Secret legal

Un relat de: Toni Viadé i Moreno

- Així doncs, i si no tenen res més a dir, començaré la lectura del document. Senyora Vives?-...- Senyor Amarg? -...- D'acord -.
Reunits a Taradell (província de Barcelona) a vint-i-tres d'abril de dos mil set. Davant de mi, Francesc Escrivà i Sadurní, notari de l'il·lustre col·legi de Barcelona amb residència actual a Vic (província de Barcelona),
compareixen;
D'una part, na Dolors Vives i Bravo casada i veïna de Taradell (província de Barcelona), amb l'original del seu D.N I. número 75454546-G i d'altra part, en Albert Amarg i Camprubí casat i veí de Taradell (província de Barcelona) amb l'original del seu D.N.I. 56512245-L ambdós en representació pròpia i en plenes facultats físiques i psíquiques
exposen:
Primer: Que des de fa tres mesos ambdós mantenen residencies separades per lliure i mútua elecció.
Segon: Que ambdues parts han decidit, en plenes facultats i en complert gaudi de les seves llibertats, divorciar-se en la vista prevista pel proper 13 de juny de 2007 que es celebrarà al jutjat pel civil de Manresa número 4.
Tercer: Que volen fer públics i vàlids des d'avui mateix els següents acords i que seran irreversiblement inclosos en l'acord de divorci:
Que la senyora - ¿com diu? Ho sento, de moment no és senyoreta, continuo: - senyora Dolors Vives i Bravo renuncia a favor del senyor Albert Amarg i Camprubí de la titularitat de tots els seu béns mobles i immobles així com dels seus usdefruits aconseguits abans i durant el matrimoni d'ambdues parts, inclosos l'immoble de Taradell (província de Barcelona), carrer de la Biblioteca, número 7 àtic, segons escriptura del registre primer de Manresa numero 5875, l'immoble a Llívia (Província de Girona) avinguda de Catalunya, 12 segons escriptura número 45 del registre de la propietat de Puigcerdà - Sí senyor Amarg sí, els pàrkings van inclosos. Continuo -, l'immoble de Cadaqués (Província de Girona), Passatge de Port Lligat s/n, segons escriptura del registre únic de L'Escala numero 125, els saldos dels comptes corrents i d'estalvi, dels fons d'inversió així com del pla de pensions detallats en document adjunt - Son correctes? -...- Continuem doncs -, els quatre vehicles matriculats a nom de la senyora Dolors Vives i Bravo i del senyor Albert Amarg i Camprubí, detallats en el segon document adjunt, així com de tots el béns que a data d'avui, resten dipositats als citats immobles i vehicles i a comprometre's a no reclamar-ne res indefinidament -Perdó Sr. Amarg? - ... - És clar. Dins els béns hi ha inclosos els quadres del Tàpies i tot el contingut de la caixa fort -...- Les joies de la mare de la senyora Vives també -...- Senyor Amarg: Tot serà seu quan signin aquest document. Segueixo -...
Que el senyor Albert Amarg Camprubí és compromet al següent: Ú: a no visitar ni a contactar personalment o per qualsevol mitjà escrit o telemàtic mai amb la senyora Dolors Vives i Bravo. Dos; a no presentar denúncia o reclamació alguna contra na Dolors Vives i Bravo per cap motiu esdevingut en anterioritat a la data del present acord ...- Ja ho sabem senyor Amarg que no pensava fer-ho, però també cal establir-ho per escrit. Puc continuar?...Molt agraït -... Tres; a no desplaçar-se mai a cap zona inclosa dins un perímetre de 150 kilòmetres de la població de Talavera de la Reina (província de Toledo) exceptuant-ne la ciutat de Madrid (província - i jo encara diria més que és el que té el Cafe para todos Comunitat Autònoma - de Madrid) - Què vol ara, senyor Amarg?...A mi tampoc se m'hi ha perdut res a Talavera...El Tajo sí. Per Talavera hi passa el Tajo . I li diré més; Desemboca a Lisboa, província de Portugal-... - I hi fan bona ceràmica, si senyora. Em permeten continuar?...Moltes gràcies-, I quatre: A retornar tots i cada un dels béns descrits o el seu equivalent econòmic a la senyora Dolors Vives i Bravo així com a indemnitzar-la amb una pensió mensual vitalícia de 6.000,00 (sis mil) euros amb una revalorització anyal de l'IPC en cas d'incompliment d'algun dels punts anteriorment descrits - N'està segura senyora Vives? -...- Senyor Amarg li ho estic preguntant a la senyora Vives! -...- D'acord, doncs dit això -.
A Taradell (província de Barcelona), a 23 d'abril de 2007.
- Signin aquí si us plau - ... - Molt bé, doncs ja està. La senyoreta Marisol els farà arribar a cadascú de vostès la seva còpia -...- Sí, sí senyor Amarg, tots els béns són seus, ja pot fer servir el Tot-terreny com més li plagui -...- Disculpi'm? -..- Sí, sí, és clar, si ho desitja pot ratllar els CD's dels Queen de la senyora -...- I dels Police també -...- Com diu? -...- I estripar les fotografies i els llibres de poesia -...- I tant, on va a parar! Si ho desitja, podrà cremar la roba de la senyora. Si em permet una pregunta, però -...- No acabo de veure que en traurà d'aquestes accions. Si la senyora Vives, exceptuant el seu cos, secrets i dignitat li ho ha donat tot -...- Plaer, en traurà plaer -...- D'acord cadascú sabrà com gestiona el seu gaudi personal -...- I vostè senyora, si també m'ho permet, és conscient del que acaba de signar? Li ho ha donat tot -...- Té parents o amics a Talavera que la puguin ajudar? -...- No, i feina? -...- Tampoc. Algun lloc on viure? -...- No res definitiu. Vaja. I perquè ho ha fet? -...- Com diu? -...- Collons! Això sí que és una sorpresa -...- Senyor Amarg -...- Senyor Amarg, li ho prego! -...- Senyor Amarg no li permeto que insulti ni amenaci ningú dins la meva notaria! -...- No, no, no. Ni traïdora, ni mentidera, ni encara menys, mala puta. Li prego que guardi les formes -...- Ho sento Sr. Amarg ja no hi ha marxa enrere. Vostè s'ha compromès a no acostar-se mai més a la senyora Vives. Per tant, i a no ser que ella ho desitgi i manifesti expressament cosa que dubto, no podrà veure mai el nen que la senyora Vives duu al seu ventre. -

Comentaris

  • Molt bó[Ofensiu]
    mimí | 11-11-2007 | Valoració: 9

    en vistas de les clausules ja em semblava a mi que la Sra. Vives tenia la paella pel mànec.

  • regustet amarg[Ofensiu]
    perunforat | 02-11-2007 | Valoració: 10

    M'ha agradat la forma que pren tot el relat. El notari transmet, a través de les seves respostes, els diàlegs o injúries que es diuen la parella. Tenies algun model a davant?Carai, m'ha agradat la idea, de principi a fi. No deixa indiferent, inclús un gust amarg a cada pas endavant.

  • Molt...[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-11-2007 | Valoració: 9

    ...ben descrit, aquest judici. Bon vocabulari i cultura judicial, etc. En fi, crec que es pot millorar.

Valoració mitja: 9.33