Salt a l'illa

Un relat de: Naiade


Aterrada a Heathrow.
Policies escrutant, a l'aguait de fesomies diferents.
busquen pells fosques, ulls negres com pous profunds.
Intenten preservar la seguretat ciutadana.

Al centre, varietat d'habitants, barreja d'arreu.
Carrers col·lapsats pel tràfic, adornat amb autobusos vermells de dos pisos.
Cabines telefòniques típiques, edificis de rajola rogenca,
que et porten a visualitzar els Beatles a la portada d'un disc dels seixanta .

Le tube, metro claustrofòbic, com un cuc corrent pel seu cau
et transporta d'un segle al altre.
Un altre món s'obre als teus ulls. Antics edificis Victorians, contrastant amb els d'acer i vidre del món ultra modern.

Torre de Londres, orgull de passat, mostra el poder però també el terror d'altres temps.
Enric VIII carismàtic, atraient i aterrador a l'hora.
Guardes del tresor, guarnits del passat, em l'orgull del present.
Corbs negres preservant el regne.

Parcs, amb llacs i immensos jardins d'exquisida vegetació sempre verda. Com St.James's Park on la vista se't perd, mentre gaudeixes i et relaxes, observant els animalets que l'habiten.

Támesis gris i emboirat que et fa restar en silenci a la vora del riu,
on els ulls se't perden entre les seves aigües de suaus moviments.
Núvols esponjosos, deixant petits retalls de cel que et porten a recordar
i entendre les pintures d'en Turner.

Posada en escena d'actors novells, amb vestuaris i maquillatges cridaners, et sorprenen agradablement escenificant obres pels voltants de Covent Garden.
Ebullició als pubs quan el dia clou, pintes de cervesa, que deixen escapar rialles
a la serietat habitual.

East End, humits i foscos baixos fondos, on devia corre Jack l'esbudellador.
Greenwich, poble encisador, grans extensions verdes, sempre lluents per la pluja, on corren gossos de pedigrí.
Caminant per prats sense fi olorant els Narcisos, respirant l'aire fred, net i pur, arribem al cim, el meridià zero. Panoràmica excepcional.

Tornada al centre amb el railway, tren teledirigit sense conductor, que circula a velocitat de vertigen sobre els canals de la Isle of Dogs, transportant-te del món sòrdid al centre de Londres capital de les finances.

Heathrow de nou. Tornada a casa amb una bona motxilla de coneixements, sensacions i experiències que t'ajuden a entendre més altres cultures, altre gent, i encara que sembli impossible també descobreixes parts de tu mateix, que ignoraves avanç del salt a l'illa.



Comentaris

  • És molt interessant,...[Ofensiu]
    Bonhomia | 17-01-2007 | Valoració: 10

    ...això, encara que jo no hagi pogut identificar llocs ni història ( no sé pràcticament res d'història de Gran Bretanya ).
    Per a mi ha sigut com una passejada, doncs fa temps que no em permeto el luxe de viatjar, per diverses raons. En molts moments del relat hi he trobat el talent d'una escriptora ( et segueixo des de fa temps, com saps ) que progressa i s'enriqueix. Felicitats.


    Sergi

  • M'ha agradat molt![Ofensiu]
    Arbequina | 17-01-2007 | Valoració: 10

    En tots els sentits (menys un): l'estil, les reflexions, la poesia que hi ha en la majoria de les frases, el to melancòlic que despren... Tot això m'ha captivat: és un relat meravellós, diferent, original, atractiu, molt interessant...

    La contra: hi ha alguna falteta d'aquelles de no repassar... (A repassar s'ha dit, doncs).

    Una forta abraçada.

    Arbequina.

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275347 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com