Riguem-nos dels dimonis!

Un relat de: uanra
1a ESCENA


S’obre el teló. Enmig del bosc, apareix un dimoni.
Dimoni: Els dimonis, i jo en sóc un, vivim a l’infern, però pugem a la terra i intentem arruïnar la vida de les persones felices. Ui, quanta gent hi ha aquí! (mirant el públic del pati de butaques) Vaig a buscar algú que faci cara de content!
Per la dreta, surt un àngel.
Àngel: T’atraparé, dimoni! Deixa els homes feliços en pau! Ets un descarat, ets un cap de suro!!! Bola d’aire!!!
De les mans de l’àngel surten dos tubs que generen aire i fan que el dimoni caigui a terra.
Dimoni: No!!!
Àngel: Ara he acabat amb tu, dimoni insolent! Ara me’n vaig a donar una Bona Notícia a una noia que es diu Maria. Tu no podràs impedir-m’ho.
Es tanca el teló.

2a ESCENA


S’obre el teló. Al mig del temple jueu, hi ha un altar amb una menorà. En escena, hi trobem un sacerdot, Maria, Josep i uns quants pastors.
Sacerdot: Maria, tu et casaràs amb aquell sant baró que li floreixi la vara.
Maria: És clar, jo compliré amb el desig que Déu digui.
De la vara d’en Josep, comença a créixer una flor.
Josep: Mireu, la meva vara floreix!!!
Sacerdot: Maria, tu t’has de casar amb en Josep.
Es tanca el teló.

3a ESCENA


S’obre el teló. Enmig del bosc, al voltant d’una foguera, veiem un grup de pastors menjant.
Pastor 1: Oh, quina sopa més bona!
Pastor 2: És veritat, és molt bona.
Pastor 3: Omplir la panxa i explicar acudits és el millor que hi ha a la vida.
Pastor 4: Us explicaré un acudit més: un dimoni anava a...
Apareix el Dimoniot per l’esquerra.
Dimoniot: Ah! Us atraparé i us eliminaré. No m’agraden els acudits de dimonis. Nosaltres fem por, no fem riure. No m’agraden les persones felices!
El Dimoniot ataca els pastors amb la seva forca i, de sobte, apareix un àngel que desprèn molta claror.
Dimoniot: Ah! (Cau a terra enlluernat) Què és aquesta llum?
Àngel: Glòria a Déu a les altures i pau als homes que estimen el Senyor, no tingueu por... vinc a donar-vos una notícia que omplirà de goig tota la gent del poble. A la ciutat de David ha nascut el Salvador i el reconeixereu perquè està embolicat amb bolquers i ajagut en una menjadora.
Pastors: Ai, quina alegria! Anem a veure’l!
Es tanca el teló.

4a ESCENA


S’obre el teló. A l’establia de Betlem, hi apareixen: Josep, Maria, Jesús i els pastors. Per sobre del sostre de l’establia es veuen el Dimoni i el Dimoniot que els miren ben enfadats.
Maria: Hola, pastors; heu vingut a veure el meu fill?
Pastor 1: Sí, i portem uns quants presents. Jo, un formatge.
Jesús: Agu gu tata.
Pastor 2: Jo et regalo la meva samarra perquè no tinguis fred.
Jesús: Agu gu tata.
Pastor 3: Jo t’he portat llenya.
Jesús: Agu gu tata.
Pastor 4: Jo et porto sopa en aquesta olla.
Jesús: Agu gu tata.
Josep: Moltes gràcies a tots.
Pastor 4: I ara que estem aquí reunits... Voleu que us expliqui l’acudit del dimoni?
Es tanca el teló.


desembre'2010

Comentaris

  • Una obra molt divertida[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-12-2010 | Valoració: 10

    Ets digne nét del teu avi, que en sap un niu d'escriure obres de teatre.

    M'ha agradat molt que els àngels guanyin als dimonis, però sense violència. Jo has sabut fer molt bé

    I la veueta de'n Jesus "agu tata", agraïnt els regals dels pastors, ha estat un toc molt tendre dintre del teu escrit

    Escriu força, que ens encanta veure com ho fas.

  • Hola, uanra![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 24-12-2010

    Torno a treure el nas pel teu racó aquest cop per desitjar-te

    Un BON NADAL i un ANY NOU ple d'històries reals i fictícies fantàstiques.

    Un petó ben fort, escriptor eixerit!

    Mercè

  • Molt, molt bé![Ofensiu]
    violetaclara | 24-12-2010 | Valoració: 10

    Hola Uanra, has escrit una versió dels Pastorets molt original! XD M'ha agradat molt la intervenció del nen Jesús amb el seu " Agu gu tata"... però sobretot m'he quedat intrigada per escoltar l'acudit sobre els dimonis... a veure si un dia t'animes i ens l'acabes d'explicar! Et felicito! Una abraçada molt gran i que passis un Molt Bon Nadal amb tota la família! Molts petonets!!!

