Sant Jordi i la paraula

Un relat de: ninona

Que serà potser Sant Jordi -cavaller-
qui haurà viscut per salvar els mots
i alliberar la paraula, feta donzella,
de la fosca tenebror del cau del drac.

I serem nosaltres que haurem
de retornar el nom de cada cosa
per seguir existint ferament,
per derruir cofurnes asfixiants
i eixamplar pulmons i horitzonts.

I voldrem seguir en el camí
per donar la veu al poble
i provocar nous actes,
i salvar dia a dia la paraula
i fer-ne, de la paraula, eina.

I servarem les flors per dir amor,
que no ens aturaran les espines
si podem sentir la flaire amatent
d'una rosa de foc.

Comentaris

  • En un 'any Espriu'....[Ofensiu]
    rnbonet | 24-04-2013

    ...perfecte, xicona!
    I admet tots els canvis que vulgues fer. Sempre seran una nova forma de veure la mateixa idea.
    Salut i rebolica!

  • Primera impressió[Ofensiu]
    dallonses | 24-04-2013 | Valoració: 9

    AVE

    Hola, soc novell a Relats i gairebé sivell a la vida. Aquest és un dels primers relats que hi llegit i el segon que comento.

    Sovint es diu: "una imatge val mes que mil paraules" jo crec que no. Això no es mes que un eslògan. Tu ho demostres amb unes metàfores tan precises, tan acolorides i amb la quantitat justa, sense palla, tascons ni barnilles (ecologia verbal) Resumint: tens matèria prima per construir mil d'imatges; i amb una quantitat de matisos que multiplicarien el "mil". Per això m'agrada, si. I m'agradaria, també, saber-ne com tu. Si m'agrada.

    Cada una de les estrofes, penso, es un poema complet i, excepte la primera estrofa, les altres es podrien entrecanviar entre elles, sense que el conjunt perdi significació. és la meva opinió.

    Gràcies i felicitats.
    bousivaques

  • Le tornat a llegir...[Ofensiu]
    Annalls | 24-04-2013 | Valoració: 10

    ..cada cop m'agrada més, segueixo posant interrogant a la primera estrofa !!

  • Que maço ninonna...[Ofensiu]
    Annalls | 24-04-2013

    ... sols em demano si a la primera estrofa, soc jo que no ho sap pronunciar, o li falta un ?...

  • Els sants cauen[Ofensiu]
    Bonhomia | 24-04-2013 | Valoració: 10

    El més escrutidor és que les llengües de foc se les mengin els arbres. Bona lírica. I ja ressucitant jo en la temporada dels bolets, que no m'entero de res.


    Sergi : )

  • eixamplar horitzons (i no horitzonts)[Ofensiu]
    ninona | 23-04-2013


    A vegades els dits tenen vida pròpia i els meus ulls són una mica lents.
    :P

  • Molt bonic![Ofensiu]
    Mª Lluïsa Vidal Salvat | 23-04-2013 | Valoració: 10

    Una bonica rosa en forma de poema... Molt bonic!

    Feliç diada.

    Mª Lluïsa

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de ninona

ninona

58 Relats

229 Comentaris

131658 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona el 1964. Volia investigar i fer grans descobriments, i vaig estudiar Bioquímica, però després de moltes voltes he acabat fent projectes informàtics, una feina que m'agrada.

De sempre m'ha apassionat llegir i escriure. Un dia vaig descobrir aquesta web a través d'un bon amic que hi escrivia, i des d'aleshores m'hi passo quan puc.

Va haver un temps que participava en els reptes (aleshores nomès hi havia el clàssic) i era gairebé addictiu, però ara m'és gairebé impossible.
Darrerament m'he aficionat al niporepte, però només hi participo de tant en tant.

També em trobareu al bloc Univers madur.

Passeu-vos, comenteu i no dubteu a criticar: és la millor manera de millorar.

Per qualsevol cosa que vulgueu, m'agradarà tenir notícies vostres ...

ninona1206[arrova]gmail[punt]com


Per si us fan servei, algunes eines i enllaços útils