Repte XXXV - Enveja

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: Perdix (13 d'octubre del 2005)







Tema: "Cada casa és un mon i cadascú se sap lo seu"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "optimisme", "sabó", "sabatilla" i "rellotge"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: Pivotatòmic







Text guanyador:



Mentre troba un forat nou a la sabatilla, el vell del 1er. 2ª se sent sol. La dona morí l'any passat i els fills no venen mai. Es pren el pot sencer de pastilles per dormir i enveja, per darrer cop, el bullici del 2on 2ª.

La mare del 2on 2ª no aguanta més. Tres fills hiperactius i un marit catatònic han destruït la seva resistència. Mentre els nens destrossen el rellotge de l'avi davant l'apatia paterna, marxa per no tornar. Al replà hi troba el noi guapo del 3er 2ª i enveja la seva vida, sense responsabilitats.

El noi guapo del 3er 2ª rebutja entrar a l'ascensor i segueix baixant a peu. Ocultar la seva homosexualitat l'obsessiona i el fa evitar qualsevol contacte innecessari. Al portal, deixa passar la noia prima del 1er. 1ª, a qui enveja el seu perenne optimisme.

La noia prima del 1er. 1ª tanca la porta de casa i corre al lavabo. Mentre vomita l'esmorzar, com tot el que menja, enveja el nen gras del 2on. 1ª, que està com un tambor de sabó de màquina i sempre riu. Ignora el que s'estripa dins seu cada vegada que els companys de classe li criden "Booooombaaaa!"






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

Comentaris

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Leela | 03-03-2006

    Em va agradar molt quan el vaig llegir el primer cop, i quan l'he tornat a trobar m'ha causat molt plaer llegir-lo.
    Per mi, dels millors reptes que has penjat!

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    George Brown | 03-03-2006

    el meu vot al millor de la quarta dècada.
    GB

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283615 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!