Resplendor

Un relat de: Xantalam

*

Se li escapen a la nit
els estels
Com un cos que extravia
les pigues
Vestit de gitana que perd
els volants
O una onada que no retorna
a la mar

Homogènia i densa i despullada negror
No trobes un poeta que et faci un vestit?

Enyora ella el teu resplendor
celístia claror
Tots els poemes manuscrits sobre la teva pell




De imatges reptes

Comentaris

  • Impressiona...[Ofensiu]
    F. Arnau | 13-10-2008 | Valoració: 10

    ... la quantitat d'imatges diferents que ens pot inspirar una obra d'art de primer orde com aquest edifici d'Antoni Gaudí.
    Tu has vist, fins i tot, un vestit de gitana i recorde que jo vaig veure un vaixell.
    Magnífic Repte Empar!!!
    Com tots els teus...
    Una abraçada!

    FRANCESC

    PS Vaig rebre les fotos dels teus fills

  • llum a la pedra[Ofensiu]
    franz appa | 13-10-2008

    Molt aconseguit, aquest contrast entre la lluentor d'una façana il·luminada i el cel fosc, la nit (aproximació, del buit, del no-res, de la mort). Els poetes han donat molts noms a la mort, però alguns poetes han esculpit amb pedra el dia, la festa, la vida. Gaudí, poeta de la pedra, va crear un encantat cant a la vida amb la seva arquitectura desbordant de llum interior en l'exterior de la Casa Batlló.
    Preciós el darrer vers. I m'ha encantat la imatge del vestit de les gitanes. Jo sempre he vist màscares de Carnaval en aquesta façada, tan mirada, remirada i reverenciada a l'hora del dia que hi passis pel davant. I, definitivament, és una màscara de vida contra el cel nocturn.
    Una abraçada,
    franz

  • EULALIA MOLINS ARAGALL | 13-10-2008 | Valoració: 9

    Aquest poema dedicat a les pedres, t'ha quedat molt bonic. Aquests edificis donen molte inspiració, i son macos de dia i de nit.

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140357 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic