anem comentant més sovint per aquestes "terres"!

    Una abraçada!

  • Nena, la teva sonata[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 01-07-2010 | Valoració: 10

    és lloable, elogiable, laudable, encomiable, plausible, ponderable, entranyable, impensable, envejable i tot allò que acaba en "able", de caire positiu i insuperable.

    Toreraaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

  • Magnífic[Ofensiu]
    Naiade | 29-06-2010 | Valoració: 10

    Un encert, que fa sentir dins meu aquesta etapa de l'any que s'escola cap l'estiu que encetem.
    Poema que fa comunió perfecta amb la fotografia.
    Torno a llegir-lo per assaborir la sonata, desplegar ales i volar.

    Una càlida abraçada

  • Un poema delicat i encoratjador[Ofensiu]
    brins | 29-06-2010 | Valoració: 10

    Perfectes les paraules i encertadíssima la fotografia. Una bella comunió que canta a l'encís de la primavera.

    En aquest moment, ja s'ha allunyat, ha arribat l'estiu, però cal guardar-ne l'encís amb poemes com aquest, per recordar que la il.lusió sempre reneix.

    Una abraçada,

    Pilar

  • ens llegim[Ofensiu]
    ales de foc | 26-06-2010 | Valoració: 10

    jo ,tot i que ja et coneixia alguns dels relats, encara no te n'havia comentat cap. I aquest darrer, sens dubte, no té res a envejar als anteriors. Bona poesia i bona la relació poema-fotografia. Brillant, com sempre.
    una abraçada
    ens llegim

  • Bell despertar[Ofensiu]
    joanalvol | 25-06-2010 | Valoració: 10

    entre els fils del pentagrama i les flors que si s'alliberessin de les tiges formarien les notes de la sonata.
    Només un despertar de debò ens posa les ales per volar més enllà de la imaginació.
    Delicat poema embolcallat amb música: quadre perfecte.

    Una abraçada, Maite
    Joanalvol

  • Molt bell![Ofensiu]
    Cendra de flor | 25-06-2010 | Valoració: 10

    M'encanta, és molt bell.
    Cendra

  • Armonia.[Ofensiu]
    Marc Burriel Allo | 23-06-2010 | Valoració: 9

    M'ha agradat el poema que deu estar vinculada a la foto.

    És molt dolç.

    El breu i bò, dues vegades bò.

    Sussu.

  • Bon regal[Ofensiu]
    Aquarela | 23-06-2010 | Valoració: 10

    Bon regal de comiat a la primavera, la sonata acompanyada d'una foto original.
    Van ben aparellades, foto i poesia omplen el cor de cel i de ganes de viure.
    Com sempre, molt oportuna!

    He visitat el bloc de la teva amiga i he votat, no he trobat els cometaris que havia deixat i he fet de nous, bona recomanació la teva.

    Un petó d'estiu!

  • Com sempre[Ofensiu]
    Queca | 21-06-2010 | Valoració: 10

    impresionant.

    Alimentes com ningú l'amor que et tenim.

  • pentagrames metafòrics[Ofensiu]
    Grocdefoc | 20-06-2010 | Valoració: 10

    Hola, de nou, Unaquimera! Jo també m'aturo (sense aturar-me) a observar els pentagrames del cel; artificiosos, sí, però metafòrics tal com els has descrit. Els que jo veig són parada obligada d'ocells de pas. Un cop més, t'envio una abraçada!

  • Vesteixes...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 20-06-2010 | Valoració: 10

    la imatge amb un poema exquisid, que fa vibrar la melodia que enceta la primavera, una estació en la que tota la natura desperta i ens fa saber que el seu lletarg ha arribat a la fi. També els humans la rebem amb un estat d'ànim diferent, gaudint-la i preparant-nos per l'arribada de l'estiu.
    Una abraçada ben gran, Unaquimera!

