Som com cecs

Un relat de: rnbonet

Som, ben cert, un país de renúncies.
Com d'habituals xais d'espardenya i cordell.

Perquè no podem creure, com els infants d'abans,
que la fulla de canya o el barquet de paper
per la sèquia, és un bonic, esvelt i formidable vaixell
a l'oceà. Ni sabem escoltar la cançó alegre del bosc
en trobar un bolet; ni percebre l'etern cant de la mar
i les ones, a una closca de petxina.
Ni arribar a pensar que hi ha un món més just
en veure i contemplar un somriure d'infant.

Aleshores, ben cert, sentim que xafem una terra
que no és gens promesa. I ens fem cops al pit.

I oblidem els silencis dolços, les veles blanques,
els garrofers ardits, les vinyes i oliveres,
i els rosers florits en primavera.

Som, ben cert, un país de renúncies,
de costums sols de cordell i espardenya;
perquè com més ens canvia el present
més se'ns esdevé allò que calia oblidar.

Comentaris

  • Som, escrivint[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-03-2011 | Valoració: 10

    sí que som, clar que som! ara, som com som. I aquest magnífic relat ho certifica. Ser és caminar, escriure, lluitar.Encara que no ho sembli escriure és també ser. I m'he quedat sorprès, positivament sorprès de veure la riquesa del teu vers, de les grans descripcions fotogràfiques que fas, de l'ordre en que poses les paraules, la música, el ritme del poema. Tot això junt, el temps per a llegir-lo amb calma (avui és festa a Barcelona) i un bon esmorzar a la panxa. Parlant de menjar, records a la titaina. Felicitats per la teva poesia, que continuaré llegint atentament. Una abraçada.
    Aleix

  • seguim en contacte[Ofensiu]
    joandemataro | 11-05-2010 | Valoració: 10

    en primer lloc t'agraeixo els comentaris que fas al meu poema sobre el quadre de Picasso, estic aquí per aprendre i sempre en treca alguna cosa dels comentaris dels altres és per això també que escric per saber que arribo a d'altres persones i per saber quin efecte els produeisen els meus poemes i relats.
    Aquest teu relat m'ha agradat moltm, m'ha despertat records i sensacions i té força...
    et felicito
    i sí per part meva seguim en contacte, estic molt a gust a RC
    una abraçada
    joan

    PD.- no sé si ja l'has llegit però et convido a llegir un poema meu a veure què etsembla De Teià a Mataró

  • un país de renúncies...[Ofensiu]
    kispar fidu | 17-04-2010

    però ara estem agafant les cordes de nou! buscant la llibertat des del poble, com a mínim per poder expressar el que pensem i decidir!

    Som com cecs (només "com"?), hi ha més d'un que és ben cec i cega! Molts viuen seguint les corrents, unes masses que els arrosseguen, i es deixen portar sense qüestionar-s'ho tan sols... és trist, però ben cert.

    Et deixaràs caure per st.jordi? vindràs de nou de visita? Si vens, de ben segur que estaran ben contents de veure't! jo baixaré a Barcelona, però al vespre. El st.jordi el passaré al poble a la tarda.

    ah! per cert, tenia pendent ja de fa temps la teva visita, i quasi me n'oblido ara! En el poema, "Enlaire" vol dir "amunt". Vaig voler jugar amb el primer "en l'aire" (de ser-hi) i "enlaire" de pujar, amunt.

    records!
    ens veiem,
    Gemma

  • Quant raó tens, [Ofensiu]
    Xantalam | 29-03-2010

    quina veritat tan nítida, a quants somnis renunciem al llarg de la vida? I quants s'han "venut" al millor postor?

    També som un país d'artistes, de somniadors, de càndids que no volem creure que tothom sigui rapinyaire!
    Magnífic poema, Ramon, gràcies pel dibuixos, els emmarcarem!

    Una gran abraçada per tu i per la Maricarme,

    Empar

  • m'ha agradat i requeteagradat![Ofensiu]
    ambelma | 26-03-2010 | Valoració: 10

    Som com cecs i amb aquest poema obrim els ulls i deixem de ser-ho fins que l'oblit silencií aquesta combinació de mots que m'ha arribat al cor, reviscolant-me per dins.

    salut

  • Ben cert![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-03-2010

    I pensar que tot el que anomenes ho tenim davant dels nassos i no ho apreciem. Som cecs i rucs!
    Un poema/denúncia ple de sentiment i bellesa.
    Una abraçada, Bonet.

    Mercè

    PS. Vaig estar molt contenta de conèixer-te a tu i a la teva dona. I moltes gràcies pels dibuixets preciosos que ens vas regalar. Va ser una trobada inoblidable.

  • l'home d'arena | 26-03-2010

    mai més ben dit!
    Reverenciat Ramón, una abraçada també amb melangia, però embolicada amb l'esperança de que allò que va esvaint-se mai no es perda i retorne poderós per seguir nodrint-nos i fer-nos millors.
    Ah! i visca la primavera! (altrament dita, la caiguda de la calça)

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356285 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!