Rere la imatge que busco

Un relat de: Bonhomia

Els punyals del sol
es filtren pel meu cos;
l'endureixen
i en fan una armadura.

La lletjor dels carrers
m'impregna la cara,
que de l'ombra s'aparta.

Llavors
veig un món dòcil.
Però no és tot el món.
És la part d'ell
que omple el meu esperit.

D'aquesta manera
apago la meva set;
i els meus ulls em diuen
que es troben paisatges
tan meravellosos com horripilants.

Creuant camins
ensopego amb ànimes,
que m'assenyalen dreceres
al cel i a l'infern.

Però no en faig cas,
doncs si tinc una armadura,
no és per orgull,
però si per força de voluntat.

Una força minsa,
però pròpia.

I així et trobaré,
encara que una mica ferit,
i descobriré
què s'amaga rere la teva imatge.

Comentaris

  • Un altre primer cop d'ull...[Ofensiu]
    brideshead | 13-06-2007

    Trobar la veritable essència d'algú, enmig de la negror aparent de la superficialitat humana. M'agrada la idea que exposes: dins d'una cuirassa, que t'enforteix davant de tothom i de tota circumstància, escrutaràs totes les mirades fins a trobar aquella transparent i bona que et retorni l'esperança perduda de saber que la teva creuada no ha estat inútil.

    Respecte del poema en si, només criticaria l'adjectiu "horripilants". Em xoca amb la resta de mots emprats. Potser seria millor "terrible"?

    I el vers "però sí per força de voluntat", em semblaria més arrodonit "sinó per força de voluntat".

    Res més a dir. Només que el missatge m'ha semblat molt encertat i molt ben dibuixat.

    Una abraçada.

  • el primer cop d'ull![Ofensiu]
    perunforat | 13-06-2007

    Ens entra pels ulls, el primer que es veu, real o no, però l'aparença apareix com menjar amb els ulls encara que no es tingui gana. Observar, aprendre, viure...I en un obrir i tancar d'ulls pot ser que l'haguem encertat o ens haguem equivocat...Però per això el més important, a part de la cuirassa, també fa falta una bona intuició, que bona o dolenta...segur que amb els anys l'anirem perfeccionant.
    Ui ui...el més guapo, t'asseguro jo que no és pas sempre el més adequat...Són tantes altres coses les més importants...Com veure la gran casa d'encat a primera vista i que s'ha de reformar de d'alt a baix!
    I què pensarà la gent quan ens veuen a nosaltres?
    És com llegir els relats, és tota una aventura i desplegament intuitiu de tots els trocets que formen part de nosaltres!

    Raquel

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

514877 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.