Sola (2a part)

Un relat de: Yrch

Tinc el teu cos cremat al costat. Acaricio el gerro que conté les cendres del teu cor, del nostre amor mort. Ara la teva ànima vaga sens rumb fixe. Estigue't amb mi, siusplau. No te'n vagis.
Les llágrimes, que tantes hores he contingut en els meus ulls, broten per fi. Broten per tot el que hem passat junts, per tot el que ens quedava per passar. Broten perquè tot s'ha acabat.
Ara ja no podré despertar i veure la teva cara. Aquella dolçor de somni que es dibuixava en els teus llavis.
Que farè ara? De moment complir una promesa: les teves cendres aniràn a parar al mar. El mar, on suren tots els teus somnis.
Ara estic pensant quin dia podré anar-hi… serà més endavant, quan aquest hivern de tristor i de gel desaparegui de la meva vida.
No tinc esma de mirar endavant. No tinc esma de somniar en un món millor. Per a què? Si ja no ets amb mi; si no sóc amb tu. Ja cap paraula té sentit, ja cap paisatge és bell si no hi aparèixes tu.
Em veus? Qué sóc? Res! Absolutament res…
Camino per casa, una desconeguda per a mi. Ara, tot el que havia estat meu, no és més que un esborrany de records.
Els nens, recordes?quan l'Anna encara grapejava per terra. I ara? Ara, porta al ventre sang nova, un cor que batega, latent, uns ulls que es preparen per obrir-se al món i, més tard descobrir que el que se't dóna, més tard és arrebatat.
I el Jaume? Quan jugava al menjador, amb aquell grapat de joguines, que quan s'enfadava llençava contra la paret. I les nostres enrabiades amb els dos... Totes aquestes coses, que ja no son res, simples ombres de colors dins el meu cor, part de la meva história ja acabada.
Potser quan aquesta criatura arribi seré un altra; potser la il·lusió tornarà a trucar a la porta, i la història tornarà a començar.
Mai vas pretendre ser més important que la meva vida, però tot i aixi, ho vas conseguir. Vas conseguir ser la meva vida al complet, el centre del meu univers. I siguis on siguis, estigues ben segur que també seràs la meva mort.

A totes aquelles persones que han perdut algú important,
una abraçada.

Comentaris

  • "mai vas pretendre...[Ofensiu]
    Capdelin | 20-05-2005 | Valoració: 10

    ser més important que la meva vida"... què guapoooo! és una bona defició d'amor autèntic... per això va ser tant important per a tu...
    has fet un altre relat preciós... ple de detalls (dels fills... ) i has demostrat el teu amor absolut per a ell...
    tots hem perdut un ésser estimat... però amb el temps, aquell dolor punyent, aquella impotència, aquella amputació de part de tu que també se'n va... es torna un dolç record amb el temps...

    un petonàs i una abraçada immensa!!!!

    PD. gràcies pels teus ànims per aquell comentari d'aquell personatge estrany que es dedica a colpejar amb certa xuleria poetes d'RC. És com un jutge prepotent, un crític orgullós...
    però si nosaltres som amateurs, gents senzilla, que només escribim per necessitat i per plaer... Això no és el concurs Planeta, ni la real acadèmia de la llengua...
    però m'és igual... sóc humil, res he guanyat, per tant res he perdut... però no m'agrada la gent despectiva... nosaltres som un grup d'amics i usem "paraules d'amor senzilles i tendres..."

    vinga... ens veiem i ens llegim... sempre!!!!

  • Somriures, pesars i ingratituds..[Ofensiu]
    Inflamable | 07-05-2005 | Valoració: 10

    Somriures: Perquè m'els provoques quan llegeixo les teves històries.
    Pesars: Perquè això vaig pensar jo quan a la ment regnava el"Puc perdre a la meva mare" i el perquè d'aquesta història.
    Ingratituds: Perquè aquest senyor que es fa dir Ferran de Montagut (que no tinc res en contra d'ell) no pot dir que la seva vida sigui millor que la que serà d'una altre. Aquesta frase, amb tots els meus respectes, aqui la llegeixi, no crec que li faci molt gràcia, la veritat. Aïda, saps que tens tot el emu suport, i, siusplau, no deixis d'escriure. Una abraçada!

  • No m'estranya que hagis posat el títol de SOLA[Ofensiu]
    Ferran de Montagut | 28-04-2005 | Valoració: 10

    Dons amb aquesta mala llet que tens per qualificar-me a mi que no em coneixes de res, sols per la biografia i la foto que en ella es posada, que em tractes de persona "non grata" hi això sense sonèixem de res, tu ni tant sols t'has vist en cord de poasar la teva imatge, has posat una flor seca, potser inclos seca com ho deus ser tu! Dona de pocs amics, de segurs que aquest relat roda vers alguna mateixa esperiència que deus haver tu mateixa patit. Res mes noia sols una cordial salutació, i sols vull que sàpigues i entenguis que en aquest mon hi ha vells que son de dins molts mes joves que tu!(Hi que consti que no se el que es l'enveja) son una persona mes feliç del que tu et pot arribar a pensar mai de la teva pobre vida) Jo el teu relat si que m'ha agradat i malt que et pesi tel vull valorar, dons com que es una realitat se la mereix la meva puntuació. Una abrasada Ferran de Montagut el escriptor i poeta dels Pirineus de (Girona)

  • sola...[Ofensiu]
    ROSASP | 01-04-2005

    Sola, és el millor títol que li has pogut ficar.
    Sola, malgrat estar acompanyada dels fills, un sentiment que de moment res pot omplir.
    Les vivències i les complicitats compartides, l'amor del dia a dia, milers de records, un dolor punyent que només el temps és capaç de minvar...
    M'ha agradat la forma i el missatge que vols transmentre!
    Un petó i molta inspiració!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Yrch

Yrch

31 Relats

178 Comentaris

62491 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
No quisiera que lloviera
te lo juro
que lloviera en esta ciudad
sin ti
y escuchar los ruidos del agua
al bajar
y pensar que allí donde estás viviendo
sin mí
llueve sobre la misma ciudad
Quizá tengas el cabello mojado
el teléfono a mano
que no usas
para llamarme
para decirme
esta noche te amo
me inundan los recuerdos de ti
discúlpame,
la literatura me mató
pero te le parecías tanto.
-.cristina peri rossi






y sin falsía, y sin comedia y sin literatura...






Cómo voy a creer /dijo el fulano
que el mundo se quedó sin utopías

cómo voy a creer
que la esperanza es un olvido
o que el placer una tristeza

cómo voy a creer /dijo el fulano
que el universo es una ruina
aunque lo sea
o que la muerte es el silencio
aunque lo sea

cómo voy a creer
que el horizonte es la frontera
que el mar es nadie
que la noche es nada

cómo voy a creer /dijo el fulano
que tu cuerpo /mengana
no es algo más de lo que palpo
o que tu amor
ese remoto amor que me destinas
no es el desnudo de tus ojos
la parsimonia de tus manos

cómo voy a creer /mengana austral
que sos tan sólo lo que miro
acaricio o penetro

cómo voy a creer /dijo el fulano
que la utopía ya no existe
si vos /mengana dulce
osada /eterna
si vos /sos mi utopía

Mario Benedetti






"el mundo entero se va a pique y yo sólo quiero seguir flotando, volando, soñando..."






"cap a la vida tu, jo cap a casa" Pere Rovira