Sí, Nadal, sí i sí

Un relat de: Joan G. Pons

L'ordinador ha començat a escriure totalment descontrolat.

Tenim una bona història l'ordinador i jo. Per tant, a vegades, agafo uns rampells, i jo el deixo i desprès llegeixo, o encetem la xerrada.

-Què passa ?
-Aquest cop tinc una causa ben definida.
-I altres vegades no ?
-No em distreguis, amic Joan, estic molt emprenyat !
-T'escolto.
-M'emprenya tornar a escoltar, un cop més, frases com "s'acosta Nadal, ja m'agradaria avés passat", o "quin enrenou, no hi ha qui aguanti", o "feinada per res", o "els carrers i botigues amb llumetes per obligar-te a gastar...gastar el que no tens"...
-Un mal recull.
-Per què dius un mal recull ?
-Em molesta la negativitat del teu recull.
-No ho dic jo.... sols ho recullo i comparteixo.
-No accepto aquest compartir.
-Vaja... això no és diàleg.
-És sinceritat i confiança. I un recull parcialment selectiu.
-Què vols dir ?
-Vull dir, que també puc fer un recull d'altre gent que espera amb il·lusió aquestes Festes.
-Minoria !
-Potser.... però a vegades les transformacions venen de les minories.
-Nadal és tot un empostissat ("tinglado") deshumanitzat.
-També una TROBADA d'AMOR.
-Ja ha sortit la vena romàntica !
-La tinc, la sento i l'assaboreixo. Cert que cal fer-se, cada any, un replantejament d'aquestes diades en positiu. No estripant a tort i a dret.
-Joan, el predicador !
-O comunicador. Reconec que cada Nadal per mi és una oportunitat creativa per mantenir el valor de la trobada i inverteixo temps i ganes a poder fer-ho realitat.
-Valor ?
-Quan escrivia "felicitacions en paper", uns dies abans de Nadal, a la gent amiga, familiars.... un dels texts que em sortia espontàniament era: "tant de bo cada dia de l'any sigui Nadal"... i de forma semblant també ho rebia. Ara, potser cal fer un text adaptat... "cada dia és Nadal, i el Nadal és el dia quotidià d'estimar i tolerar".

L'ordinador va fer silenci, i em sembla que no s'ha penjat. Jo també vaig connectar, tot fent silenci.



Comentaris

  • Et desitjo un bon Nadal.[Ofensiu]
    onatge | 06-12-2008 | Valoració: 10

    Que l'eco del Nadal faci la seva veu en tu. En canvi el meu poema es diria "no, Nadal, no i no". Però bé, tot són maneres d'entendre i sentir la vida. De fet sóc dels que no m'agrada que perquè el 25 de desembre estigui en vermell al calendari tothom hagi de posar bona cara, un somriure i anar dient bon Nadal, bon Nadal d'una manera rutinària -ni que sigui de bona fe-. Et felicito pel teu poema i, i pel teu optimisme envers aquesta festa tradicional...


    Salut.
    onatge

  • M'encanta [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 06-12-2008 | Valoració: 10

    el teu optimisme i les teves converses abstractes, Joan. Per a desgràcia meva soc de les persones que voldrien estar ja al 7 de gener. Potser perquè. aquests dies, es nota més la absència de persones molt estimades.
    Seguiré llegint els teus relats.
    Bones festes!
    Nonna_Carme

  • I tant que sí[Ofensiu]
    Nubada | 03-12-2008

    M'agrada que enmig la tendència generalitzada de negativitzar el Nadal, diguis en veu alta allò que hi veus de positiu.
    En els teus relats es veu ben clar el que expliques a la biografia: estimes la vida i valores la persona. Doncs si per Nadal et plau d'assaborir-ho especialment, benvingut sigui.

  • Tant de bo, en aquest cas, pugués sentir les coses com tu.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 27-11-2008 | Valoració: 10

    Com que jo també voldria escriure un text sobre el Nadal, no m'interessaria esgotar els arguments en favor ni en contra en aquest comentari.
    Molt ben escrit, sí senyor!
    Petonets

  • El nadal[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 25-11-2008 | Valoració: 10

    és meravellós i una manera fantàstica de celebrar-lo és fent-li un relat.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • Envial a tribuna@guimera.info[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 24-11-2008 | Valoració: 10

    Hola;

    Per fi ! Una persona optimista !

    Ens agradarà publicar aquesta visió esperençada del Nadal.

    Envia el text en lletra arial 12 en un arxiu adjunt a l'e.mail adreçat a tribuna@guimera.info indica clarament X UN NADAL DE CONTE

    Si vols afegir una imatge també com annex a l'email.

    Coneixes Guimerà ?

    I la pàgina www.guimera.info ?

    Doncs entra i fes un tomb, estas entre amics, et sentiras a gust, segur .....


    Gràcies

    Antonio Mora Vergés
    tribuna@guimera.info

  • Bona reflexió[Ofensiu]
    M.Salles | 24-11-2008 | Valoració: 10

    Com sempre amic Joan desbordant optimisme i bones vibracions.
    Són d'agrair.
    El visc com la celebració del solstici d'hivern.
    Haig de dir però que a mi el Nadal em pesa. Aquest any, em pesa. Se'm fa costa amunt. Tota la càrrega comercial, la part negativa del nadal (que també hi és)... em pesa.

    Miraré de pensar en les coses bones.

  • Contradiccions[Ofensiu]
    terra | 23-11-2008

    El Nadal, com gairebé tot en aquesta societat, ha esdevingut un negoci. El consumisme s'apodera de la societat i ens oblidem de l'altra cara del Nadal. La cara més solidària, d'amor, de felicitat...Com deies en el relat, hi ha una frase fantàstica "tant de bo cada dia fos Nadal", perquè aquest "esperit nadalec" d'ajudar, de regalar un somriure perquè si i de compartir moments amb els éssers estimats no quedessin relegats a un cop l'any. A veure si ens n'adonem.

Valoració mitja: 10