Sento crits de nou

Un relat de: Llibre
Sento crits de nou.
I el garbuix de nervis puja i baixa com si fos a mi
a qui ataquen a traïció.
Sento crits de nou.
Una porta que espetega, passes que baixen escales
com si fos un lladregot.

Escolto amb atenció.
El gemec d’un plor que esclata i una mare que l’amaga
perquè viu rere la por.
Escolto amb atenció.
I a casa la veïna jo li curo les ferides
que li ha fet aquell cabró.

Ho hem fet malament.
Hem pujat bèsties salvatges enlloc d’educar els joves
per construir un món millor.
Ho hem fet malament.
Oblidem que som els pares i ens agafen la batuta
per ser ells els directors.

No hi veig solució.
Adolescents que formen bandes, fills i filles que amenacen
i el conviure entre temor.
No hi veig solució.
Hem cremat tota frontera de respecte i coherència:
ja, on queda la il•lusió?

Sento crits de nou. No hi veig solució.

(17-01-2011)

Comentaris

  • felicitats[Ofensiu]
    julieta | 31-08-2011

    Felicitaaats!

    Feia temps que no entrava a "Relats en Català" i... he escollit un a l'atzar per trencar el silenci de la casa buida, per fugir de la fressa dels cotxes que entra per la finestra amb la xafogó...gràcies per compartir un text vigorós i enèrgic!

  • A cantaaaaaaar![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-06-2011 | Valoració: 10

    I mira que bé, ara compartirem un disc i tot! Moltes felicitats i que em fa molta il.lusió! Una melodiosa abraçada i fins aviat!

    Aleix

  • Ara crido jo![Ofensiu]
    Rita O'Neal | 17-06-2011 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt la estructura.
    Les estrofes començant amb versos contundents.
    I després, quan sembla que hi ha una possibilitat d'un bri d'il·lusió amb la pregunta... es tanca amb les dues sentències de la primera i la quarta estrofa.

    Jo penso que sí que hi ha solució, no hem de perdre l'esperança.
    Però potser el problema dels adolescents passa per un repte més gran: com canviem la societat? O potser ja hem començat a canviar-la...

  • Enhorabona![Ofensiu]


    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat pel grup català BROU per ser musicat i enregistrat en un cd d’autoria compartida.

    Agrairíem que et posessis en contacte amb l'Associació de Relataires en Català (associacio.relataires@gmail.com) per tal de fer-te arribar el full d’autorització d’enregistrament i poder tirar endavant aquesta iniciativa.

    Gràcies per participar i, de nou, felicitats!

    Junta de l'ARC

  • Amb elegància[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 13-06-2011 | Valoració: 10

    però també d'una forma contundent ens brindes aquest poema de denúncia a una situació que, malauradament ,és massa freqüent en la nostra societat.
    Et felicito,Sílvia ! Una abraçada.

  • Felicitats![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats! Em fa molta il.lusió compartir un llibre amb tu. Una abraçadassssa i fins aviat!

    Aleix

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    Per ser seleccionat.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • llibre:[Ofensiu]
    teresa serramia | 02-05-2011

    m'ha agradat tornar-te a....llegir.
    les teves pàgines són plenes de saviesa i de sentit comú. Rep tot el meu amor...
    Et sé plena de pàgines, de lletres, de bondat...,
    et seguiré llegint, Llibre que et duc sempre, al cor, amb mi, per sempre.

  • sempre[Ofensiu]
    Lavínia | 30-01-2011

    que sento que amb cops s'arregla tot, tremolo. Hi ha qui creu que així s'educa perquè confonen educació i por. Els maltractaments no van enlloc, però, com tu dius al poema: no hi ha solució i si n'hi ha és poca, la veritat!

    Una abraçada

  • Bona crítica...[Ofensiu]
    free sound | 30-01-2011 | Valoració: 10

    ...al maltracte, a la violència i a l'amenaça però no perdem mai l'esperança.
    Encara queda bona gent!!! Molt bon poema!!!

  • Sento la poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-01-2011 | Valoració: 10

    Hola Sílvia: Encantat de fer-te el primer comentari. I és que te'l mereixes! Tens una poesia clara, valenta i directa. El tema que tractes és tan punyent com desesperant per la gent que m'imagino, treballeu a l'ensenyança. Però, si us plau, no defalleixis! I si ho fas, si us plau, escriu! Així els altres gaudirem. Una abraçada.
    Aleix

  • Cerquem solucions[Ofensiu]
    Naiade | 28-01-2011 | Valoració: 10

    Bon poema de denuncia. Descrius amb contundència un tema per desgracia massa freqüent.
    Molt ben treballat, deixa a dins el rosec i l’amargor de la violència.

    Una pena que molts pares es culpin ells de no haver-ho sabut fer millor, quant em freqüència la societat els incita anar per camins erronis i com sempre els que més amor han donat, els que més s’han esforçat per fer-ho el millor que sabien, acaben pagant-ne les conseqüències i carregant les culpes.

    Una forta abraçada

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

  • tema molt delicat[Ofensiu]
    joandemataro | 27-01-2011 | Valoració: 10

    i malauradament molt real, però jo crec que sí hi ha solució, els pares i mares han de tenir la intel.ligència de controlar els seus fills o en tot cas demanar ajuda, si és la parella és molt important que vagin a l'una...no és fàcil ser pare ni mare però cal posar--se les piles...
    una abraçadota, després del rotllo que t'he fotut
    des de mataró
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Llibre

160 Relats

1347 Comentaris

288895 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Hola a tothom!

Què faig? M'enrotllo i us explico coses o ho deixo córrer?

Millor ho deixo estar i us indico l'enllaç cap a la meva web, on també trobareu la meva adreça de correu electrònic: Sílvia Romero i Olea


Sílvia Romero