SÓC EL TEU SARMENT (ESPIRITUAL)

Un relat de: PERLA DE VELLUT
SÓC EL TEU SARMENT
(ESPIRITUAL)



“Vigileu i oreu, perquè no sabeu quan aplegarà l’hora. Romandreu en mi i jo en vosaltres. Com el sarment no pot donar fruit, per si mateix, si no està unit a la vinya, així vosaltres si no romandreu en mi”.
(Jn 15,4)


M’acostume a invocar
el teu nom perpetu
més que alenar,
en tot lloc, en tot temps,
abans d’ajaure’s,
a totes les controvèrsies.

Oraré incessantment
en totes les accions
que faig tots les dies.

Si veig la teua llum
sé que me l’has regalada.

Si contemple el teu Esperit Sant
m’infon un benestar etern.

Cada moviment que faig
durant el dia està acoblat
al teu immens amor.

Si ore des que m’alce
fins que em gite,
sóc el teu foc de sarment.




Autor: PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Gràcies Amnaseo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-10-2020

    Gràcies Amnaseo, per la teua amabilitat de llegir-me el meu poema. A veure si a la pròxima m'ho comentes en valencià. Que tingues un bon dia.
    Saluts i cuida't.
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies Amnaseo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-10-2020

    Gràcies Amnaseo, per la teva visita, però no estic conforme com m'ho expliques, ja que no t'entenc gens. A veure si a l'altra m'ho expliquis amb el català o tal volta en castellà...
    Saluts i cuida't...

  • Gràcies Amnaseo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-09-2020

    Gràcies Amnaseo, per la visita, però no estic content amb tu, perquè m'ho expliques en anglès. A veure si a la pròxima m'ho expliques ben explicat en valencià... o tal en castellà...
    Saluts i força...

  • Gràcies Amnaseo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-09-2020

    Gràcies Amnaseo, per la teua visita, però a l'altra m'ho expliques en valencià o català, o tal volta en castellà. Saluts i cuida't...

  • Gràcies Amnaseo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-09-2020

    Gràcies Amnaseo, per la teua visita i per llegir-me el meu poema. Encara que no sàpia llegir l'anglès, m'ho puc figurar. Que tingues un bon dia i fins a l'altra...
    Saluts i cuida't...

  • Gràcies Amnaseo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-09-2020


    Gràcies Amnaseo per la teua visita i per les teues paraules que em són grates i en fan il.lusió. Encara que no sé l'anglés... A l'altra m'ho dius en valencià o espanyol.
    Gràcies per la teua amabilitat...

  • Gràcies...Amnaseo[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-08-2020

    Gràcies Amnaseo per la teua visita i per la lectura, on no entenc res del que em dius, ja que no sé anglés... però t'ho agraeix molt...
    Si de cas a l'altra m'escrius en "espanyol" o "valencià"... Merci Monseur...

  • A les teves demandes...[Ofensiu]

    Bona vesprada Perla de vellut, primer de tot gràcies per aprofundir en el meu poema, això denota que ets una persona molt involucrada a R.C. Bé, aniré a passes per a donar resposta a les teves preguntes. "Amoltonar", és un mot que jo no havia fet servir mai, jo dic apilar o amuntegar. Passa que en la creació poètica, a voltes, és convenient emprar paraules que existeixen, però que no son usuals a la vida diària. S'hauria de privar un pintor d'utilitzar tints o colors nous que van sortint al mercat?, o un constructor aplicar noves tècniques?. tu mateix des que publiques a R.C , has anat incorporant noves paraules pertanyents del català oriental. En quan a lo "d'exempta de rancor", et diré que, allò que m'afectava de jovenet, ara ho veig d'una altra manera perquè l'experiència de la vida m'ha fet comprendre que tot passa per algun motiu o altra, quina vida més dura van tenir la generació dels meus avis i pares! Per això dic "exempta de rancor", o sigui que ja no hi ha rancor, ni retret. I pel que fa al mot "papa" al Principat de Catalunya "papa", sense accent és fa servir des de molt antic en el llenguatge infantil en oposició a "mama", només les classes altes el feien servir amb accent, potser per influència de castellà o motiu de distinció ,Nogensmenys a les illes Balears i a L'antic Regne de valència predomina la forma papà" .Ah! i per quan a lo d'haver inclòs el meu poema dins l'apartat d'eròtic, a més de biogràfica i poesia, és per jo si que veig en ell un punt d'erotisme en el poema. Quan dius que un home és "forcegut", "emmorenit", "mans grosses", i a damunt surt de la dutxa i del pòmul de l'orella li penja un resquitx de crema d'afaitar.... No trobes que és eròtic i summament sensual... Jo crec que s'ha de diferenciar entre eròtic i pornogràfic... seria interessant que els lectors o relataires de R.C n'opinessin...I així sortiríem de dubtes i mal entesos. Bé, fins aquí tot, espero haver donat resposta a les teves amables demandes. Salut, Nil.