    Violetaclara

  • Molt bo[Ofensiu]
    Naiade | 23-12-2010 | Valoració: 10

    Aquest cop m’has deixat ben parada, uns pastorets ben diferents dels que s’acostumen a veure . M’has fet gaudir d’una bona estona, con si ho hagués vist en directe, però et diré una cosa, se m’ha fet curt. M’encantaria que es representes aquesta obra de veritat, espero que em guardis una entrada per a mi.
    Et desitjo unes Bones Festes per a tu i la teva família.
    Una abraçada

  • L'autor [Ofensiu]
    lcandelazamora | 23-12-2010 | Valoració: 8

    Arnau tens fusta d'autor, continua treballant i molt aviat representaren els teus pastorets.
    Felicitats

  • Agu gu tata[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-12-2010 | Valoració: 10

    que en aquest cas vol dir : Una versió molt divertida dels pastorets. Què ben escrit, uanra! Et felicito i et desitjo molt bones festes a tu i a tota la família Gausachs.
    Un petonet

  • Aquesta vegada...[Ofensiu]

    Aquesta vegada no m’has pres cap personatge. Com és això?
    Espero que, avui, hagis fet “Els Pastorets”... com sempre! Molt bé!
    Un petó ben fort, Arnau
    —Avui Joan, el de la iaia—

  • Fora els dimoniots!![Ofensiu]
    Núria Niubó | 18-12-2010 | Valoració: 10

    Hola uanra Què bonica i divertida aquesta representació del Nadal! M'agrada sobretot perquè és àgil i té xispa perquè els nens s'ho passin molt bé.
    La figura del "dimoniot" que no se'n surt de fer mal , que no pot amb l'alegria dels pastors, és molt significativa. Ens presentes el Naixement de Jesús amb molta bondat i aquest és el missatge autèntic del Nadal, que tu ens has transmès molt bé.
    Guardaré aquesta obra teatral per llegir-la als meus nets quan siguin més grandets, tot dient-los-hi que jo conec el nen que n'és l'escriptor.
    MOLTES FELICITATS !
    I que els Reis Mags compleixin els teus desigs!
    BON NADAL PER A TOTA LA TEVA FAMIÍLIA!
    Una abraçada molt, molt dolça.
    Núria

  • Fantàstic![Ofensiu]
    Englantina | 18-12-2010 | Valoració: 10

    Hola Uanra,
    Has escrit un relat magnífic, m'he sentit com si el teló pugés i baixés entre acte i acte, ben bé com si fos al teatre, veient els Pastorets!.
    Està molt ben escrit: l'acció és fresca i l'ambientació és molt real.
    Segueix escribint, Uanra, i potser acabarem veient les teves obres als teatres de tot el món!
    Bon Nadal!!!

  • Gràcies...[Ofensiu]
    brins | 18-12-2010 | Valoració: 10

    Moltes gràcies per aquesta felicitació de Nadal tan original Uanra, has escrit una obra de teatre divertidíssima, tens molta imaginació i escrius molt bé; és digne de ser representada en algun escenari. La faré arribar a l'Ainhoa, a la Mireia i a l'Arnau perquè també la llegeixin; estic segura que també els agradarà.

    Em va plaure molt poder-te conèixer el dia de la presentació de "Garbuix de contes", vaig veure que ets força decidit. L'Ainhoa (lligabosc) també s'ho va passar molt bé, i va estar molt contenta que li publiquessin el seu conte, però ja et vaig explicar que és més vergonyosa que tu.

    Et desitjo que passis un NADAL molt feliç al costat de tota la família, i t'envio un petonet virtual, però càlid.

    brins

  • I tant que me'n ric, uanra![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 18-12-2010 | Valoració: 10

    Ei, pastoret! No crec que facis de dimoniet a la representació de "Els Pastorets" tot i que una mica "trastet" - com et diu l'avi Joan- sí que ho ets.
    Si et dic que has escrit una obra de teatre amb uns personatges molt divertits, una posada en escena molt visual, uns diàlegs magnífics, àgils, espontanis i un sentit de l'humor increïble... oi que no pensaràs que és un acudit? És la pura veritat i per aquest motiu et felicito, uanra.
    M'has fet passar una bona estona i estic tan contenta que me'n vaig a dormir amb un somriure ben ample gràcies a tu.
    Ja que tenim les festes de Nadal a tocar et desitjo que et vagi molt bé l'obra de teatre que faràs al cole i, sobretot, que passis un BON NADAL junt amb tota la família que t'estimen tant.
    Una abraçada de les bones ( d'angeleta).

    Mercè

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68356 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com