Silenci

Un relat de: Melcior

El meu silenci
és prou llarg,
sec, trist, covard,
solitari i ple de por.

Por de fer soroll
de tant silenci,
brogits que no són res,
gemecs que ell elabora.

El meu silenci
és tan llarg
com la meva ignorància,
erm i sec
com la font que no raja,
igual de trist
com una llàgrima de dol,
covard
com la por de xisclar,
i tan poruc
com una por emmirallada.

El meu silenci
no ho vol ser,
l'han fet
s'ha fet
l'he fet,
i jo, immòbil,
acceptar-lo per la por.

Sempre la por
de l'ésser que vol ser lliure,
i la llibertat,
no vol por ni silencis.

Comentaris

  • La Banyeta del badiu | 19-04-2006 | Valoració: 10

    T'en enrecordes, que en l'any 78 TV fa fer una novel.la escrita per en Vicente Blasco Ibáñez, que és deia CAÑAS Y BARRO. Dons a mi una escena em va quedar al cap ( i això que era joveneta), el pare del protagonista, sempre l'estava insultant devant de tothom, sempre i sempre com un martell i el xicot, el protagonista callava.
    Al preguntar-li perque no responia res al seu pare va dir : - PREFIERO CALLAR PARA NO OFENDER -.
    Avegades millor callar, no per por, si no per no ofendre.
    Un petonet. Pilar.

  • ada | 14-02-2006

    el teu..ho pot dir tot..però cal buscar un mot senzill..
    bonic...serà millor......si vols?..

  • ada | 12-02-2006

    El teu silenci.....ho pot ..dit....tot................
    ...............

  • i és que...[Ofensiu]
    Capdelin | 11-02-2006

    el silenci és l'estat més fàcil per al covard, no deixa rastre ni compromet tant com les paraules... però de vegades el silenci és una simfonia de crits ofegats, un poema en estat de pausa, tramant la llibertat.
    M'ha meravellat el teu poema!

  • La llibertat ens pertany.[Ofensiu]
    Bonhomia | 11-02-2006 | Valoració: 10

    A veure, Melcior: és evident que el moviment existeix.
    Quan jo em referia a viure fora de la societat pensava que aquesta era metzina enganyosa per a mi. Però societat, per a mi,en aquests moments, tan sols és una paraula i no existeix, ni la societat en si, ni la mateixa paraula (encara que pugui resultar contradictori per una cosa que he escrit fa un moment), gràcies al teu "Silenci".

  • no he pogut evitar llegir-te![Ofensiu]
    mharta | 07-02-2006

    Quan he llegit el comentari que m'has fet dient-me que també tenies un poema titulat "silenci" hi he anat de cap! Quanta raó tens, quantes coses que pot dir i voler dir el silenci. Felicitats pel teu poema, m'ha agradat molt! Sobretot la quarta estrofa: és magnífica!

Valoració mitja: 10