Repte XII - Psicoanàlisi

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: qwark (12 de setembre del 2005)







Tema: "Avui he tingut un somni"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "bolígraf", "tempesta", "trajectòria" i "finolis"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: pivotatòmic







Text guanyador:



-Doctor, a vegades tinc dubtes.
-Expliqui's
-Doncs... no sé... Dubtes. Com aquesta nit, per exemple. He tornat a somiar...
-En què?
-Jo era al Despatx Oval. Tenia un bolígraf a les mans i havia de signar dos papers: un decret per convertir Alaska en un centre comercial gegant, amb bolera, multicines, Mc Donald's, discoteques i un hiper, o una fotesa que es deia protocol de Kioto. Tot just acabava d'urbanitzar, quan ha entrat en Donald i m'ha dit, tot rient, que quina gràcia!, que la trajectòria d'un Tomahawk s'havia desviat i havia caigut sobre una escola a l'Irak. I que hi havia 40 morts, però, uf!, cap d'americà, tu! Encara rèiem quan la Condy ha trucat per avisar que una tempesta de nassos ens portaria problemes al sud. Però com que detesto el jazz, a mi m'agrada el country, he decidit no fer res. Ella s'ha mostrat d'acord però m'ha previngut: "segur que hi haurà un grapat de finolis que ens tocaran les pilotes amb això!". Allò m'ha fet pensar, però llavors m'ha vingut el mal de cap i m'he despertat. Vostè com ho veu?
-Tranquil. El somni és fàcilment interpretable. El bolígraf simbolitza el poder que el poble americà, en la seva saviesa li ha atorgat. Res del que faci amb ell estarà malament. La trajectòria del míssil, és la justa ira d'Amèrica contra els seus diabòlics enemics. La tempesta, simbolitza la seva croada per netejar Amèrica de negres, indigents i altres indesitjables. I els finolis, els fariseus amb els que fins i tot Crist va haver d'enfrontar-se. No s'amoïni, senyor president. Segueixi endavant i que no li tremoli el pols.
-Gràcies, doctor Chaney. Sempre em sento millor després de parlar amb vostè.






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

""

Comentaris

  • Fi del termini de votacions pel REPTE DEL SEGLE!!![Ofensiu]
    EmmaThessaM | 05-03-2006

    Fi del termini de votacions pel REPTE DEL SEGLE!!!

  • Vot del segle[Ofensiu]
    Llibre | 05-03-2006

    Ja vaig triar aquest repte com a possible guanyador de la dècada.

    A veure si hi ha sort en la següent eliminatòria.

    El meu vot.

    LLIBRE

  • vot del segle[Ofensiu]
    quetzcoatl | 05-03-2006

    au, per aquest repte el vot del segle!
    M'ha semblat ben escrit, original, sarcàstic, agut... i m'agrada com vas adaptar el tema al teu estil i aptituds. Bona feina!

    m

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Eva_Moreno | 03-03-2006

    això de vota és fa difícil. Tots els escrits mereixerien un premi. Però si he de triar, sempre triaré l'humor. La vida ja és prou penosa.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Ellix | 02-03-2006

    Capità Pivot T Kirk. Aquí la cadet Gali que no entent com el capítà de la federació no baixa amb l'enterprise per acabar amb tots els presidentets de pacotilla, que aquesta gent dels EEUU fan riure molt.......

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Llibre | 02-03-2006

    Difícil, parlar del psicoanàlisi sense "enfarfollar-se".

    LLIBRE

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 02-03-2006

    Genial! Una bona forma de veure.

  • vot de la dècada[Ofensiu]
    Isidre | 01-03-2006

    sempre m'ha agradat la política, és per això que m'ha divertit aquest repte. L'humor està encertat.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Gemma34 | 01-03-2006

    el meu vot per aquesta dècada es per Pivotatomic, per la seva ironia en que ens mostra a la gent d'alt càrrec com a titelles.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Pink Panther | 27-02-2006

    M'encanta la ironia del relat, sobretot en un tema tan actual. Aquest es el meu preferit de la segona dècada.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Màndalf | 27-02-2006

    Trobo fantàstica la ironia i l'humor que desprén aquesta pantomima sobre el president i la seva cort.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]

    és aixi, no? :P

  • Vot de la dècada.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 27-02-2006

    De la segona dècada ha estat el relat que he trobat més ben escrit, amb fina ironia i mot àgil, per tant, el meu vot és per psicoanàlisi.

  • Vot de la dècada![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 27-02-2006

    hola!! Voto aquest repte com el millor de la dècada, pel seu toc d'ironia i humor (jeje).
    Sort a tothom!!

  • Voto com a relat de la dècada 11-20[Ofensiu]
    T. Cargol | 27-02-2006

    Voto com a relat de la dècada 11-20

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283153 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!