Sense Marca

Un relat de: Joan G. Pons

La promoció de l'Escola MIRAMUNT va organitzar un concurs per als estudiants. El motiu era recollir fons per al viatge de fi de curs.

La convocatòria pretenia ser original i fàcil. Els fulls repartits per l'Escola eren de color blavenc.

I el dia de la Trobada i Avaluació dels participants, en Lluís i la seva germana Paula, es van presentar descalços.

I esdevení un fet curiós. A la roba d'en Lluís i la Paula no hi havia cap marca comercial reconeguda.

Rarament els dos germans portaven roba de marca. Sentien una total indiferència sobre el tema.

Altrament, sí que els engrescava participar en el Concurs i ajudar la gent de la classe, companys i companyes.

Començà el Concurs..... força gent amb samarretes, bermudes, pantalons, sabates.... amb marca. I en Lluís i la Paula, entremig, descalços.

El jurat anava anotant la marca i l'estil de la roba i del calçat de cada participant.

Arribà la Paula i en Lluís.

Els membres del Jurat no trobaven cap marca. Alguns s'aixecaren i miraren els germans de dat a baix.

Un d'ells, preguntà:

-Escolteu.... on és la vostra marca ?
-Als peus - Contestà la Paula
-Aneu descalços. No hi ha cap marca.
-Aquesta és la nostra marca.... SENSE MARCA, van dir junts la Paula i en Lluís.

I diuen, els que diuen, i a vegades tarden, que encara estan debatent.

I la Paula i en Lluís calçats, caminen sense marca, molt feliços.

Comentaris

  • molt bo joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-04-2011 | Valoració: 10

    què bé que aniria avui en dia fer reflexionar al jovent sobre aquest tema, difícil però no creus, la "sucietat" com jo dic embruta molt...
    gràcies pels teus comentaris
    una abraçada com sempre
    joan

  • Aquest relat [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 12-11-2009

    hauria de llegir-lo molta gent jove posseïda per un malentès afany de modernitat. Tot i que , amb la crisi actual, hi haurà molta joventut que no tindrà més remei que deixar-se de punyetes.
    Jo anomenaria els teus relats "Amb marca". Amb la marca d'un home que té el terrat molt ben amoblat.
    Gràcies per les teves ensenyances, amic Joan.
    Nonna_Carme

  • Com sempre, estimat Joan, ens fas reflexionar[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 07-11-2009 | Valoració: 10

    Penso, és la meva opinió, que quan més seguretat va agafant la gent en sí mateixa, menys necessita de signes exteriors, perquè ella, la seva personalitat, és la seva marca. Però la gent molt jove, que encara no ha adquirit aquesta seguretat, és la que és més vulnerable a aquesta nova moda de les marques. El temps les anirà guarint d'aquest mal.
    Molts petons, xaval

  • i a sobre, et fan pagar més[Ofensiu]
    Endevina'm | 28-10-2009 | Valoració: 9

    per dur la seva marca a la vista de tothom. Una vergonya que sempra m'ha fet tirria.

  • es fabulos caminar descalç![Ofensiu]
    Nyanga | 26-10-2009

    Jo també camino descalç entre mils de sabates...i és fabulos!

    Una abraçada i enohorabona una vegada més per aquest original relat!

  • Admirable...[Ofensiu]
    brins | 25-10-2009 | Valoració: 10

    l'actitud dels protagonistes. Persones lliures de prejudicis i de lligams que saben on rau la bellesa i els valors autèntics. Molt bé, Joan!

    Una abraçada,

    Pilar

Valoració mitja: 9.75