Somriure postís

Un relat de: pintalavida

Un dia, qualsevol, en que t'aixeques i intentes fer bona cara, posar-te el somriure postís per semblar estar bé, per intentar enganyar els del voltant, i potser a tu. Aquell dia, farà sol i bufarà un aire fresc. Tot semblarà en ordre fins que t'entrevanques, i caus. Caus, sí, i et fas mal. T'has fet mal al genoll, una petita ferida, pero tot i així fa mal. Surt sang, te la netejes, pero no para. Com que és un "petit" tall, decideixes deixar-lo estar. Alló no t'impedirà tenir un bon dia. Segueixes, et troves amb ella, i amb el seu somriure ja t'ha dit el "bon dia" que necessitaves. Pujes al bus, i sona aquella cançó que, només començar, et porta mil i un records, i potser aquell somriure postís que havies agafat avans de sortir de casa, s'ha desanganxat per uns minuts, pero t'el tornes a posar i llesta. Pases les hores asseguda a aquella cadira, que vulguis o no, has compratit hores i hores, on has somiat desperta i, hi tornes. Tornes a somiar o simplement recordes aquells somnis. I recordes, recordes que va haver-hi algú, i encara hi és… que l'estimes de totes les maneres i recordes que quan al poc temps de coneixe-hos, et va dir: "si, tu ets un d'aquelles amigues que sempre la tindré, una amiga de veritat, gràcies un cop més", i somrius. Tornes a la realitat, i veus que davant teu tens un llibre obert i que la professora està explicant, intentes afegir-t'hi pero la mandra et supera i segueixes somiant. Sona el timbre i vas cap a casa, tot escoltant música, on un cop més, recordes. Pero de cop i volta t'enrecordes de la ferida del matí, te la mires i veus que la sang s'ha assecat, i que en dos o tres dies s'acabarà de tancar. I aquí veus com de fàcil seria la vida si totes les ferides s'et curesin amb dos o tres dies, o si tant de bo totes les ferides no fesin mal, o tant sols les poguesis curar a l'instant. I és que a la realitat, a la nostra realitat, no podem. Ens podem posar el somriure postís, pero no oblidar-nos d'aquella, o aquelles ferides que són importants.

Comentaris

  • crohnic | 26-06-2009 | Valoració: 9

    Hi ha ferides que al llag del temps encara ens fan mal... Realment ens deixen una marca que dificílment podrem esborrar...
    Em sorpren una mica el que poses a la teva biografia... Tens 17 anys i dius que una de les poques il·lusions que tens és escriure... Segurament no estiguis passant un bon moment, però amb el temps veuras com et queden més il·lusions de les que et pensaves... i tu diu un pessimista de nassos...

l´Autor

Foto de perfil de pintalavida

pintalavida

1 Relats

1 Comentaris

544 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Sóc una noia de 17 anys, que una de les poques il·lusions que li queden, és escriure. Escriure tot alló que sent, que li passa, que viu.
He aprés a mirar-me la vida a partir d'uns ulls diferents, i tot, gràcies a escriure.

Últims relats de l'autor