  • Hola unicorn_blanc_magic[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-04-2020

    Doncs si vols pots anar veient d'altres relats meus, pots llegir-me els anteriors i així ja aniràs veient com escric jo. Ja em diràs, doncs no puc anar a la teua pàgina, ja que no publiques res. Gràcies mil.
    Saluts.
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies...Unicorn_blanc_magic.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 12-04-2020

    Gràcies pel teu amable comentari en el qual em dius que és escel.lent i té un bon valor. Doncs, sí, són sentiments del meu interior, que ixen del meu cor, com a cirstià que sóc. M'alegre de que t'haja agradat.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies Eric Martínez[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-03-2020

    Gràcies pel teu amable comentari, on em dius que és meravellós i li notes que té sentiments i veus la meua ànima per dins. M'alegre de que t'haja agradat.
    Perla de vellut

  • Bon dia![Ofensiu]
    Eric Martinez | 28-03-2020

    S'he m'ha passat per alt aquest meravellós poema, que sense cap dubte evoca els sentiments a un personatge destacat per al narrador i que ens fa, a través dels seus versos estructurats veure els seus sentiments i la seva anima per dintre.

    Preciós, gràcies per compartir el teu talent.

  • Gràcies...Atlantis...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-03-2020

    Gràcies Atlantis, pel teu amable comentari "un poema d'amor i de entrega, una oració".
    Me n'alegre de que t'haja agradat.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Un poema d'amor[Ofensiu]
    Atlantis | 26-03-2020

    Un poema de caire espiritual que envejo, sobretot en aquests moments. És també un poema d’amor i d’entrega. Una oració.
    Bon poema

    Una abraçada

  • Gràcies...Montseblanc[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-03-2020

    Per la teua visita i el teu amable comentari: "Fe" i per dir-me també cada paraula és saber creure en Déu. Déu sols hi ha u, i sempre és així. És omnipotent.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Montseblanc | 23-03-2020

    La força del teu poema arrossega al lector, sigui aquest creient o no. La teva fe és a cada paraula i gairebé fa enveja als que no som capaços de creure en un Déu o en els déus.

  • Gràcies...Helenabonals...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-03-2020

    Gràcies pel teu amable comentari "Temps per a aquest poema" i per dir-me que segueix en força la cita de dalt. Gràcies també per comunicar-me que no ets creient, cadascú és món.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Temps per a aquest poema[Ofensiu]
    helenabonals | 20-03-2020 | Valoració: 10

    El teu poema segueix en força la cita de dalt. Jo no soc creient, però li veig la força.

