SENTO VEUS !!

Un relat de: joandemataro
“ Què bonic seria sentir-se valorat, sincerament, per qui hauria de fer-ho… Què bonic seria viure en un món sense hipocresia ni prepotència… Què bonic seria…”

Photobucket


I
El meu àngel *
:

Com es pot ser tan innocent
de voler compartir , amb una transparència gairebé nua,
l’èxit o la sort no compartides,
en un món ple de voltors. Voltors !
Com es pot ser tan innocent
d’esperar respecte i agraïment
per la feina ben feta, per la intenció posada,
en un món ple de mancats. Voltors mancats !
Com es pot ser tan innocent
de voler rebre sense interessos
per simple bondat, per mèrit,
en un món ple d’hipòcrites envejosos. Voltors, mancats hipòcrites !
Com es pot ser tan innocent
de pensar que Rousseau s’equivocava
per la simple excepció, d’un simple dia d’un simple instant,
en un món ple de porucs insignificants. Voltors, mancats, hipòcrites insignificants !
Com es pot ser tan innocent
de voler canviar aquest món de prepotents,
buits per dins de tant vomitar misèries.
Com es pot ser tan innocent
si l’ésser humà no és més que un necròfag de la natura, d’ell mateix,
i no és malvat, és eficient.
Com, com es pot ser tan innocent
de pensar que l’autodestrucció es pot evitar…
INNOCENT !


II
El meu dimoni *
:

Millor calla, que és el que s’ha de fer !


(*) N.A.- Ui, ara no sé si m’he equivocat de personatge o de diàleg… :-))

Comentaris

  • Voltors[Ofensiu]
    Materile | 28-07-2012 | Valoració: 10

    Un relat-poema preciós però que esgarrifa per la seva duresa i aquests voltors que no paren de donar voltes sobre nostre i intenten confondre'ns. Quan hi penso, m'entra pànic. Pànic de perdre el que fa que em senti persona, aquests voltors que planen...

    Felicitats i una abraçada sense voltors,

    Materile

  • Com poder viure sense innocència?[Ofensiu]
    Naiade | 18-05-2012 | Valoració: 10

    Nedem entre voltors i aigües turbulentes si, però si ens falla la innocència, allunyem la bondat, l’afecte i, ens tanquem dins una closca, no aconseguirem res de bo, digues-li al teu àngel si segueix per aquest camí no anirem bé... Cal donar-se, fer les coses el millor possible, sense esperar res a canvi, allà on poses afecte tard o d’hora et retornarà com un bumerang. Deixem als voltors que s’estimbin tots sols, el mal porta més mal.
    Una abraçada ben innocent

  • Vull ser innocent[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-05-2012 | Valoració: 10

    Sí, Joan, vull continuar sentin i vivint l'absència de les frustracions... intentant creure en tu, en els altres, en mi.
    Sento veus i m'animen a caminar.

  • Això està clar[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 14-05-2012

    aquest poema bé directa i planant d'un moment de mala llet i moral baixa. Cal seguir en la lluita, i si no ho fas tant bé com volen els altres fes-ho tant bé com tu creguis que pots, i als voltors els deixarem que ens segueixin envejant de dalt dels roquers apartats, que és on viuen a la fi, apartats de la realitat i flairant la sang dels altres.

    Bona nit company de lletres i renglons curts.

    Ferran

  • El recomanaré[Ofensiu]
    Anaïs | 14-05-2012 | Valoració: 9

    Ara el vaig a recomanar al fòrum!

  • Curiós poema[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 13-05-2012 | Valoració: 10

    Curiós poema que t'atrapa i fa que el rellegeixis per copsar-ne les entranyes.
    Voltors? Alguns!
    Porucs, insegurs, inútils, necessitats amb desmesura d'ajuda, acollida i reconeixement? Quasi tots!
    Efímeres criatures biològiques amb ànsies d'eternitat? Tots!

  • PODER SER INNOCENT...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 13-05-2012 | Valoració: 10


    Sería bonic però...

    Ho creus possible!

    El que sí et puc dir és que no tothom és un voltó. En el món també hi ha essers molt bons que ho arriesguen tot per ajudar als altres i no demanen res a canvi. S'han de saber trobar per això...

    Una abraçada.

    Gemma

  • ºººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººº[Ofensiu]
    joanalvol | 13-05-2012 | Valoració: 10

    Si hem de deixar de ser innocents cal començar per no esperar res que no correspongui en aquest món. Ni tergiversant els papers assolirem el benefici de la justícia i l’equitat. Des de temps immemorial el nostre espai ha funcionat de la mateixa manera. És que ara som millors? Si volem que canviïn els voltors, creus que s’assolirà sol? Això sí, que és innocència. Abans de res ens cal pensar què cal fer, d’on venen els problemes? Per què el caos, quan desitgem un cosmos d’ordre? Cal coratge, empènyer cadascú amb la seva mena d’ésser cap a la mateixa direcció, sense defallir. Saber allò que ens convé ens farà lliures, no allò que desitgem ser, per molt que voltegin els voltors.
    Una abraçada
    Joanalvol

  • arguments[Ofensiu]
    xelofont | 07-05-2012 | Valoració: 10

    El dimoni diu poca cosa, de fet tan sols amb una ja en te prou i per mala sort domina molt més que mil raons molt més coherents i sanes...
    T'he llegit tota l'estona amb la pell de gallina, no de voltor i si, espero seguir tan innocent com fins ara, la força dolça de les teves paraules sempre ajuden a no erra tantes vegades com fem...
    T'envio una abraçada i ara que he vist el correu t'enviaré una altre per aquell cantó, de fet no estalviaré en això, sóc massa innocent per fer-ho...
    És preciós el que dius i com ho dius, sincerament...
    Alex

  • Exercici de reflexió[Ofensiu]
    Núria Niubó | 07-05-2012 | Valoració: 10

    El teu àngel et parla clar, vol que obris els ulls a un món ple de voltors, mancats, hipòcrites i… tantes coses més!
    Ah! el teu dimoni, ell diu que callis i acceptis!
    Però jo veig que en aquest poema de greu denuncia social, ens mostres un àngel que té la capacitat de raonar i que qui escolta la seva veu pot trobar el camí.
    Escoltar les nostres veus interiors és un bon exercici de reflexió.
    Aquest alliçonador poema m’ha recordat quan feia alguna malifeta de petita i la mare, tot raspallant-me el cos amb la mà, em deia: “fora, fora dimoni dolent, ara ja només hi tens l’angelet dins el teu cor i et portaràs bé, ja ho veuràs” Eren altres temps!
    Felicitats Joan, sempre em sorprenen els teus poemes, tan versàtils i assertius alhora.

    Espero poder venir al recital, jo t’ho comunicaré per correu.
    Una gran abraçada
    Núria

  • innocent[Ofensiu]
    montsepema | 06-05-2012

    El món és pitjor que la jungla les persones sóm pitjors que els animals, sóm unes besties sense cor moltes vegades, en fi jo estic cansada cada dia que em jutgin, que els faci riure i es creguin que estic boja perquè escric, i penso que són persones amb poca sensibilitat, menys mal que sempre hi ha per sort persones com tu que et fan oblidar l'altre espècie amb la que convivim.
    una abraçada Joan,

Valoració mitja: 9.89