SANTA ANNA D’ALMUDÉFER. CASERES. LA TERRA ALTA. TARRAGONA. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
L’Armando Biendicho retratava la casa i ermita de Santa Anna d'Almudéfer, les restes superiors – visibles a la fotografia – em permeten suposar que allò és tot el que queda d’aquell edifici del segle XIV o XV, que fou església parroquial.



La descripció ens diu ; Es conserva la meitat posterior de l'església original i un parell d'arcs.

La part del davant ha estat aprofitada i refeta com a vivenda. El tros interior s'utilitza com a magatzem (de carreu vist). L'estructura original era d'una nau de tres trams separats per arcs apuntats més l'absis poligonal que té nervis que surten de la paret (mènsules) i es troben a la clau. D'un gòtic molt senzill. Els arcs són de menys alçada que el sostre, de volta apuntada al primer i únic tram conservat. La construcció original és de carreu, de façanes llises i dues petites obertures a l'absis. La coberta que resta és de lloses de pedra acabada per una cornisa motllurada. També hi ha una petita espadanya canviada del lloc original. Hi ha una fornícula amb una imatge de gran proporció de Santa Magdalena. També hi ha un altar de pedra abarrocat posteriorment. La clau que recull les nervadures té un escut que representa dos animals (cabres o burros).

El vent s’endu la nostra història, val a dir que uns per acció i els altres omissió, li posem fàcil, oi ?

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a ‘email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6914 Relats

1201 Comentaris

5424927 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com