Repte XLV - L'últim elixir

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: Alícia Gataxica i per: quetzcoatl (matinada de dissabte, 29 d'octubre del 2005)







Tema: "El poder sobre els altres"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "atzucac", "homeostàtic", "gasela" i "pessigolles"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: Bruixot







Text guanyador:



Luca Paciolli dedicà tota la seva vida a la recerca del poder absolut. Tancat en el subterrani, es passava els dies i les nits destil·lant, sublimant i decantant líquids cristal·lins i sòlids infectes. Però fins aleshores sempre havia acabat tot en un atzucac insuperable. Havia consultat els grans mestres de l'antiguitat, i havia invocat dimonis obscurs i fades esbojarrades. Res no havia donat resultat.

Un dia aparegué a casa seva un mercader de Bagdad portant-li la seva última troballa: un manuscrit mig cremat, i molt antic, salvat de l'incendi de la biblioteca d'Alexandria. El va comprar sense regatejar, amb una avidesa incontenible. A dins hi trobar les instruccions de l'elixir de l'home homeostàtic: un beuratge que el permetria viure independentment de les condicions exteriors, mantenir-lo en l'equilibri perfecte, pels segles dels segles. Podia ser que finalment hagués trobat la pedra filosofal? Els materials necessaris eren d'allò més estranys: una ungla de gasela, la suor d'una verge després de fer-li pessigolles, una escama d'un cocodril del Nil mort en un eclipsi... Després de mesos va aconseguir reunir-ho tot, i una nit es va tancar per produir l'elixir.

L'endemà els criats només van trobar una estàtua del seu amo, d'un marbre blanc i impol·lut, amb un vas a la mà i un rictus d'horror a la cara.






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

Comentaris

  • Fi del termini de votacions pel REPTE DEL SEGLE!!![Ofensiu]
    EmmaThessaM | 05-03-2006

    Fi del termini de votacions pel REPTE DEL SEGLE!!!

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Màndalf | 03-03-2006

    L'escama d'un cocodril del Nil mort en un eclipsi... i un final de narius.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Leela | 03-03-2006

    sens dubte!
    Colpidor, esfereïdor, amb molta reflexió al darrera!

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    angie | 01-03-2006

    Ja em va agradar quan el vas presentar, era dels primers reptes que tafanejava... i el vaig trobar ple de detalls treballats i molt divertit...
    Per a l'elixir màgic el meu vot.

    angie

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Filalici | 01-03-2006

    M'ha divertit molt i el voto com el millor de la dècada

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283771 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!