  • Vibrant![Ofensiu]
    Nefertitis | 20-06-2010 | Valoració: 10

    Text i imatge donen un arrodoniment perfecte a la teva poesia.
    Música i primavera; un tema tractat amb elegància; senzillesa amagada sota la complexitat.
    Felicitats de nou!

    Una abraçada!

  • Complementaris[Ofensiu]
    megane | 17-06-2010 | Valoració: 10

    Imatge i poema són complementaris i composen un misatge que vola, vola.
    M'arriba!
    m

  • Fins avui no m'havia adonat que tenies un nou relat[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 17-06-2010 | Valoració: 10

    M'agrada molt com aconsegueixes enllaçar text i imatge. Perquè no són un text i una imatge, sinó que formen una sola cosa -ambdós es necessiten-.
    És un poema-imatge fet d'una manera molt original, però sense artificis: senzill i enginyós alhora. I és gràcil i fresc i m'encanta!!!
    Una forta abraçada,
    Shaudin

  • Sublim![Ofensiu]
    Núria Niubó | 16-06-2010 | Valoració: 10


    Magnífiques notes, de delicadesa i sensibilitat, en aquesta "Sonata de primavera", que fa vibrar els cors, que convida a la contemplació.
    Senzilles paraules per no fer ombra a la poesia, brindant-nos una sonata que s'escolta dins nostre tot llegint el poema en silenci per no trencar-ne la màgia.
    Una exaltació al bell cant del renaixement de la natura.
    En el vers final, ens fas viure i empatitzar amb l'estat sublim que tu vius, tot integrant-te en aquest esclat de vida.

    Preciós Maite, preciós!

    Una abraçada suau i quieta, de complicitat.
    Saber escoltar la natura és privilegi de pocs.

    Núria

  • Escalfor[Ofensiu]
    Wenceslau | 16-06-2010 | Valoració: 10

    S'escalfa el cor com s'escalfa el blau del haiku.
    L'escalfor és de la que no crema, deixa les ales intactes per volar.

    Bones noves? No per ara, sempre són possibles, res no és impossible.

  • L'equilibrista. El despertar.[Ofensiu]
    Bonhomia | 15-06-2010 | Valoració: 10

    Per mi l'equilibrista en aquell relat vaig ser jo, en el sentit d'inventar els noms dels person atges i dels llocs. Crec que és bo informar-se del lloc, dels noms i de l'època quan s'intenta fer un relat de ficció social.

    La teva poesia és un gran despertar, jo intento recordar, i no en recordo cap.


    Sergi

  • Temps de promeses[Ofensiu]
    Xocolatina | 15-06-2010 | Valoració: 10

    El despertar de la natura fa despertar la vida després de l'hivern, llavors tots entrem en una fase eufòrica, x q la primavera és aquella estació que anuncia bones noves, portant promeses de sol, d'estiu, de descans.
    M'has posat de bon humor, gràcies!
    I preciosa la fotografia!

  • L' alè de la llibertat[Ofensiu]
    Illadestany | 14-06-2010 | Valoració: 10

    Oh! M'has fet sentir el fresc alè del mot més inabastable, llibertat!
    Tant de bo puguin sentir-lo, tots aquells que els costa, aquesta primavera.
    Una abraçada i gràcies pels teus escrits i per tot.

  • Fantàsric complement[Ofensiu]
    Txell Pellicer | 14-06-2010 | Valoració: 10

    Com de bé es complementen la foto i el poema!

    Fantàstic mirar-la i llegir els versos i sentir que el meu cor es contagia i té ganes de volar pel cel blau i càlid.

