Somnis fets ficció

Un relat de: Lliri

De sobte vaig tancar els ulls, no tenia son. Em vaig assentar al llit i, després d'una estona de rondar per casa sense saber què fer, vaig entrar al carrer.
El cel era groc i els arbres de color taronja. L'aigua no mullava, el foc no cremava.
El sol ens veia venir fred i la lluna, en canvi, ens escalfava.
Els ocells miolaven i els gats cantaven. La pluja queia cap amunt, els coets s'enlairaven cap avall. La dreta era l'esquerra i l'esquerra, la dreta.
La nit va passar a ser el dia, i el dia la nit; i aleshores tot va canviar, però tot va seguir exactament igual.
Jo vaig deixar de ser jo per passar a ser tu, els nosaltres eren ells i ells eren vosaltres; els papers es van intercanviar.
Potser tot seguia igual, perquè tot era diferent; potser sempre havia estat així i no me n'havia adonat.
Potser tot era molt més senzill, potser RES és el que sembla i el que sembla és, senzillament, RES.
Davant l'estupefacció, vaig recular endavant pel camí, sense aturar-me. De sobte em vaig parar a escoltar.
No sents un xiuxiueig? - Em preguntava a mi mateixa.
És el vent que t'acaricia les orelles, la verdor que et pinta el nas de color lila, el sol que s'amaga avergonyit, el silenci que et parla. Encara no el sents? Shhh... Fixa-t'hi bé, obre els ulls, estén les mans, tasta el gust de la tranquilitat, olora intensament, escolta...
i deixa't endur per la màgia dels somnis.
El sol s'amagava, s'estava fent clar i era hora de tornar a casa. Vaig obrir els ulls per viatjar amb el vel·ler dels somnis, un vel·ler que mai més va tornar, se'm va endur a un món on el cel era blau i els arbres, de color marró.

Comentaris

  • Xitus | 13-08-2007 | Valoració: 10

    Lliri,
    m'ha agradat molt aquest escrit, és molt visual, i té un rerefons filosòfic que fa pensar.
    Sobretot he trobat genial el concepte "entrar al carrer". Molt poètic :)

    Espero que segueixis publicant. Ara vaig a llegir-te l'altre!

    besets.

l´Autor

Lliri

4 Relats

9 Comentaris

4626 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia: