SANT JORDI I EL MEU AVI

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Per Sant Jordi vés a mirar l'ordi. Aquesta dita catalana l'emprava el meu avi Josep molt estimat per mi. L' avi Josep va ésser una de les persones més importants de la meva vida. Era afectuós bona persona de parla fàcil i amb una memòria prodigiosa que va mantenir al llarg de la seva vida. No tenia grans coneixements acadèmics, no va tenir temps d'anar gaire a l'escola , cosa que lamentava molt. Gran observador del món del seu voltant i amb gran facilitat i simpatia envers els seus veïns. Crec que sens dubte és la persona més intel·ligent que he conegut. Li agrada explicar històries. Jo una nena petita i més tard gran ,era com esponja escoltant les seves paraules.
Era com una espècie de costumari de pagès, les seves històries, les llegendes i qualsevol cosa que hagués viscut. Tot ho tenia dins seu i ho manifestava. Jo encara estic meravellosa de la gran quantitat d'informació que va transmetre. Ell a vegades es lamentava de què no tenia dialèctica, senyor!!.
A part de tot això era el meu avi i jo la seva única neta l'estimava molt. La seva mort l'any any 83 del segle passat va ser una gran pèrdua per mi. Avui encara l' enyoro.
Mai oblidaré els seus ulls blavíssims de mirada bondadosa i tinc molt endins del meu cor les seves ensenyances .
Era un home bo.
A vegades em sembla escoltar-lo prop meu sobre tot en dies com avui.
Fins meu alguna cosa em diu que pot veurem i que està content que expliqui històries.
Ja sé que mai seré com ell, això és impossible, però com més gran em faig més el trobo a faltar i més m´agrada escriure. Se què a ell li agradaria.
Gràcies per ser el meu avi padrí, sempre t'estimaré i et recordaré. La teva estada a la terra no haurà sigut en va perquè sempre he explicat coses teves als meus fills
Crec que sense coneixe't també t'estimen una mica i el teu record viura també amb ells.

Comentaris

  • Ensenyar[Ofensiu]
    SrGarcia | 06-05-2018

    Segur que el que et va ensenyar a escriure va ser el teu avi. Conserva els records.

  • Bonic[Ofensiu]
    Karin | 04-05-2018 | Valoració: 10

    Estimació per l´avi i molta tendresa

  • Cosa d'avis.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 25-04-2018 | Valoració: 10

    Jo era un marrec i anava a cal meu avi i ell m'explicava coses de quan ell era petit i altres que li havia contat el seu avi també. Amb la meva bes-tia que alhora m'era padrina semblant cosa feia jo. Amb el meu bes-oncle exiliat a França, que venia cada onze de setembre el mateix. I ja no compto pas algun o altre vellet i velleta de les masies adjacents a casa meva. Tota aquesta informació l'anotava en un llibret. De fet, ara que hi penso, no se m'havia acudit mai, són els meus primers "relats!"...
    Recordo que l'avi era la primera persona que vaig veure de cos present i abans que el fiquessin a la caixa de morts el vaig tocar amb la punteta del dit índex amb certa temor... Durant unes setmanes el somniava i enraonava amb ell com si fos viu. Va ésser la primera vegada que vaig plorar per algú que s'havia anat a l'altra vida...
    Montserrat, els teus escrits sempre tenen una connexió amb els passatges de la meva vida privada. Per això llegir-los es tota una delectança emocional. Salut, Nil.

  • COMENTARIS[Ofensiu]
    Noia Targarina | 25-04-2018 | Valoració: 10

    Montserrat es un relat molt maco i molt tendre en record del teu avi.

    Son bonics els relats i expliquen els sentiments que sentim cap a les persones que vam estimar ! i ja no hi son amb nosaltres però tenim bons records cap a ells i els recordem i expliquem als nostres fills això es un detall molt maco , continua fent-ho! el dia de demà segur que ho recordaran!

    Continua escribin així!

    Val la pena llegir els teus relats!

  • COMENTARIS[Ofensiu]
    Noia Targarina | 25-04-2018 | Valoració: 10

    Montserrat es un relat molt maco i molt tendre en record del teu avi.

    Son bonics els relats i expliquen els sentiments que sentim cap a les persones que vam estimar ! i ja no hi son amb nosaltres però tenim bons records cap a ells i els recordem i expliquem als nostres fills això es un detall molt maco , continua fent-ho! el dia de demà segur que ho recordaran!

    Continua escribin així!

    Val la pena llegir els teus relats!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323699 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.