    Sort pel que queda de primavera,
    Txell

  • gràcies pel teu contacte i.....[Ofensiu]
    joandemataro | 14-06-2010 | Valoració: 10

    et felicito per aquest nou poema teu.. només quan vaig veure el títol i la fotografia sense llegir el poema ja vaig veure que era una genialitat
    et felicito
    fins aviat
    joan

  • És increible...[Ofensiu]
    leonardo | 14-06-2010 | Valoració: 10

    com has sabut captar amb aquesta fotografia i amb els teus mots com la natura interpreta aquesta nova sonata de primavera i com els nostres cors s'omplen d'alegria en escoltar-la. Fixat-hi bé les notes que capritxosament hi ha dibuixades al teu pentagrama:
    la -la- fa -fa -la -do -do -do -mi -la -do -do -mi -do -mi -do........

    M'han encantat i avui provaré de fer-les sonar!!

    Gràcies pel teu comentari, el o la major/a és el nom que a les Pitiüses es dona als avis o a les persones de més edat d'una casa.


    Felicitats per aquesta composició

    Una abraçada musical

    leonardo

  • Gràcies[Ofensiu]
    surina | 14-06-2010 | Valoració: 10

    És una sonata preciosa.
    Un petó molt fort.

  • Bello, bellisima...[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 14-06-2010 | Valoració: 10

    No sé italià... però aquestes paraules m'han inspirat per qualifica aquesta sonata dolça i tendre.
    La meva segona neta (3 mesos) és diu Abril.
    A més, aquesta sonata impulsa....
    "el meu cor que desperta,
    desplega ales i vola."
    Felicitats !

  • Ocell solitari[Ofensiu]
    franz appa | 13-06-2010

    M'encanta la foto i m'encanta el poema, breu, sobri i esclarit com la mateixa imatge, un suggeriment de pentagrama, de melodia a penes insinuada, que s'obre a missatges quasi amagats, atzarosos, com d'ocell que passa deixant a penes les notes d'alegria perquè el passavolant ocasional i -potser- distret, i se les emporti, dins un cap encaboriat que, imperceptiblement, esboirarà la joia senzilla de dues notes de color i de música.
    Abans que passi aquesta primavera...

    Una abraçada,
    franz

  • La primavera[Ofensiu]
    Epicuri | 13-06-2010

    També és una
    Quimera.

    Ho se d'ençà
    que vaig aprendre,
    que els ocells
    milloren els seu cant
    molt enllà
    de la necessitat
    biològica.

    Serà aquesta, la raó primera
    de Quimera, sonata i primavera?

  • Jo també voldria...[Ofensiu]
    JoanaCarner | 13-06-2010 | Valoració: 10

    Amb tan poques paraules, dius tantes coses… Postres imatges, expresses sensacions, ens portes de la mà al teu món poètic. Jo també voldria que el meu cor despertés, desplegués les ales i iniciés el vol.
    Com sempre, un escrit que obres i tanques de forma rodona.

  • expresses molt bé les sensacions que desperta la primavera




    (des del dia 7 de juin que no valoro els relats i demano que no s'em valorin els meus)

  • molt bonic[Ofensiu]
    Xunxi | 12-06-2010 | Valoració: 10

    el primer cop m´ha agradat molt, el segon encara més, felicitats

  • Preciós![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 11-06-2010 | Valoració: 10

    Un cant ple d'imatges evocadores on els elements de la natura i els humans formen una harmonia perfecta. La primavera, que aviat ens deixarà, és el despertar, el brotar, el créixer i el renéixer. Un temps especial, que transmet alegria, color i que alimenta tots els sentits. Tu, Unaquimera, amb els teus exquisids versos m'has fet sentir envoltada d'olors capriciosos i de cants alegres.
    M'ha resultat molt gratificant passejar-me per les notes del teu pentagrama visual. Un encant, sonen de meravella!
    Et desitjo que la propera estació també t'aporti energies ben positives i ens les encomanis a través dels teus escrits impaclables.
    Rep una abraçada ben acolorida, Maite.

    Mercè

  • sons de viola i violi[Ofensiu]
    panxample | 11-06-2010 | Valoració: 10

    fantàstic només hi falta aquesta rosella que goso oferir te
    Avant pit i amunt

Valoració mitja: 9.97

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

584517 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket