Sóc el cinquanta!

Un relat de: Galzeran (homefosc)

-Quina bogeria!, ja són cinquanta i sembla que fóra ahir que tot començava a rutllar...
-Pssst! Ei, tu!
-Qui? jo?
-Sí, tu, de què vas?
-Sóc el cinquanta...
-Sí? Mira monada el cinquanta sóc jo, d'acord?
-Home, jo no volia pas...
-Mira ricura, res d'això. El cinquanta sóc jo, i molt abans que arribessis a aquest procel·lós món, jo ja rutllava per la pàgina, i encadenat, xaval! Que no saps amb qui et parles, tu.
-Amb un altre cinquanta?
-Amb el cinquanta en persona, no et passis...
-No, si jo penso passar-me...
-Què dius ara?
-Que ja em ve al darrere el cinquanta-un
-Provocador, potser?
-No, un simple numeret.
-Mira, m'has fet gràcia saps... si vols saber qui va ser el primer cinquanta, potser has de passar per " Aquí", i així sabràs de què va tot aquest enrenou. I ja en tinc prou, tira amb la teva brometa i vigila quan arribis al seixanta-nou no et passessis de llets, d'acord?
-Ha dit llets?
-He dit llest... veus com ja comences a passar-te!
-Ah! I dispensi, però gràcies per tot... a voltes un es perd els detalls, i si no fos per vostè, no hauria sabut la veritable història...
-Què vols dir ara?
-No, re, allò de la caputxeta, sap?
-Tu també?
-Entesos, no em miri així... que tant sols feia broma... quin geni d'home, si fins fa cara de llop i tot!
-Mira jovenet, que jo sóc molt de la broma, i et diré que m'has fet certa gràcia, així que ja pots seguir, i records al meu cosí.
-Ara sóc jo el perdut...
-Mira xaval, jo ja sé qui ets... i benvingut a l'ARC!
-Ja saps qui sóc...?





Comentaris

  • Enhorabona pel teu estil [Ofensiu]
    Romy Ros | 19-03-2009

    humorístic i desenfadat que no sé com t'ho manegues per escriure tan bé. Gràcies pel teu comentari a un dels meus relats, sempre anima a seguir endavant. No et puntuo perqué encara no he entés el sistema de puntuacions a l'hora de fer les mitjanes entre relats i autor. Ah! i endavant fins el relat 100.

  • Clar de lluna | 19-01-2009

    ...doncs moltes felicitats, jo al pas que vaig tardaré anys a formar part de l'ARC! je je je!

    Entre tu i en Mändâlf m'heu fet riure una estona! Ben pensat!

    Una abraçada!

  • Felicitatssss darki[Ofensiu]
    gypsy | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    ;)

  • A més de llegir-te [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 23-12-2008 | Valoració: 10

    A més de llegir-te he vist els comentaris que el teu relat arrossega i de veritat que, amb lo despistat que diuen que soc lo estrany seria que sabés de que va tot això. Jo pensava que RC volia dir Relats en Català però les sigles podien ser ReC. Potser RC deu voler dir Relats en Conya però les sigles també serien ReC. Total tinc un bon "lio" en fi que el relat es molt bo i que en puguis escriure al menys 69.

    J. Lluís Cusidó

  • Catalunya33 | 19-12-2008

    Bona tarda ferran,
    sí tens raó en el que dius, el text és precipitat per que era un exercici i ja el vaig fer massa llarg, una amiga em va ensneyar aquest lloc i vaig pensar en donar-me d'alta com autor...
    De les faltes ja estava al corrent, algunes fan mal als ulls, error meu ja que ho vaig corregir abans d'entregar-ho però no abans de pujar-ho aqui! No hi vaig pensar més fins que ho van publicar i ara es veu que no es pot modificar...
    De totes amneres gràcies pel comentari, he llegit algun teu que m'agradat força també!

  • Clar que ho sé[Ofensiu]
    Màndalf | 19-12-2008

    Tos els RC formem una associació reivindicativa, ARC, amb l'objectiu d'aconseguir recuperar les nostres sigles que un dia uns desaprensius ens van prendre sense dir-nos ni ase ni bèstia.
    Benvingut al club! Cada cop som més! Ja saps, t'espero cada dimecres a les 22h amb la pancarta:
    RC vol dir Relat Cinquanta
    I si convé ens n'anem a fer una tancada a Omatech. Tu portes el vi i jo portaré la coca (coca amb ceba, eh!).

    En fi, gràcies amic

    per entendre els relats cinquanta tal com ho fas. Els RC t'estaran eternament agraïts, igual que jo. I enhorabona per ser pare d'aquest preciós vailet, sembla bon jan. És comunicatiu i espavilat.

    Una abraçada i Bons Nadals a tu i als teus!

    M

  • Quin parell de cracks![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 19-12-2008 | Valoració: 10

    Tu i en Mandalf, o a l'inrevés, no sé podríem començar a pensar en certes postures capgirades. Bé, deixe-m'ho córrer. Marededeusenyor!
    Molt divertit el teu relat 5O. Ara et toca seguir les passes del teu, nostre, company de RC.
    Moltes felicitats, darkman, i endavant amb la bona literatura que ens ofereixes.
    Una abraçada.
    Mercè

  • ei genial![Ofensiu]
    gypsy | 19-12-2008

    Ferran ets un crack! i aquest homenatge a en Mandalf, impagable!

    Petons guapíssim!

    Felicitats pel cinquanta! déu n'hi do!

    gyps

  • Per molts anys, xaval![Ofensiu]
    deòmises | 19-12-2008

    M'alegra veure que al final has tirat endavant la idea que volies escriure. I fins i tot t'ha servit per retre homenatge a l'escrit d'en Màndalf.

    Felicitats, i endavant amb força i ànims!

    d.

  • Enhorabona![Ofensiu]
    Dolça Parvati | 19-12-2008

    Ferran, espere que poguem celebrar també que arribes als 100 i més encara. Segur que sí!
    Petons
    DP

l´Autor

Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

96 Relats

839 Comentaris

264242 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Dels meus relats a concurs, que durant els anys de participar van quedar finalistes, n'he fet un recull electrònic que podeu baixar/descarregar gratuïtament des de LEKTU
No sempre els he publicat sota aquest perfil, però tots es poden trobar dins la pàgina de relats en català.



Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A