Repte XIX - Llibertat d'expressió.

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: CaMpS dE tRiStOr (19 de setembre del 2005)







Tema: "Llibertat d'expressió; existeix?"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "dictadura", "democràcia", "llibertat d'expressió" i "justícia"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: nani







Text guanyador:



Aquí, en directe, per la televisió estatal i en horari de màxima audiència, estem a punt de presenciar un duel entre dues dones: Democràcia i Dictadura. Aquest duel de pistoles serà arbitrat per Justícia (la dona de l'espasa i la balança), la millor del seu gremi.

Es posen esquena contra esquena i, al senyal de Justícia, fan tres passes, es giren i... :

Democràcia - Igualtat!! - crida, però la pistola no dispara.

Justícia - La pistola no ha disparat,
no has dit la veritat
sempre hi ha exclosos
en les teves societats.

Democràcia - Llibertat d'expressió - brama.
Tampoc dispara.

Justícia - quanta gent a la presó,
només per cridar "visca la revolució"?

Dictadura, aprofitant que Democràcia està desesperada, crida - Bona política i bon mercat exteriors!! - la pistola es dispara.

Democràcia ha mort.
Justícia agafa la mà de Dictadura i la hi aixeca: Victòria!

Periodista - Felicitats, Dictadura! Quina ha estat la clau del combat?

Dictadura - Sinceritat amb un mateix. He guanyat per que em sé administrar les poques bales (coses bones) que tinc. Democràcia, en canvi, pensa tenir més coses bones de les que té i per això no es sap administrar correctament. Quan ha dit "llibertat d'expressió" m'ha agafat un riure... manipulació és el que fa, encara que mai ho va admetre en vida... hipòcrita!

Justícia - Democràcia ha perdut, s'ha equivocat. Era d'esperar; la Democràcia consisteix en equivocar-nos tots plegats i que així ningú es pugui queixar.






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

""



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283783 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!