Roig sang.

Un relat de: AiDuS

Estàs anant cap a casa, aparentment res et molesta. Els cotxes circulen ben de pressa, com de costum, els vianants atrotinats esperen el color verd al semàfor. Aparentment res et molesta, però no pares de rumiar i rumiar... T'has creuat amb una xica amb la samarreta roja, li tens mania al color i no et dóna bon presagi. De sobte el semàfor es posa en verd, els cotxes s'aturen prop del pas de zebra i els vianants creuen d'una banda a altra. La xica de la samarreta roja espera uns moments, quan de sobte...
De sobte et despertes i estàs nerviós, notaves que el somni era ben real, però estàs al llit... No t'agrada el color roig, no tens samarretes d'ixe color, ni tampoc utilitzes bolígrafs o rotuladors rojos. Tot són manies i ho saps, però diuen que les manies no les curen els metges.
T'alces, et rentes, desdijunes i te'n vas. La mateixa rutina de sempre: el carrer ple de cotxes, vianants als semàfors i... (Quina sorpresa!) un xica amb la samarreta roja espera que canvie el color del samàfor. No saps què fer... El somni ha acabat en el moment en que la gent es disposava a creuar el carrer, la xica espera fullejant un periòdic i tu l'observes des de l'altra banda de la carretera. La qüestió està en que la seua cara et sona, el color roig et dóna nervis i la situació és desesperant. Sents que has de pegar un crit però no saps el què has de dir...
- Xicona! La de roig! Aparta't!
En un tres i no res un cotxe s'empotra contra el fanal on es recolzava la xica de roig...
Després d'este succés estàs capficat en que alguna cosa estranya et passa, un somni ha fet que salvares la vida d'una persona. La seua família no para d'agrair-t'ho, però ningú creu que ho havies somiat, ni que el color de la seua samarreta té res a veure.
Comences a delirar, tots els somnis pareixen fer-se realitat. Esta nit la hitsòria era que un cadellet de gos es menjava als seus germanets, la mare no feia res, i mentrestant l'amo de les criaturetes llegia un periòdic vestit amb una bata roja.
Sona el despertador, t'alces, et rentes, desdijunes mirant els dibuixos de la televisió... El capítol dels dibuixos animats representa el somni que tu has tingut! Un gos mossega als seus germanets mentre l'amo descansa al sofà llegint un periòdic vestit de roig... De sobte s'apaga el televisor i ix un fumet blanc de darrere de la pantalla. Creus que representa que els cadellets han mort... El color roig cada vegada té més significat per a tu! No suportes veure res d'ixe color prop teu... Tens esgarrifances, la gent et trata com un boig i tu no pots fer res per demostrar el contrari!
Dia rere dia veus com els teus somnis van fent-se realitat i queden plasmats als fulls dels periòdics amb l'única frustració de que només somies coses dolentes, accidents de trànsit, baralles, agressions...
De sobte un dia el somni representa una altra realitat: Gitat al llit comences a rebolcar-te entre muntanyes de bitllets, t'enfonses entre tants diners i pots comprar i regalar tot tipus de coses. De fons escoltes com els xiquets de Sant Ildefons canten...
- ¡11.933!
- ¡500.00 euros!
T'alces del llit més content que mai, et rentes ràpidament, no desdijunes i et plantes davant l'administració de loteria més propera. Demanes tots els dècims possibles del número que sonava de fons al teu somni, l'11.933, saps que dins de res seràs inmensament ric i podràs fer a amics i familiars contents amb regals i detalls que fins ara no els havies pogut fer. Fins i tot penses en apadrinar xiquets de l'Índia, fer-te d'una ONG... Tot el que fins ara no havies pogut fer!
Passa el dia lent, al treball no saps res del sorteig de la loteria així que només acabar les hores de feina et dirigixes tant ràpid com pots al kiosk de baix de casa... Compres un periòdic, el venedor té la samarreta de color roig, típic apunt dels teus somnis, en aquest cas era un color roig bonic, ell t'havia guiat fins la riquesa que posseïes des que havia acabat el sorteig!
Ixes del kiosk buscant els resultats del sorteig entre les fulles del periòdic, quan de sobte...
De sobte et va atropellar un cotxe. L'ànsia pels diners, les ganes de que un bon somni es fera realitat, l'obsessió pel color roig... Amb tot això no t'havies adonat que el símbol important dels teus somnis no era el color roig, sinó els periòdics. A tot arreu havien aparegut periòdics, però era massa tard per a fer alguna cosa...
Estàs tombat al mig de la carretera, ningú et toca, ix sang roja de la teua boca... Els fulls del periòdic cauen balancejant-se des del cel... Sospires per última vegada...

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de AiDuS

AiDuS

68 Relats

148 Comentaris

64290 Lectures

Valoració de l'autor: 9.49

Biografia:
Perquè m'agrada escriure... Però no que em llisquen!

Albaidina amb orgull. Nascuda al 1988 i estudiant de F.Catalana a València...

Somie molt, i el que somie ho escric. Pense molt, i el que pense ho escric. Critique molt, i el que critique ho escric.
Així que tot el que llegiu ho crec, bé siga com ho he escrit o totalment al contrari...

aida_albert@hotmail.com