Roses alliberades

Un relat de: Josep Bonnín Segura

Embaladit contemplo la corona de pètals
rojos, com el sol d'una nova albada,
les esclavituds presents no amaguen les flaires
de roses alliberades en una terra independent

Comentaris

  • ok josep[Ofensiu]
    joandemataro | 26-04-2011

    encantat ho faré, quan torni a Sóller
    me n'alegro que tinguis tu també un bon sentit de l'humor
    una abraçada des de l'altre costat del mar
    joan

  • Molt bon sentit de l'humor Joan [Ofensiu]

    M'ha encantat aquesta petita entremaliadura; així i tot, el que també volia dir és que accept també crítiques constructives, perquè d'elles n'he aprés molt, al mateix temps que em fan assabentar que la persona que ha llegit, ha esbrinat i ha volgut aprofundir.
    Gràcies per llavors contestar-me i celebro que t'hagin agradat els versos.
    Habitualment contest poc als comentaris, ja que empri altres mitjanç per a comunicar-me i tal volta aquest el tindria que cuidar més (mea culpa, jeje).
    Per cert quan tornis a venir a Sóller o en facis comptes, diguem alguna cosa i ens intercanviem números de mòbil i podrem veure'ns i tenir una xerradeta a la plaça que és una meravella.
    Una aferrada pel coll amb aires sollerics ( Aires Sollerics, és un grup musical que es dedica al ball de bot)
    Josep- Keops el beduí de la Vall dels Tarongers

  • era broma josep!!![Ofensiu]
    joandemataro | 26-04-2011 | Valoració: 10

    crec que són quatre versos meravellosos, el que passa és que ja t'havia comentat altres vegades i no em contestaves, per això he fet aquesta petita entremaliadura...Sempre em funciona.
    de debò, encantat de llegir-te
    rep una abraçada ben cordial des de Mataró
    per cert, m'encanta Sòller ja he estat dues vegades i trobo que és un indret preciós

    joan

  • Explic el pqrquè del 4 versos[Ofensiu]

    Joan, aquest poema tenia unes condicions de llargària. Fou fet en un concurs de la llibreria El Gall, per a donar la targeta que acompanyés la rosa de Sant Jordi 2010.
    I com es clar, accept la teva crítica, tot i que, es bo saber perquè el vaig escriure en quatre versos.
    Una aferrada pel coll des de la Vall dels Tarongers.

    Josep- Keops el beduí d'ultramar

  • no hi ha per tant[Ofensiu]
    joandemataro | 26-04-2011

    vull dir està bé, però són quatre versos...si se'm permet la crítica, és clar.

  • bravo!![Ofensiu]
    teresa serramia | 26-04-2011

    preciós..Com un mirall que et reflecteix de ple.., Josep
    felicitats!!

  • Un poema que mereix, almenys, una paraula:[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 29-07-2010 | Valoració: 10

    ENHORABONA! Em va agradar i destacava, de veritat. Un poema ple de vida, perfum i anhels de llibertat.

    Per molts anys en vinguin d'altres com aquest, company!

    Una abraçada i molt bon estiu!!!

    v

  • Una flaire deliciosa![Ofensiu]
    Unaquimera | 29-04-2010 | Valoració: 10

    Quina goig de roses, Josep!

    Transmet energia el teu breu poema, barreja d'esperança cega i certesa basada en l'ànsia, en el desig, en l'afany d'allò que no és impossible... tan sols difícil.

    Felicitats, amic meu!

    Aspiro, amb delit, la flaire de les teves roses, i t'envio una abraçada roja mentre esperem la nova albada,
    Unaquimera

  • Llibre | 29-04-2010


    Felicitats, Josep. Felicitats per aquest lloc de finalista en aquest concurs literari. I felicitats per la feina que fas.

    Una abraçada,

    LLIBRE

  • Acceptar el contemplar[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-04-2010 | Valoració: 10

    Suggeridor la teva invitació a contemplar i ho he fet. Gràcies.

  • m'ha agradt[Ofensiu]
    Lavínia | 29-04-2010 | Valoració: 10

    per la sóntesi del poema.
    Feliditats!

  • Una delícia, Josep...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 28-04-2010

    ...el teu escrit. Tota la força, la bellesa i l'esperança del nostre desig en un text meravellós que el desgrana. Gràcies per ser capaç d'expressar-ho així. Una abraçada immensa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

539158 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!