  • Gràcies...Vicent Llémena.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-03-2020

    Gràcies per la teua visita i el teu comentari, en el qual em dius que "com estan les coses, m'has fet plorar de joia i em dius: què seria de nosaltres sense Déu. Me n'alegre molt que t'haja agradat.
    Saluts.
    Perla de vellut

  • Gràcies...Aleshores...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-03-2020

    Gràcies Aleshores, pel teu amable comentari: Lirisme mesurat. No t'equivoques, es nou, perquè és original meu.Vaig traduir el versicle de San Joan i el poeme és autènticament meu.
    Salutacions.
    Perla de vellut

  • Gràcies Urck-Eduard...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-03-2020

    Gràcies pel teu amable comentari "Com desig intens desfermador de barris" i que té un bon sentit de frenesí.
    Salutacions.
    Perla de vellut

  • Gràcies Sr.Garcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-03-2020

    Gràcies Sr.Garcia, pel teu amable comentari Vina i per dir-me que té un intens sentit espiritual. Em dius diferents accepcions i moltes gràcies per tal qüestió...
    Perla de vellut

  • Gràcies...brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-03-2020

    Gràcies brins, pel teu amable comentari, on em dius que és una realitat feta poesia i que té veritat.
    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Lirisme mesurat[Ofensiu]
    aleshores | 17-03-2020

    En la teva línia lírica però més mesurat i reflexiu més que contemplatiu; i amb fórmules noves, com aquest condicional que empres i que em fa l'efecte que és nou. O m'equivoco?

  • desig intens desfermador de barris[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 17-03-2020 | Valoració: 10

    Aquest sa desig intens fa sens dubte fusionar-se amb aquestes parts spirituals poetes místiques que hem perdut pel camí. Lloar i consagrar cada acte,cada gest,reconeixent al innombrable sense nom en tôt el que albirem.Amb apuesta gratitut i generosittat in extremis que ens deletes, no haurà portell sacre, que es resisteixi a la teva música,llum i embadalidor gest

  • Vinya[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-03-2020

    Em sorprèn l'us de la paraula "vinya" com a sinònim de cep.
    Al diccionari Alcover-Moll diuen: Vinya," Conjunt de ceps plantats, i tros de terra on estan plantats" i afegeixen: "(L'accepció || 1 del Diccionari Fabra, que defineix la vinya com a significant l'arbust Vitis vinifera, o sia, el cep, és un pur gal·licisme sense vitalitat en la nostra llengua)."
    Realment el sarment separat del cep serveix per ben poc, potser només per cremar i coure calçots, per exemple.
    Perdona les meves pixades fora de test. La poesia és molt bonica; s'agraeixen poemes de tan intens sentit espiritual.

  • Una realitat feta poesia[Ofensiu]
    brins | 17-03-2020 | Valoració: 10

    Aquest poema espiritual, basat en un versicle de Sant Joan, no tan sols conté bellesa, també conté molta veritat. Les persones som sarments que necessiten ser cultivats i regats amb molt d' amor. Ho necessitem, per poder viure esperançats i en pau.

    brins

  • Gràcies...Romy Ros[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-03-2020

    Gràcies Romy Ros pel teu amable comentari "Espiritualitat" i que encoratja i porta vida.
    Me n'alegre de que t'haja agradat.
    Una salutacions.
    Perla de vellut

  • Espiritualitat...[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-03-2020

    Quin poema més espiritual, encoratja i porta vida! Gràcies

  • Gràcies Nil...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-03-2020

    Gràcies pel teu amable comentari: "Cap a l'Absolut", on em dius que té una força que fa encendre els ciris de la consciència humana. Me n'alegre molt que t'haja agradat.
    Salut. Perla de vellut

  • Cap a l'Absolut.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 16-03-2020 | Valoració: 10

    Aquest bellíssim poema de caire espiritual és tota una pregaria cap a l'Absolut. Uns versos escollits amb cura, amb religiositat i sentiment. D'un barroquisme evident, però amb una força que fa encendre els ciris de la consciència humana. Llegint-te em veig empès a inclinar-me a la teva mestria poètica, a lloar-te com un devot, entre molts, de la poesia que fas, bo i ansiejant alimentar la meva ànima, més conscient per l'incertesa que estem vivint aquests dies., Salut, Nil.

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2638 Comentaris

112057 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael