Repte LXXXIX (89) - Viatge al passat

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: mjesus (22 gener del 2006)
i href="http://www.relatsencatala.com/rec/Controller?rp_action=view_relats_autor&rp_autor_id=219994">filalici (22 gener del 2006)







Tema: "Viatge al passat"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "pintoresc", "atrapar", "porcellana" i "meticulós"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: carme Dangla
i href="http://www.relatsencatala.com/rec/Controller?rp_action=view_relats_autor&rp_autor_id=147155">angie







Text guanyador:





L'Ésser (Carme Dangla)

L'Albert seia al seu orinalet de porcellana. Un calfred el va atrapar sobtadament. Es posà a plorar…
L'Ésser era immens però no infinit, la seva capacitat mental aclaparadora, eons d'evolució i de fusió de totes les consciències del seu espai-temps de cinc dimensions.
Existirien super- espais superiors? Amb éssers conscients amb poder per afectar el seu?
Les equacions ho permetien -no pas exigien-, potser per sempre més estarien fora de seu abast.
Però els espais de menys dimensions sí que ho estaven, els podia examinar i manipular com un tot.
S'estava creuant amb un de particular de tres dimensions, amb el temps orientat en sentit contrari que al seu, una qüestió trivial de geometria.
Vida orgànica freqüent, consciència escassíssima: un sol planeta. De forma meticulosa, l'examinà.
Individus amb voluntat i capacitat d'evolució. En un punt concret anomenat Auschwitz n'acabaven d'aparèixer molts, amb el temps invertit volia dir que acabaven de morir.
L'Ésser es focalitzà en un a l'atzar. Copià la seva ment i l'analitzà a fons, copsà sentiments com la por, la desesperació per una societat terriblement primitiva, el desig de respondre totes les preguntes… també, notables possibilitats d'evolució.
Era una ment analítica. Podria a la seva escala imaginar l'existència d'universos com el seu? Sí, fins i tot una ment limitada de tres dimensions podria.
L'Ésser va aplicar en un grau enormement -no infinitament- superior aquell procés, i una escletxa de comprensió dels super-universos és va obrir. Tornà a focalitzar l'interès en aquell món, anys abans: faria un experiment fàcil, una petita modificació en l'individu que havia analitzat.
En un altre encontre amb aquell univers, amb el temps orientat correctament, veuria les conseqüències.
… A la pintoresca ciutat d'Ulm, la senyora Einstein sentí plorar el seu fill.

Tretze espelmes al cor d'Amsterdam -correcció- (Angie)

Només pujar els graons d'aquella casa sobre el Prinsengracht, com una turista més, el temps m'engolí de la mateixa manera que la història ho havia fet amb l'Anna.
Em vaig mirar els peus i extranyada vaig veure que calçava sabates de cordons i vestia faldilla amb plisat meticulós i brusa blanca de fil.

La porta s'obrí i una dona de galtes de porcellana em convidà a entrar, somrient però sense deixar de mirar a banda i banda del carrer...
- La festa d'aniversari és a punt de començar, afanya't! - va dir-me mentre anunciava la meva arribada. Anna, és la Jopie!...
Llavors vaig comprendre que aquell magnetisme imprès per la lectura del seu diari, m'havia convertit, per un incert marge de temps, en la millor amiga de l'Anna Frank.

Dins la sala hi havia altres nens i el seu pare, l'Otto, penjava un llençol on projectaria El guardià del Far, on sortia en Rin-tin-tin i que més tard no paràrem de comentar, mentre menjàvem galetes amb xocolata.
La vaig tenir tota l'estona asseguda al meu costat, vora la finestra des d'on un jardí pintoresc es gronxava amb l'aire humit del canal. No parava de riure i de constatar el perqué el mestre de matemàtiques li deia "la xerraire" i jo, posseïda pel coneixement dels esdeveniments de la seva curta vida, plorava per dins, en silenci.

La tarda intuïa la seva fi i mentre tothom era al voltant de l'Anna obrint l'únic regal que va rebre, aquell valuós diari, vaig furtar aquell colpidor moment, amagant-lo sota la pell.....

- Ja marxes? - va preguntar-me mentre em mostrava els fulls encara buits d'aquell diari. Ens veiem demà a classe...

M'acompanyà a la porta i un cop la tancà, la tristor em va atrapar i les llàgrimes mullaren el mapa que tornava a dur a les mans.







Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

Comentaris

  • Vot de la dècada "Tretze espelmes"[Ofensiu]
    Màndalf | 03-03-2006

    Molt tendre, ben escrit, ben ambientat... un repte magnífic.

  • Vot de la dècada per "Tretze espelmes"[Ofensiu]
    Biel Martí | 03-03-2006

    Les referències a Amsterdam i la melangia que desperta la història m'han fet decidir-me.

  • Vot de la dècada per "Tretze espelmes al cor d'Amsterdam"[Ofensiu]
    Jere Soler G | 03-03-2006 | Valoració: 10

    Curiosament els dos reptes que més m'agraden d'aquesta dècada es troben l'ún sobre l'altre. Finalment em decideixo per la tendresa amb què està descrita l'Anna Frank... un repte meravellós.

  • Vot de la dècada per Carme Dangla[Ofensiu]
    Filalici | 03-03-2006

    Me'l torno a llegir i m'agrada cada vegada més. El voto com el millor de la dècada.

  • Vot de la dècada per Tretze espelmes al cor d'Amsterdam[Ofensiu]
    mjesus | 02-03-2006

    Per l'Angie, Pel millor de la dècada. Ho sento, ja em va agradar molt quan el vaig votar, trobo que està molt ben ambientat.

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283101 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!