seT poStaLs dE naDaL

Un relat de: AnNna

Dies d festa
Alegria i il·lusió
Oblidem el de sempre
Oblidem la tristor.
Siguem ben feliços
Uns dies a l'any
Que torni el somriure
Ara que és Nadal.

.............

És Nadal al meu cor
Quan somrius content de veure'm
Quan la nit es fa més freda
Quan t'abraces al meu cos

I les llums de colors
M'il·luminen nit i dia
Les encens amb el somriure
Quan em parles amb el cor

.............

"I l'home de negocis veié la lluentor als ulls del nen, i notà com els seus s'ompliren de llàgrimes en recordar aquella il·lusió llunyana, perduda tants Nadals enrere..."

.............

Perquè no hi ha res més bonic que el somriure que tens ara als llavis...

.............

"I per Nadal, els infants de tot el món, nens i nenes, rics, pobres, blancs i negres, musulmans, xinesos... somriuen alegres. I tots els somriures són iguals, perquè tenen un mateix somni..."

.............

No deixis mai de creure en la màgia del Nadal... Perquè res no et fa viatjar tant com la fantasia...

.............

Tingues la suficient felicitat que et faci dolça , els suficients entrebancs que et facin forta, la suficient tristesa que et faci humana i la suficient esperança que et faci feliç .

Comentaris

  • Hola de nou[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 20-06-2005

    Són uns "poemet" deliciosos. La dolçor que desprenen, és immensa, com el teu talent.

    Em fas venir ganes que sigui Nadal!!

    un petonàs guapa!!

  • 4 poemes[Ofensiu]
    Shu Hua | 10-02-2005 | Valoració: 9

    Per manca de temps, avui faig els comentaris de 4 en 4. Som a dijous i encara no he comen çat amb el coment de la setmana actual.
    Bé, anem a pams.

    Les set postals són diferents, la darrera m'ha agradat més i no sé per què, ja m'havia semblat que era un refrany. Les altres també, potser les trobo massa eufòriques. Però me'n recordo que als 16 anys vivia els Nadals diferents d'ara.

    El poema al teu company està molt bé, és animós i està escrit amb carinyo, com ha de ser a la persona que tant t'ha ajudar. L'ésser humà és viu perquè desitja. Però també els desitjos ens creen infelicitat quan no s'acompleixen o quan s'acompleixen i no són el qsue ens pensàvem. Per això tots acabem caient en pous i necessitem ajut. La sort és que no tots caiem al mateix temps i així l'un ajuda a l'altre. Com a poema, m'ha agradat força.

    La reflexió sobre el llenguatge m''ha semblat bastant encertada. És cert qu ens diferencia dels animals. I que escrivim lliures. Ara, jo no interpreto que lliures de regles gramaticals, sinó lliures de pensaments. Els pensaments solets ja busquen la gramàtica. Però hem de serr lliures a l'hora d'expresar-lnos i no posar entrebancs al que volem dir, al que -i remarco- VOLEM dir. No al que ens pensem que volem dir.

    I el poema de la nena a l'hospital és el que més m'ha agradat. Em sembla que és un tema molt punyent per a tu, molt important i per això te n'apartes parlant només dels detalls, sense posar adjectius dramàtics. També aquest allunyament ha craat una expressió molt poètica i tendra.

    Una abraçada i perdona tant de retard.
    Glòria

  • és molt bonic[Ofensiu]
    Lavínia | 02-02-2005

    que haguessis volgut compartir amb nosaltres
    tots els bons desitjos de Nadal. A més escrius molt bé i és un tot un goig llegir-te pel teu llenguatge clar i sezill.
    Continua així.

    Molts petons

  • Lluminós i clar[Ofensiu]
    Rafael Soteras i Roca | 01-02-2005 | Valoració: 8

    És una poesia senzilla, clara i lluminosa. Per escriure una cosa interessant no ha de ser trista

  • Ai...[Ofensiu]
    rnbonet | 01-02-2005

    ...AnNna! AnNnetta de les tres "N"... Gelat de fred, tremolant en veure la bella foto! No ho sé, si tu també tremoles....
    Les postals són delicioses, quasi magnífiques... Per què jo no en vaig rebre una?
    Ai!, AnNna... Pel nadal que ve, potser?

  • Preciós[Ofensiu]
    white_wolf | 30-01-2005

    M'agrada molt la teva manera d'escriure. La poesia és sencilla però bonica, a mi no se'm dona gaire be :(

    Estic d'acord amb tu que durant les festes de nadal tots som feliços i esperem quelcom més de la vida però.... Per què no ser feliços durant tots els dies de l'any?... Per què no ho celebrem cada dia? jejeje
    Weno és preciós però NO DEIXIS D'ESCRIURE!!

    PETONS!!!! ;)

  • He de dir...[Ofensiu]
    AnNna | 02-01-2005

    Que aquesta última postal (al igual que la segona) no són escrites meves. Vaja, pensades com a postal sí, però la segona és una cançó (quan somrius -maquíssima-) i l'altra està extreta d'una reflexió de les que corren per internet.
    vinga, només aixo, molts petons!!!
    gràcies per comentar-me!
    aNNNa

  • Moltes gràcies...[Ofensiu]
    Llibre | 02-01-2005

    per voler compartir amb nosaltres les teves postals de Nadal. Totes són genials, però és clar, sempre n'hi ha alguna que et crida l'atenció amb més força que les altres.

    En el meu cas és la darrere:

    ""Tingues la suficient felicitat que et faci dolça , els suficients entrebancs que et facin forta, la suficient tristesa que et faci humana i la suficient esperança que et faci feliç .""

    La trobo completa, i alhora amb una senzillesa exquisida.

    Endavant!

    LLIBRE

  • Gràcies [Ofensiu]
    OhCapità | 29-12-2004

    per compartir amb nosaltres aquestes postals. És com si en rebès alguna d'elles.
    Un petonàs i bon any!

  • molt emotiu[Ofensiu]
    AINOA | 29-12-2004 | Valoració: 9

    es mollt bonic, el sentimene del nadal molt intens.
    enhorabona

  • Molt maques![Ofensiu]
    George Brown | 25-12-2004

    Unes postals precioses! simples i clares, com ha de ser.
    Felicitats,

    Jordi.

  • M'han agradat molt les teves postals poètiques[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 20-12-2004 | Valoració: 9

    En primer lloc desitjar-te un feliç Nadal ple d'Harmonia i de somriures, ben igual que a tothom que llegesqui aquest comentari. També aprofit per desijar-les al mateix.
    M'han agradat molt la postal tercera i la octava.
    La tercera perquè reflecteixes molt bé la fantasia perduda quan es deixa de ser infant.
    i la octava, que acaba amb un missatge d'esperança.
    Una aferrada pel coll i fum, fum, fum¡¡¡
    Josep

  • MÉS APROP TEU, ENCARA...[Ofensiu]
    Capdelin | 19-12-2004 | Valoració: 9

    l´última de les set postals m´ha agradat moltíssim...
    et coneixia a través dels teus escrits... i ara, amb la foto... estic més a prop teu, encara...
    et desitjo un BON NADAl, com tu et mereixes... que notis amor prop teu, dins teu... un petooooooó, amiga!!!

  • LA POSTAL número 8!!![Ofensiu]
    Capdelin | 19-12-2004

    m´han agradat les set postals...
    sobretot la postal número 8 = la teva foto en la biografia!!!!
    els cabells rebels i els ulls... submergits en somnis i plens de poesia... wuapíssimaaaaa!

Valoració mitja: 8.8