Sóc mestís

Un relat de: Josep Mèlich

Sóc mestís

I per tant sóc perillós. Formo part de les forces del mal que destruirem Catalunya...o que ja l'estem destruint. El meu cognom és d'origen àrab. Confirmat pels heraldistes. El meu arbre genealògic té les arrels a Benifallet que, sense cap mena de sospita, és un poble amb nom d'origen musulmà. La meva filla petita va tenir relacions amb un noi nat a Síria, també àrab. Si d'ells n'hagués sortit fruït, tindríem un altre mestís. I hauria estat un daltabaix més greu encara, pel futur de Catalunya. No he tingut la sort de posseir una sang ni uns cognoms, nets, impol·luts, com per exemple Pujol o Soley que es veu que són de pura raça catalana. Em diu un amic arqueòleg de la Ciutadella ibèrica de Calafell que per definir, cosa sempre difícil, l'origen de la raça autòctona de les nostres terres, potser hauríem de partir dels ibers, que de fet han donat nom a la península que habitem, Després d'ells, el caos, pel que fa a mestissatge: Cartaginesos, Fenicis, Grecs, romans, vàndals, visigots, càtars , àrabs, andalusos, gallecs i els immigrants actuals... aquí hi ha arribat de tot. Pujol, amb els Mas, Puig, Alavedra, Ferrusola...i pocs més (ínclitas razas ubérrimas...)es veu que en són les excepcions que s'han salvat d'aquesta samfaina. Han tingut aquesta sort.
Per tant, aquella frase de col·leccionista "és català qui viu i treballa a Cataluya", ha esdevingut una camama. Ara haurem de dir "són catalans els que viuen i treballen a Catalunya, excepte els mestissos". Amb els anys es perd la memòria i el subconscient treu el cap de tant en tant, per destapar la caixa dels trons amb declaracions tretes de la barretina. Els mateixos trons que fa més de seixanta anys ja va encendre aquell dictador amb bigoti de Charlot que es va carregar els "mestissos" de mitja Europa, exaltant la raça ària, quan ell era un mil llets com ara jo. I com tu, naturalment.
Josep Mèlich

Comentaris

  • I jo tambe[Ofensiu]
    elmelich | 07-05-2006 | Valoració: 8

    Be germa vec que no pares,de totes les salses
    n'ets clavell.
    Endevant i no paris,
    Pere.

l´Autor

Josep Mèlich

3 Relats

2 Comentaris

2819 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00