Reunió d'amics

Un relat de: 1101ilime

Reunió d'amics.

Un mati de tardor es van trobar tres amics de la infància, anaren a esmorzar de bon mati i sense ganes de menjar, però com que diuen que menjant ve la gana..
Doncs es trobaren amb tota l'alegria que es pot imaginar, i començaren a parlar dels anys d'aquell col·legi....perquè, doncs més o menys a tots els forjaren en la mateixa fornal.
El que més els va preocupar va ser el camvi de costums morals socials, politiques...
Recordes Pepitu que abans quant érem joves, no es veia cap cuixa desfilant pels nostres carres ?
-O i tant si jo no sabia que era això, tot-hom anava tapat fins els peus, homes i tot , i ara es queixen dels magrebins perquè van tots tapats. Jo recordo encara a la meva Avia, sempre haver-la vist amb el mocador negre de dol al cap, fins que es va morir.
Perquè quan es moria algú de la família, això ja empalmava en altres difunts, i el dol era assegurat.
-Quin camvi que hem agut de suportar, recordo que quan volíem anar a passejar pel carrer amb el meu amic, la seva mare.... anava mirant les faldilles de les dones, doncs a llavors els pantalons només eren exclusiva dels homes, i deia "mira aquesta com va de arrapada".... mira com se li marca el cul, i en aquell temps, allò era el més escandalós, que es podia veure.
Perquè el que no es veia ... sempre hi ha estat.
-Un altre de les distraccions era mirar, si el cul el tenia rodo o el tenia recte, i d'aquesta manera es podia saber si era castellana o catalana.
-Si noi com a canviat el mon, i el que canviarà.... i si no "al tiempo"
En Pepitu li diu, "fitxat abans tot-hom, callava, no deia res ni a favor ni en contra dels fatxes"
-Es clar la por va durar i durar desprès de la guerra i sense guerra.... fins que es va morir.
- No en va, un milió de afusellats, sense patir un estat de guerra.... son molts afusellats ¡
-Es incomprensible, que després de haver-la guanyat, no es pugui fer les paus i seguir endavant.
Sí... va ser una persecució terrible, inhumana - hitleriana.
Sabies que si vas a Alemanya i enalteixes les virtuts d'en Franco pots anar a la presó ?
-A sí, doncs.... li tindríem de explicar a en FRAGA IRIBARNE












Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de 1101ilime

1101ilime

85 Relats

53 Comentaris

72737 Lectures

Valoració de l'autor: 8.57

Biografia:
Molt he estimat i molt estimo encara
Ho dic content i fins un poc sorprès
de tant d'amor que tot ho clarifica.
Molt he estimat i estimaré molt més
sense cap llei de mirament ni traves
que m'escatimin el fons plaer
que molta gent dirà incomprensible.

Ho dic content: molt he estimat i molt
he d'estimar. Vull que tothom ho sàpiga.
Des de l'altura clara d'aquest cos
que em fa de tornaveu o de resposta
quant el desig reclama plenituds,
des de la intensitat d'una mirada
o bé des l'ardor d'un sol bes,
proclamo el meu amor, el legitimo.

Miquel Martí i Pol

ANGELSEMILI@telefonica.net