si jo fos el nen del vestit nou de l'emperador..

Un relat de: teresa serramia
si jo fos el nen del vestit nou de l’emperador...


ningú no em faria mai cas a casa meva és clar
-i ves per què diga’m eh eh-

els nens ja se sap
són nens i estan a la figuera
cosa de nens ai ves

visca el nostre emperador panxut n’és tant d’elegant ell oh
i tant i tant i tant
poble-ramat proclama exaltat
embadalit bocabadat esmaperdut

quin trajo més llampant
i tant i tant i tant
tots bavejant dirien

va en calçotets no ho veus
que calli el nen cap-de-pardals piu piu
i tant i tant i tant

que no ho veieu va nu
calla talòs caganiu
tenen raó sempre els poderosos
que no ho veus
i tant i tant i tant

si jo fos el nen del vestit nou de l’emperador...




Comentaris

  • Ai, si poguessim...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 04-05-2011

    dir sempre allò que pensem sobre la realitat que ens envolta! Sovint ens passaria el mateix que al nen que deia que l'emperador anava nu, quan tothom el veia engalanat. Costa anar contra corrent, malgrat la intenció sigui dir la veritat.

    Un bon poema, i una manera d'expresar-ho alegre i espontània, que em penso que forma part d'aquesta manera de ser i fer que ens expliques a la biografia. Felicitats, també, per ser així, Teresa.

    Una abraçada!

  • Punts[Ofensiu]
    almenarenca | 03-05-2011 | Valoració: 9

    Té raó l'englantina amb el tema de la falta de puntuació, però com ella diu, veig que aquest és el teu estil.
    Em diverteixen molt els teus poemes.

  • m'agrada[Ofensiu]
    Englantina | 03-05-2011

    Moltes gràcies per comentar el meu relat, Teresa.
    Ara m'he llegit aquest altre poema teu, i ja veig el teu estil, particular i alegre. No facis ni cas del que t'he dit abans sobre els signes de puntuació. Cadascú té el seu estil, i punt.
    Li donaré una ullada al llibre que em dius, a veure si n'aprenc una mica, del "desconegut món de la poesia", hahaha!
    Estic segura de que que no hi ha res en tu que s'hagi de compadir, Teresa. M'encanten les "iaies eixelebrades", i a tothom li agrada que li llegeixin els escrits!
    El problema és que som tants, aquí dins....
    Una abraçada

l´Autor

teresa serramia

86 Relats

397 Comentaris

82468 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sóc una iai atípica, de 71 anys.., només...(què és això comparat amb l'eternitat...???)

Sóc de Barcelona, del barri de Sants. I sóc tan rebel i esgarriacries, que no caso amb cap dels esquemes de. DONA, MARE, IAIA...ortodoxos...En fi, que "esguerro els patrons i els clixés" que dóna gust..(més aviat dóna disgust..a molts)

Felíç d'exercir de mestre...37 anys...M'enamoren els nens, la poesia i passejar-me per aquest espai fascinant de Relats.. M'omple de joia i "bon rotllo" trobar-vos per sorpresa, en el meu passeig atípic i desenfadat, NO propi d'una iaia que hauria d'estar pasant el rosari i fent "mea culpa" pels seus pecats...

Aquesta és la 1ª part de la meva, arrebatadora, impactant -és broma, eh?-, vida.