Si la vida et dona llimones ... fes llimonada!

Un relat de: ATZAVARA

Algú em va escriure un dia: Si la vida et dona llimones ...fes llimonada"
Encara ho recordo, era en una festa del meu aniversari, i m'ho van deixar escrit en una targeta d'aquestes de felicitació.
En el primer moment, al llegir la frase, vaig trobar-la buida, sense sentit, com qui escriu qualsevol frase.
Però amb el pas del temps, he descobert que te un significat ple, carregat de vida, de simbolisme.

Sovint li dono voltes: llimones?, llimonada? Potser sona absurd.

Que són les llimones? Doncs tot allò amb el que ens trobem al llarg de la vida: la gent, les situacions, els llocs, els problemes, les alegries..tot.
I la llimonada?..el suc que em podem treure de tot això, mai millor dit.

Tinc el convenciment que tot allò que ens passa i a tothom a qui ens trobem pel camí, és per alguna cosa.
Aquelles persones amb les que coincidim durant la vida, qui sap si ens poden aportar alguna cosa, alguna vivència, però si no em fem llimonada de tot això, i la tastem, no ho sabrem.

És una manera de convertir tot allò negatiu, en positiu.

Perquè sovint les llimones trobades ens poden semblar que no serveixen per a res...les abandonem al cantó del camí sense gairebé ni mirar-les i seguim avançant, sense mirar enrere.

Però si les agafem, les portem amb nosaltres i qui sap si em fem llimonada...potser descobrim quelcom que no sabíem que existia.

Hem de gaudir de tot allò que ens envolta, de tot el que tenim i trobar un estat de pau, de llibertat amb nosaltres mateixos i amb el nostre voltant.

Comentaris

  • Optimisme cítric[Ofensiu]
    maconda | 31-08-2007

    La versió que jo havia sentit és "si la vida et dóna llimones posa-li sal i tequila". Ja és això, ja...
    Salut!

  • Eritrea | 13-07-2007

    bona proposta!! ;)

  • Molt ben dit[Ofensiu]
    ullsmarrons7 | 13-07-2007

    i si et dona taronges... fes taronjada!

    Hem de treure-li el millor suc a la vida, valorant les coses que ens dona i sabent-les gaudir.


    Et seguiré llegint! ;)


    ullsmarrons7

  • Frases que agafen sentit[Ofensiu]
    RATUIX | 13-07-2007 | Valoració: 9

    quan nosaltres busquem trobar aquest sentit. Ben fet.
    I les llimones...
    Si et trobes coses a la vida que son amargants, àcides i un punt aspres (llimones?) pensa que també els hi has de treure suc. Seràs més fort després.
    Molt bones les teves reflexions.

  • hola!!![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 19-06-2007 | Valoració: 9

    Molt bé!! N'has sabut treure molt bones conclusions d'una sola frase que, com dius, encara que no ho sembli diu molt. Gràcies per recordar-nos que hem d'esprémer les llimones al màxim!

    petoons!

  • bon pensament[Ofensiu]
    ANEROL | 14-06-2007 | Valoració: 9

    si no li treus suc a la vida aquesta no és tal.

  • m'agrada com dius les coses[Ofensiu]
    maite masachs vendrell | 12-06-2007 | Valoració: 10

    Quina rao que tens! , son les dificultats les que ens fan reflexionar, observar, i aprendre, ... la meva experiencia m'ha fet donar compte, del valor de cada instant, i si pots parar els neguits del dia a dia, i regalar-te tant ols un quart d'hora pr restar en silenci, sempre tindras llimonada en quantitad i qualitat.
    una abraçada,
    Mite

  • Bon consell[Ofensiu]
    Frida/Núria | 11-06-2007 | Valoració: 10

    avui mateix faré llimonada ensucrada.
    Bona reflexió.
    Salut

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de ATZAVARA

ATZAVARA

41 Relats

162 Comentaris

49886 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Per expressar tot allò que sento...escric!!

M'agraden les paraules, perque amb elles puc crear!

Escriure és...el millor per fugir, per inventar, per crear, per somniar, per imaginar, per esbargir...

Potser és l'enyor allò que ens fa sentir, allò que ens fa tirar endavant, per algun dia, tornar-ho a sentir.....


MESTRE D'AMOR

Si en saps el pler no estalviïs el bes
que el goig d'amar no comporta mesura.
Deixa't besar, i tu besa després
que és sempre als llavis que l'amor perdura.

No besis, no, com l'esclau i el creient,
mes com vianant a la font regalada.
Deixa't besar -sacrifici fervent-
com més roent, més fidel la besada.

¿Què hauries fet si mories abans
sense altre fruit que l'oreig en ta galta?
Déixa't besar, i en el pit, a les mans,
amant o amada -la copa ben alta.

Quan besis, beu, curi el veire el temor:
besa en el coll, la més bella contrada.
Deixa't besar i si et quedava enyor
besa de nou, que la vida és comptada...

Joan Salvat Papasseit

si voleu compartir paraules: mpassolas@gmail.com