Sense saber ser

Un relat de: kispar fidu

No puc
dormir.
Per què?
no ho sé.

El cap
em va
tot disparat.
Ni pot
ni sap
què fer
ni com.

El cansament
no em reté
ni vol
ser ell
qui aturi
el vol.

Per què?
no ho sé.
Fa massa
ja
que dura
això.

Ni vull
ni sé
saber
el perquè
d'un no
poder
deixar-ho
estar.

Perquè
ni puc
ni sé
com aturar
el que
ja fa
molt temps
que hi ha.

Que sóc
on sóc
i tu
constant
sempre ets
allà,
aquí
amb mi,
rondant-me
el cap.

Per què?
no ho sé
i ho vull saber.
Perquè
llavors
qui sap
potser
podré
deixar-ho
estar.

Dormir
també,
fins un
demà.

I qui
sap sí
aconseguir
no repetir
aquest
estat.

Perquè
ja ho sé,
tu també
ho saps,
em fa patir
i sóc així.

Ja està,
deixem-ho
aquí.
tinc massa
son.
Em vull
adormir.

Comentaris

  • korius | 10-05-2009 | Valoració: 10

    oh m'ha encantat!
    és tan macu jajjaja
    gracis pel teu comentari m'ha fet molta ilu!!!
    bé segueix escrivint que això està bé!
    1 petonàs!!

  • El cap em va tot disparat...[Ofensiu]
    jacobè | 21-08-2008

    Hola kispareta. Tornant de vacances m'he trobat el teu comentari. Quina il·lusió! Moltes gràcies pel que em dius.
    Sí!! Ja em van explicar qui els va acompanyar en la intimitat de la taula de la multitudinària trobada de Premià.
    I no se'm va escapar les emocions que van transmetre les teves mans sobre el teclat...
    Enhorabona talentosa! I noia vital...

    El poema marca el ritme de les nits sense repòs. El ritme enemic dels somnis serens.
    Pensaments impacients es fan els amos d'aquelles hores que només volem dormir.

    Fins aviat!

  • No és estrany[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 07-04-2008 | Valoració: 10

    que no et puguis dormir, amb aquesta marxa que li dones al poema, és com anar a cent i dir aqui m'aturo. No és tan fàcil, tot i que a la fi ho pots aconseguir, no?
    Molt bo el poema, el seu rtime i la seva originalitat de tobogan.

    Ferran

  • Molt original[Ofensiu]
    Cincdos | 27-01-2008 | Valoració: 10

    hi ha que sentir-se sempre viu.

    petons.

  • Potser no cal saber-ho tot[Ofensiu]
    Unaquimera | 02-12-2007

    Sense saber "perquè" has dit tantes coses... Un poema ben especial, Gem's!

    Té el seu encant peculiar i una dinàmica absorbent, per centrífuga: Un cop ho he començat a llegir, m'ha capturat!

    M'alegra molt anar coincidint amb tu entre poemes i reptes! Sempre m'agrada llegir-te.

    Per cert, tens un email que et demana ajuda...

    I una abraçada bona, que et busca,
    Unaquimera

  • Amiga "kispar" Gemm@ "fidu"...[Ofensiu]
    llamp! | 02-12-2007 | Valoració: 9

    aplaudeixo aquesta idea de fer versos curts i ràpids. Aquest sí que podriem dir que té ritme, i un ritme trepidant, frenètic. El "sense saber ser" es transforma en un ser vertiginós que es llegeix com si baixessis d'un tobogan d'aquells enroscats i empinats que hi ha en algunes piscines.

    Volia comentar que tens tota la raó del món quan critiques el meu "Astres, Estres...", perquè després de la negreta es fa innecessari repetir la paraula. Si ho hagués pensat dues vegades hauria rectificat. De totes maneres és un dels poemes més imperfectes que he fet darrerament.

    Hi ha dos castellanismes: "embaucar" i "desperdigar", "enrauixat" hauria de ser "arrauixat" i "obsecat" hauria d'escriure's "obcecat", correccions ben fetes de Francesc Arnau.

    I, tot i així, ha obtingut 4 vots, empatat amb un altre, per darrera d'Unaquimera, que ha guanyat amb 6 vots.

    Jo crec que a la fi, un es cansa de tanta lletra menuda i vota el poema més espectacular o que se surt més de l'òrbita. Però la gent té molt en compte la foto o la pintura del repte i no es deixa enganyar. Al final, el guanyador és just el que s'aproxima més al sentiment de l'autor de l'obra, i que, al mateix temps es reconeix pels demés com que ho ha aconseguit.

    Pel què fa al RPV10, el quadre de Dalí és tant arxiconegut entre els catalans, que no sé com no se li dediquen més poesies, però he de dir que paraules com "fonedís", "escorredís", "trencadís" o "voladís" son irremeiablement recurrents en veure la imatge del rellotge en aquella postura hilarant. Crec que el temps és el tema sobre el qual ha de girar el poema i si tú tb ho has cregut
    oportú... serà que tenim punts de vista similars, almenys en algun aspecte.

    Bé, no més rotllos. Gràcies pels dos comentaris teus.

  • ginebre | 01-12-2007

    Que bó i divertida aquesta tirallonga, que serviria per dir en veu alta, cada vegada més depressa!
    A més que aconsegueixes amb les paraules aquella sensació obsessiva, aquell esverament de idees i paraules que impedeix dormir, que volta i volta com un disc ratllat.
    Molt aconseguit!
    Salut!

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de kispar fidu

kispar fidu

133 Relats

861 Comentaris

210779 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
si vols descobrir, reCREA


De l'1 d'abril del 86. Sant Quirze(nca) del Vallès.


Escric per a teixir teranyines d'entortolligades paraules, i per a extreure què penso i sento quan sembla l'única manera.


Jo? esperit lliure, ànima catalana, cabreta biciada, somiadora, lluitadora, ment incansable, cul inquiet (i cap), ànima voladora, emprenedora, apassionada de l'art, i... deixeu-m'ho dir... poeta (a petits passos, però constants, formant-se).


kispar què? KISPAR FIDU
Gemma Gelabert Gonzalo