Ruptura

Un relat de: Ivan Bonache
Aguanta el moment com pot. S’ha promès que aquest cop no plorarà. Encara no fa ni tres anys que van començar i ja s’ha acabat. El té allà al davant, expectant, esperant que s’acabi tot per donar-se mitja volta i sortir corrents. No és culpa seva i ho sap. No és culpa de ningú. Hi ha relacions que neixen amb el temps comptat, és així, no es pot lluitar contra el destí: s’entrega en cos i ànima i cada cop acaba amb aquella mateixa sensació agredolça d’haver-ho fet tan bé com sabia i, malgrat tot, s’ha de girar pàgina i seguir endavant. Potser algun dia es trobin pel carrer, es saludaran com vells amics i parlaran cinc minuts, però ja no serà el mateix, i una llàgrima, sense voler, se li escapa rodolant galta avall i cau a la comissura del llavi que dibuixa un somriure perquè, malgrat tot, no és un moment trist. Li allarga el butlletí amb les notes i s’acomiada. Mentre el veu corrents saltironant alegrement es promet reflexionar seriosament sobre el seu futur: potser no està preparada per ser mestra d’educació infantil.

Comentaris

  • Una altra parella[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-12-2014 | Valoració: 10

    El món de la parella és molt gran, tant que un nen i una mestra també poden formar part d'aquesta categoria. Breu i enredant, et felicito Ivan per haver-me confós. L'emotivitat és difícil sempre, sigui quin sigui el seu camp d'actuació. Una abraçada.

    Aleix

  • passar pàgina[Ofensiu]
    Imma Cauhé | 03-12-2014

    Bon relat que descriu d'una manera sublim un fet cotidià. Quina manera de fer un homenatge a la mestra.

  • Sublim![Ofensiu]

    Fantàstic! Com jugues amb l'equívoc de l'espectador i com descrius uns sentiments que passen al lector a la perfecció. M'ha encantat el relat. Felicitats, es mereix ser finalista per mèrits propis.
    Edgar

  • Està molt...[Ofensiu]
    AVERROIS | 01-12-2014 | Valoració: 10

    ...bé, m'has enganyat fins al final. Felicitats! Encara que els fons del relat té molt de veritat. Quants mestres deuen estar trsitos per alguns dels seus alumnes quants se'n van? En el fons, i tu ho expliques molt bé, és una relació més o menys interessant.
    En fi, enhorabona pel relat.
    Una abraçada.