Sac de cops (corregit)

Un relat de: aurora marco arbonés

Rera les ulleres
de fosques amenaces
camufles la vergonya
roja, morada, blava,
colors de la barbàrie.

Rere els silencis
espessos d'ignomínia
dissimules insults,
cruel veu que intimida
per manca d'arguments

Sota la roba
disfresses batzacades
amb olor a covardia,
les urpes esmolades
per la llei del més fort.

En el cos
acolores ultratges,
vexacions que escatimen
retalls de dignitat
pel tacte fastigós.

En el cor
arrauleixes l'espant
i arreles la rancúnia
de la teva carn trèmula
pel seu ferotge esguard.

En la ment
enganyes etzibades
dient que és culpa teva.
No és l'amo i senyor,
només és un covard.


Comentaris

  • Sense paraules[Ofensiu]
    Unaquimera | 09-02-2011 | Valoració: 10

    Aquest poema és un d’aquells que em deixa sense paraules... perquè diu tot el que s’ha de dir, i encerta el to i la manera.

    Cada vers és la denúncia més efectiva que es pot fer del delicte que no s’atura pel fet de ser-ho, de la ignomínia que continua, de la covardia manifestada amb la força, de la violència que mata cos i ànima, de l’ultratge que vexa i fereix, de la culpa que és d’un i de molts.

    Cada estrofa em fa un nus a la gola, desperta imatges en la memòria, batego d’indignació i no tan sols com a dona, que com a persona també sento la sensibilitat ferida davant la barbàrie pel bàrbar que té mil i un noms.

    Cada lectura em fa admirar el teu encert, una altra vegada.

    T’envio una abraçada admirada,
    Unaquimera

  • El pitjor de tot,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 29-10-2008 | Valoració: 10

    en un cas de maltractament, és la sensació de culpabilitat de la dona víctima. Com podriem fer entendre a aquestes pobres dones que l'únic culpable és el fill de... sa mare, que li ha tocat en desgràcia?
    Un relat magnífic, Aurora.
    Un petó.
    Nonna_Carme

  • Perfecte[Ofensiu]
    Francesc de Castellví i Obando | 28-10-2008 | Valoració: 9

    Perfecte poema, quina forma més fidel, sencilla i alhora espesa d'explicar un dels fets que desgraciadamen són tant de "moda" actualment. M'agrada molt!

    Pd: Gràcies pel comentari!

  • Aniré a cercar-lo[Ofensiu]
    joanalvol | 28-10-2008 | Valoració: 10

    i el sacssejaré tant fort, que li cauran les ulleres, els silèncis, la roba, el cos, el cor i la ment.
    Després, me'l miraré fit a fit
    per no oblidar-lo mai més.

    Enhorabona m'agrada el teu estil
    Joanalvol

Valoració mitja: 9.4

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

250831 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.