Solsticis

Un relat de: diesi

Els arbres es tornen a vestir de verd i cada matí sents l'olor de la gespa acabada de tallar, mentre camines cap a l'escola. Se't confonen els desitjos dins el cor: tens il·lusió per viure ara que el fred ha tret la bandera blanca i es retira del camp de batalla, però alhora estàs impacient i nerviós perquè no pots gaudir del sol, tancat dins d'aquestes quatre parets mal pintades. Al mateix temps intentes pensar que és l'últim any i que d'aquí un temps trobaràs a faltar aquestes sensacions, però no pots evitar desitjar que acabi el curs, imaginar-te enmig del mar, flotant, notant l'esquena molla per una aigua cristal·lina que també se't fica per entre els dits, deixant-te'ls salats i frescos. I un somriure imbècil se t'instal·la a la cara: voldries tancar els ulls i seguir somiant despert, però el professor ja ha començat la classe. Gires una mica el cap i la mires. Aquest estiu no serà com els altres: anireu junts a la platja i a la piscina i a menjar gelats i a passejar pel camp obrint roselles que encara no han nascut i parlant de la vostra felicitat i rient-vos amb menyspreu dels antics estius que vau desaprofitar. Li somrius i ella et torna el somriure. I comences a escriure tot el que hi ha apuntat a la pissarra: aquest últim trimestre superaràs encara més les notes de les anteriors avaluacions.

I ella et mira, però aviat se'n cansa perquè has deixat de mirar-la i pensa que abans no abaixaves la vista tan ràpid. Mira per la finestra: l'explicació del professor l'avorreix. Mira el cel, orfe de núvols i d'un color blau massa alegre pel seu gust. Pensa que va en màniga curta i que no té fred. Visualitza un calendari dins el seu cervell: vint-i-vuit d'abril. L'entristeix pensar que queda tan poc perquè s'acabi el curs perquè al menys, mentre esteu aquí, ella sap on ets tu. I sap què faràs just després que s'acabin les classes i té la seguretat que l'endemà us tornareu a veure. Però l'estiu, per ella, és sinònim de distància. Al principi us veureu cada dia, després us veureu cada tres, ho allargareu de setmana en setmana, després marxaràs de vacances i encara serà més temps sense veure-us i creixerà la desconfiança entre els dos. De sobte se'n recorda de treure la llibreta del calaix, l'obre per una pàgina en blanc, a l'atzar, escriu la data i comença a resseguir els quadradets d'un dels marges. Aquest trimestre baixarà de notes perquè ja comença a estar una mica farta de tot.



Comentaris

  • rasablanca10 | 12-05-2008 | Valoració: 9

    per fi tornes a escriure :)
    m'ha agradat molt, amb el final m'hi he sentit força identificada...

    sovint l'estiu significa allunyar-se d'algú apreciat... llavors la felictat de que s'acabi el curs es veu eclipsada per la distància entre persones que s'estimen...

    bé, l'estiu no és etern i sempre arriba el dia del retrobament :)

    un besadaa!

  • mira aquí i digues què et sembla[Ofensiu]
    ixnuir | 11-05-2008

    http://www.relatsencatala.cat/rec/Controller?rp_action=view_tema&rp_tema_id=683855

    t'hi apuntes???
    així coneixeràs les cares de moltes persones a qui llegeixes i no en saps la cara i així et coneixerem, que jo almenys després de llegir un munt de relats teus en tinc ganes....

    t'ho dic també perquè aquest cop es fa a Premià i em sembla recordar que tu eres d'un poble de per allà, no??

    i tranquila x el tema de l'edat que no seràs la única jove, jo i algun altre més de la nostra edat ja ens hi hem apuntat

    ja diràs algo... o a mi o pel forum o on vulguis, ok?

    arreveure!

  • a final de curs tots ens afartem[Ofensiu]
    ixnuir | 10-05-2008 | Valoració: 10

    veure l'estiu tan proper i Sant Joan i la platja... i tenir davant una pissarra i un professor que et diuen coses que no saps ni si vols entendre i uns examens que se't mengen les hores de sol i de lluna... jo vull tenir aquest somriure idiota del que parles! jo vull anar a la platja!
    però RES, 12 examens en 8 dies, aquest és el regal del destí... i quan penses que tot s'acaba et recorden la sele i a estudiar de nou...
    i mentrestant totes les papallones de la primavera per l'estomac remenante els sentiments...

    si si, aquest relat t'ha quedat genial Natàlia, has descrit ben bé el maig i el juny de tots els que estudiem...

    a part d'això, com et va tot? ara feia temps que no publicaves...
    no sé si ja has fet els examens o si encara et queden uns dies, en tot cas MOLTA SORT

    Adri*

  • Que bé que sona![Ofensiu]
    lataularodona | 07-05-2008

    M'encanta com pensa el nano i ho veig amb una claritat molt gran, com si m'estigués passant a mi.

    I en canvi l'actitud de la noia, m'és una mica repelent: encomptes de pensar la sort que té de tenir aquell noi que pensa totes aquelles coses només li sap trobar defectes...

    Bé, és igual. Felicitats per lo de la barretina i per lo del concurs