Cercador
SANTUARI DE LA MARE DE DÉU DEL CARME. BARCELONA
Un relat de: Antonio Mora VergésVisitàvem l’Antonio Bazan Ramos, i l’Antonio Mora Vergés, el Santuari de la Mare de Déu del Carme, llegia que l’arquitecte Josep Domènech i Estapà, (Tarragona, 1858 – Cabrera de Mar, 1917) que havia elaborat uns dissenys per la comunitat de forma desinteressada , i finalment va ser l’elegit per a desenvolupar el projecte definitiu.
L’arquitecte va desenvolupar els esbossos inicials, que tant havien agradat a la comunitat, projectant una església d’estil bizantí.
Un cop finalitzats els plànols, van ser enviats a Roma per a la seva definitiva aprovació. Allà es van modificar alguns aspectes de la idea inicial. Aquest és el cas de la cúpula, que en un inici era molt més alta i airosa. Sembla ser que des de Roma es va considerar que no era gaire recomanable que en els temps que corrien (Espanya es trobava immersa en tota una sèrie de problemes polítics i les revoltes populars es repetien arreu) les edificacions religioses fossin excessivament ostentoses. De la mateixa manera, es van simplificar molts detalls ornamentals de la façana que harmonitzaven amb la primigènia cúpula ideada.
L’arquitecte Domènech i Estapà es va veure afectat per una greu malaltia, per motiu de la qual va morir l’any 1917. Va heretar l’execució de les obres el seu fill, l'arquitecte Josep Domènech i Mansana (Barcelona, 15 de abril de 1885 - Barcelona, 7 de octubre de 1973, el qual va comptar amb l’inestimable assessorament del destacat arquitecte Enric Ferran Josep Lluís Sagnier i Villavecchia, marquès de Sagnier (Barcelona, 21 de març de 1858 – ídem, 1 de setembre de 1931) .
Us deixo un enllaç molt interessant : file:///C:/Users/Antonio/Downloads/apac_pfce_073_memo.pdf
Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com particularment l’autoria de la decoració interior, i de la imatge de la Mare de Déu del Carme.
L’arquitecte va desenvolupar els esbossos inicials, que tant havien agradat a la comunitat, projectant una església d’estil bizantí.
Un cop finalitzats els plànols, van ser enviats a Roma per a la seva definitiva aprovació. Allà es van modificar alguns aspectes de la idea inicial. Aquest és el cas de la cúpula, que en un inici era molt més alta i airosa. Sembla ser que des de Roma es va considerar que no era gaire recomanable que en els temps que corrien (Espanya es trobava immersa en tota una sèrie de problemes polítics i les revoltes populars es repetien arreu) les edificacions religioses fossin excessivament ostentoses. De la mateixa manera, es van simplificar molts detalls ornamentals de la façana que harmonitzaven amb la primigènia cúpula ideada.
L’arquitecte Domènech i Estapà es va veure afectat per una greu malaltia, per motiu de la qual va morir l’any 1917. Va heretar l’execució de les obres el seu fill, l'arquitecte Josep Domènech i Mansana (Barcelona, 15 de abril de 1885 - Barcelona, 7 de octubre de 1973, el qual va comptar amb l’inestimable assessorament del destacat arquitecte Enric Ferran Josep Lluís Sagnier i Villavecchia, marquès de Sagnier (Barcelona, 21 de març de 1858 – ídem, 1 de setembre de 1931) .
Us deixo un enllaç molt interessant : file:///C:/Users/Antonio/Downloads/apac_pfce_073_memo.pdf
Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com particularment l’autoria de la decoració interior, i de la imatge de la Mare de Déu del Carme.
l´Autor
6907 Relats
1200 Comentaris
5407941 Lectures
Valoració de l'autor: 9.72
Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com
Últims relats de l'autor
- LOBBYS
- IN MEMORIAM DE LES CASES VALENCIANES DE L’HERMENEGILD MIRALLES ÀNGLÈS. SARRIÀ. LA BARCELONA QUE EL TEMPS S’ENDUGUÉ.
- LA PLAÇA DE BANYOLES QUE RETRATAVA L’ANY 1912 EL JOSEP SALVANY BLANCH. EL PLA DE L’ESTANY
- Diumenge 25.2.2024, Passada en record i memòria de sant Antoni Abat
- TENIU DADES DE L’ADVOCACIÓ QUE TÉ/TENIA LA CAPELLA DE LA RICARDA. EL PRAT DE LLOBREGAT.
- CAN BARRAU I LA SEVA CAPELLA ADVOCADA A LA SAGRADA FAMILIA. TIANA. EL MARESME
- IN MEMORIAM. CAN ALÒS. L’HOSPITALET DE LLOBREGAT QUE EL TEMPS S’ENDUGUÉ
- PARLEM D’AIGUA.ALGUNES REFLEXIONS
- EL CASTELL DELS MARQUESOS DE SANTA MARIA DE BARBERÀ A RUBÍ. EL VALLÈS OCCIDENTAL.
- IN MEMORIAM. CAN BERNAT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA QUE RETRATAVA J. DOLCET PER AL FONS ESTUDI DE LA MASIA CATALANA. EL VALLÈS OCCIDENTAL.
- EXULTA HORTA FELIX. LA PASSIÓ DE SANT ANTONI DE PÀDUA D’HORTA. BARCELONA
- TEMPLE EXPIATORI DE LA SAGRADA FAMÍLIA. BARCELONA
- LA GRANJA DE SANTES CREUS.EL MORELL. TARRAGONÈS. QUE RETRATAVA JOSEP SALVANY BLANCH
- EL SAFAREIG COBERT D’ES BÒRDES. VAL D’ARAN
- TENIM DADES DE LA MONTSERRAT BONET QUE COL·LABORAVA AMB EL FONS ESTUDI DE LA MASIA CATALANA?.