Repte XCIV (94) - Em vols?

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: Biel Martí (9 de febrer del 2005)







Tema: "Una proposta que no es pot refusar"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "col", "contrarietat", "escopinada" i "fustigar"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: catpuig







Text guanyador:



Observar com els seus ulls, grossos i negres com els té, accepten amb tranquil·litat aparent els morats de la seva cara i tot plegat, em futiga el cor ja aclaparat de pors i inquietuds, com també ho fan les seves paraules dites amb calma. Com podia una nena de set anys prendre-s'ho amb tranquil·litat? Malgrat tot, veig al fons de tot dels seus ulls terror i súplica, i demanda d'amor en comptes de sacsejos, crits i frases tallants. La meva petita...

Mirant-la, em vénen a la ment imatges, records meus. Són ombres confuses rere una cortina de llàgrimes, d'un passat llunyà. Cops, crits dels pares, escopinades de part dels dos, i més cops...i jo arraulida a un racó. Em recordo al mirall amb els ulls vermells i la cara amarada de llàgrimes, i a vegades algun morat a les galtes.

Deixo de banda allò i em centro a ella. Aquell rostre...




deixo anar els seus canells, i miro al terra, avergonyida i incrèdula...



què ...
Què havia fet?

Em poso a sanglotar. Perquè tot era contrarietat?
Perquè jo, que sempre, des de la meva fosca infantesa, no havia volgut que ningú més patís com jo ho vaig fer?
Potser perquè em feia por tenir una criatura, potser perquè creia que havent viscut aquell passat sense amor no en seria capaç jo de donar-ne.
I per això sempre havia fugit de les criatures. Perquè va ser per culpa meva, jo, una nena, que els meus pares discutissin. Sí, oi? No ho sé...
A qui no vol cols, dos plats... més aviat a qui no vols cols, li dons dos plats...
Mira que pensar això ara...



"Em vols?" repeteix ella.

Jo no faig res més que sanglotar i afirmar amb el cap que sí, l'abraço i la bressolo, mentre no paro de dir "Perdona'm, perdona'm".






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

Comentaris

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Jere Soler G | 03-03-2006

    Després de molt pensar-ho, amb molts dubtes per la quantitat de bons reptes que hi ha en aquesta dècada, dono el meu vot a la bona i treballada descripció dels sentiments d'aquest relat.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    Filalici | 03-03-2006

    Voto aquest relat com el millor de la dècada. M'agrada molt com flueixen els sentiments fins a arribar a un final ple d'emoció. Un tema molt humà, i molt ben tractat.

  • Vot de la dècada[Ofensiu]
    EmmaThessaM | 03-03-2006

    Una pregunta que es repeteix. Una història que es repeteix. ¿Els humans estem maleïts a repetir sempre els errors del passat?

    EmmaThessaM

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283699 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!