Secret de família

Un relat de: Miri4

SECRETS DE FAMÍLIA
Totes les famílies guarden algun secret. Em preguntava quin seria el de la meva... Jo devia tenir uns deu anys quan vaig començar a investigar. Quan ningú no em veia començava a buscar pistes, regirava els armaris, obria i remenava tots els calaixos de la casa, buscava dins les butxaques de les americanes del pare, dels abrics de la mare,... Mirava darrere els quadres de la paret, no fos cas que hi hagués alguna caixa forta amagada i jo no ho sabés, em ficava a sota els llits, a veure què hi havia. Però... res, res de res!. Tot era molt normal.
Potser el secret era que no hi havia secret...
Els pares estaven preocupats pel meu comportament que consideraven estrany... Van decidir que havia d'anar al psicòleg, o potser al psiquiatre,...o consultar un neuròleg, o ...Uf!, no us imagineu la quantitat d'especialitats mèdiques que hi ha. Crec que les vaig veure totes. Però cap metge trobava solució al meu "problema", i jo seguia amb la dèria d'investigar...ho desendreçava tot i provocava embolics contínuament. Ningú no trobava res perquè les coses mai eren al lloc que tocava... Una cosa és investigar i remenar i una altra molt diferent és tornar-ho a deixar tot al seu lloc. Què es pensen que no hi toco?, desendreçar és molt fàcil, però deixar les coses com estaven...,m'enxampaven sempre!
Un dia em quedo a dormir a casa dels avis . No em ve gaire de gust, perquè els avis sempre volen que siguis petit, i et tracten com si acabessis de fer tres anys...
-"Vols una sopeta?"
-" Vull una SOPA,àvia, que ja no sóc un nen petit!"
- "Tens raó noi. Potser ja és hora que sàpigues algunes coses..."
Obro els ulls com dues taronges. Què em vol dir, l'àvia?. Vaig a la cuina per ajudar-la i perquè hi ha una brillantor especial en la seva mirada...Estaré a punt de descobrir alguna cosa?
Escalfem el brou i quan arrenca el bull, l'àvia posa un polsim d'aquell potet de vidre que té una X a l'etiqueta. Què deu ser? Surt un fum de color blau...fa olor d'anís i... Ostres! Quin secret!

Comentaris

  • Recordatori[Ofensiu]


    Benvolgut/da relataire:

    Recorda que, a més del Concurs ARC de Microrelats ARC A LA RÀDIO 2010, també tenim en marxa aquestes altres activitats:

    - Gimcana Virtual Literària ARC 2010: enllaç

    - Concurs ARC de Narrativa Breu 2010 "Barcelona, t'estimo": enllaç

    - Loteria de l'ARC: enllaç

    - Club de Lectura Virtual ARC: enllaç

    Participa-hi!

    Gràcies,

    ARC


l´Autor

Miri4

11 Relats

6 Comentaris

12166 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Escric per què m'agrada. Tant de bo les meves lletres agradin als lectors!.

He publicat dos llibres de contes infantils amb l´editorial Setzevents sota els títols :
"3 estels, 3 contes"
(conté :"L'Estel dels Mil Colors", "Galileu, el Nen-Estel" i "Asteroidea").

"Instant màgic i altres contes" (conté 26 relats breus, escrits en lletra de pal)

També he col·laborat en el nº 1 de la revista "La Lluna en un cove" amb el relat "La meva nina".

El conte "Xesco Boix, el músic que viu amb les estrelles" es pot veure penjat en format de vídeo al you tube:
http://www.youtube.com/watch?v=EvJJ310m20U

També he publicat un conte interactiu per a ipad/iphone:
http://itunes.apple.com/es/app/mosquita/id363903410?mt=8

I he participat en un llibre d'autoria col·lectiva:
365 contes. Un any de contes, publicat per Editorial Bubok:
http://www.bubok.es/libros/209275/Un-Any-de-Contes

Les meves obres estan inscrites en el Registre de la Propietat Intel·lectual de Barcelona.

Pàgina web: http://www.gordolobomiri4.blogspot.com