Sextina (dins d'un cabàs)

Un relat de: ROSASP

"Proper o llunyà, entre la realitat i el somni
el pensament s'enlaira"


El pes d'un miratge

Quan tot es fon en un pensament solitari
que frega els vels d'un lleu miratge,
les mans de la felicitat il·lusòria
recullen entre els forats d'un cabàs
allò que gairebé sempre s'esmuny
per la ineludible força del seu pes.

L'ingràvid també recull l'ombra del pes
en un espai abstracte i solitari,
on la fragància més íntima s'esmuny
entre l'alè enfiladís d'un miratge.
Com poder recollir en el ventre d'un cabàs
l'extracte de la bellesa més il·lusòria.

En l'intent d'abraçar la joia il·lusòria
de capturar allò que no sembla tenir pes
i desgranar els seus fruits dins del cabàs,
el somni que llueix com un estel solitari
amaga entre la calitja un breu miratge,
mentre en l'horitzó el sentit s'esmuny.

El desig de comprendre, sovint s'esmuny,
capgirat per la gravitació il·lusòria
del pits tibants i erectes d'un miratge
que no temen l'efecte del seu pes.
El bellugueig d'un impuls secret i solitari
cerca les corbes que donen forma al cabàs.

I resseguint els lligams que trenen el cabàs
el concepte de ple i buit també s'esmuny
talment com en un joc de màgia solitari.
La ment reafirma la necessitat il·lusòria
d'enlairar-se, sense tenir en compte el pes,
en un vol de lligams, disfressat de miratge.

Darrera les cortines que amaguen un miratge
transparenten nous motius per omplir el cabàs,
amb la veu de cada gest que s'allibera del pes.
Entre les pors de mostrar qui som, s'esmuny
el parpelleig de la força ferma i il·lusòria
de compartir fraccions d'espai solitari.

Entre el potser misteriós d'un miratge
s'arremolinen lúcid i foll dins d'un mateix cabàs,
en un fet inexplicable que cau pel seu propi pes.

Comentaris

  • Moltes felicitats Rosa!!! t'enyorem!!![Ofensiu]
    Leela | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • MOLT BÉ, ROSA!![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 06-11-2006 | Valoració: 10

    tens una riquesa de vocabulari i una expressió tan fluïda que pots fer totes les filigranes que et proposis.FELICITATS!

    ets una gran escriptora, una gran poeta. La teva nau talla suaument el mar, sense cap límit, de la poesia.

    Avances amb decisió versl'horitzó flamejant dels sentiments, que fluctuen dins teu deixant emergir part dels tresors que guardes dins del tu insondable.

    Ser amiga teva és un privilegi. La teva generositat et du a generar vida arreu: perles de poesia...

    T'estimo perquè estimes tant, i ho dónes TOT de tu sense mirar prim. Un petó, i gràcies!

  • ja el llegire en tems[Ofensiu]
    JUMIQUEL | 22-08-2006

    m'agradat com queden les paraules.

    el cabàs a vegades s'ha de buidar quan no cap

    res mes.

    i si son ametlles velles, mes encara,

    estan rancies

    hem de cambiarles,

    encara que d'aquelles ametlles dolcetes com

    les d'abans ja no s'en troven.

    He pensat que era això

    em falte llegirlo amb tranquilitat

  • No sé[Ofensiu]
    Bonhomia | 17-08-2006 | Valoració: 10

    Extremadament culte perquè jo pugui comprendre els símbols. Pensava en la pel.lícula d'El Codi da Vinci, i tampoc no vaig entendre gairebé res. Només n'he llegit les primeres pàgines. Tot i que dic això, ja pots pensar que potser sóc un ignorant, doncs potser no té res a veure el llibre amb la teva poesia.
    Jo ho simplifico a la meva manera i així em faig un bon liu de coses espirituals, carnals i terrenals.

  • Senalla.[Ofensiu]
    salroig | 08-08-2006 | Valoració: 10

    Be més que senalla, cove, per guardar el recull de sentiments que havies guardat, fins ara, per a tu.
    N'has sortit airosa.

  • Música... i repte![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 08-08-2006 | Valoració: 10

    Ben trenada aquesta sextina! No m'he plantejat el repte d'escriure'n una, i per tant (ejejem) no correré el risc d'intentar ser crític amb la forma o estructura de la composició, que em semblen modèliques en tant que sextina (per cert, feia força temps que no en llegia cap enlloc: costen de trobar!)

    Pel que fa a la idea que gira entorn de tot el poema, les paraules que es repeteixen (i que el Jofre, hàbilment, ha entrellaçat en una sola frase) en donen una idea: buidor, quimera, sensació de mancança de quelcom combinada amb un objectiu a assolir... Objectiu irreal, il·lusori, que sembla dissipar-se lentament, com la sorra lliscant entre els dits, fins a quedar solidificat com a il·lusió, sense possibilitat de materialitzar-lo.

    És un treball d'alt voltatge, de donar-hi moltes voltes. I crec, jo també, que si t'ho has plantejat com a repte, Rosa, l'has ben assolit!

    Una abraçada!!!!!!!!

    Vicenç

  • El pes del miratge il·lusori s'esmuny solitari.[Ofensiu]
    Jofre | 07-08-2006

    Enhorabona per un exercici líric digne d'Arnaut Daniel trenat de principi a fi amb paraules selectes. Un esforç ingent, Rosa, sense dubte.

    Jo desconec com determinar el pes o la importància exacta de Conceptes Intangibles (potser algú sí), però del que pots estar convençuda és que ens fas arribar el gaudi d'haver edificat aquest poema.
    I això és un gran mèrit.

    Una abraçada!
    Jofre

    PS. Si es tractava d'un repte personal l'has superat amb escreix.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

643305 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")