REVOLTA

Un relat de: aurora marco arbonés
Mentre reis, cavalls i sotes gaudeixen de privilegis,
els plebeus de la baralla vociferen puny en alt,
amuntegats en la plaça verda del tapet de joc.
Reclamen la llibertat, reformes en la partida,
iguals oportunitats, supressió de les prebendes.

Ja n’hi ha prou de monarquies
que humilien els seus súbdits.
Ja n’hi ha prou de dictadures
enquistades en el temps.
Ja no els podran fer callar,
ni els reis amb mantell d’ermini,
ni els cavalls que reprimeixen,
ni les sotes corrompudes.
Ja no els podran fer callar,
que els plebeus són més nombrosos
i els empara la justícia
d’universals drets humans.

Que també el poble té armes:
bastos que frenen l’atac de l’exèrcit repressor
i espases per a defensar-se de les forces opressores.

I el dia de la victòria, correran monedes d’or
d’un groc brillant, per a tots,
i sorgiran fonts de cava amb copes multicolors.
És la revolta dels naips en el tapet verd del joc.

Comentaris

  • Revolta amb notes[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-06-2011 | Valoració: 10

    Felicitats Aurora! Continua el festival i ara toca un disc! I el compartirem, ves per on. Molta il.lusió, la veritat. Una abraçada i fins aviat!

    Aleix

  • Enhorabona![Ofensiu]


    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat pel grup català BROU per ser musicat i enregistrat en un cd d’autoria compartida.

    Agrairíem que et posessis en contacte amb l'Associació de Relataires en Català (associacio.relataires@gmail.com) per tal de fer-te arribar el full d’autorització d’enregistrament i poder tirar endavant aquesta iniciativa.

    Gràcies per participar i, de nou, felicitats!

    Junta de l'ARC

  • Una consulta[Ofensiu]


    Hola Aurora:

    Sóc Sílvia Romero (a RC amb el nick Llibre), en l'actualitat presidenta de l'ARC (Associació de Relataires en Català).

    Et volia fer una consulta però no trobo la teva adreça de correu a la biografia que tens penjada. Per això he pensat demanar-te si podries escriure un correu a l'ARC (associacio.relataires@gmail.com) i així jo podria posar-me en contacte amb tu.

    Gràcies a l'avançada,

    Sílvia Romero (ARC)


  • Et dono la raó en tot això[Ofensiu]
    Bonhomia | 09-04-2011 | Valoració: 10

    Molt sorprenent i admirable! I radicalment actual! Perfecte!


    Sergi

  • el valor de les cartes[Ofensiu]
    Avet_blau | 30-03-2011 | Valoració: 10

    com una partida qualsevol,
    la vida dona trumpfos i morralla,,..sovint.
    potser la sort, el risc, donen ales i valor a les cartes, i cal saber jugar-les,,
    peró la suor, el sacrifici, i l' abnegacio donen mes força que el vent i el tró.

  • Fent servir [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 27-03-2011

    una partida de naips deixes anar veritats com temples .
    Veig que darrerament et dediques més a la poesia. A tu "lo que te echen" oi Aurora? Quan una té les teves facultats pot esciure el que vulgui i com vulgui .
    Una sincera abraçada.

  • Som-hi![Ofensiu]
    Núria Niubó | 25-03-2011 | Valoració: 10

    Amb un dinamisme enèrgic, els teus naips juguen la dansa dels ideals dels pobles oprimits.
    Com qui no se’n adona vas furgant en la ferida, per desgràcia molt actual encara, l’energia i la força dels versos en acció, remouen i esperonen antigues i noves lluites socials.
    Hi ha una brillant esperança, en la jugada guanyada, per aquells que tenen la lluïssor dins seu, que m’agrada especialment.

    Felicitats Aurora, amb aquest punyent i preciós poema, ens has regalat un joc, un plany, i un cant a la llibertat!


    Una abraçada amiga de complicitat,
    Núria

  • Rabiosa actualitat[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-03-2011 | Valoració: 10

    En efecte, molts dels ordres establerts, que durant dècades, lustres, segles, ... han semblat inqüestionables, inamovibles, lògics i justos, ara són sotraquejats, qüestonats, desmontats, invàlids.
    I no tan sols per als més joves, els que ara arr
    iben a l’edat de posar en dubte tot el que semblava que era com havia de ser, sinó també per a aquells que ja van dubtar abans d’arribar a la maduresa, però que no podien, no gosaven o no sabien com expressar els seus dubtes.

    En aquests moments, que podem englobar dins el mot gnèric d’”actualitat”, ja no s’accepta l’opressió tan calladament, ni som subjectes mesells dels opressors, incapaços de pensar.

    La teva REVOLTA, doncs, és d’una actualitat plena i encertadíssima!

    T’envio la primera abraçada d’aquesta primavera que avui s’estrena,
    Unaquimera

  • El simbolisme és ben bo[Ofensiu]
    Josoc | 20-03-2011

    però em fa gràcia que siguin uns naips qui reclamin Drets Humans.

  • Bona poesia.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 20-03-2011 | Valoració: 9

    M'agrada aquest relat.

    És un enaltiment del poder del poble enfront dels abusos del poder. Una afirmació que el poble té més poder del que sembla. Que les armes són de qui té les arades, per dir-ho així.

    M'agradaria creure que realment el poble té aquest poder per enfrontar-se a la monarquia i al poder... En fi, l'esperança és l'últim que es perd.

    La poesia és bona, però a vegades l'emoció que dóna, malgrat que alta en general, sembla una mica irregular. El dinamisme em sembla una mica millorable.

    Però et felicito. Bona poesia. Vinga, un 9 per a tu.

    Ens veiem. Salutacions, Aurora. Molta sort.

  • molt enginyós i original[Ofensiu]
    joandemataro | 19-03-2011 | Valoració: 10

    i bona excusa per fer una gran reflexió
    t'envio una abraçada primaveral
    joan

  • Joc de Cartes[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-03-2011 | Valoració: 10

    Un joc de cartes punyent i molt actual. Invita a reflexionar. Gràcies, Aurora.

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

  • Psst...[Ofensiu]
    Narcis08 | 19-03-2011 | Valoració: 10

    Sorry!

  • Oé, oé, oé....[Ofensiu]
    Narcis08 | 19-03-2011

    L'Aurora ho fa requetebé!!
    Salut!,
    Montse

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

250795 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.