Repte LXXXIII (o 83)- LA TRAMUNTANA

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: boigboig (7 de Gener de 2006)







Tema: "Por"





Extensió màxima: 400 paraules (i mínima de 4).





Paraules obligatòries: ungla, espiadimonis, pollancre (plurals inclosos), i flagelar (en qualsevol temps verbal).





Termini: 26 de desembre (dilluns, Sant Esteve, canalons...) a les 19:00 h.





Guanyador: Xavier Valeri valeri coromi







Text guanyador:






La tramuntana em colpejava el rostre, m'empenyia les faccions enrera, havia de caminar corbat i la roba se m'inflava, en la voluntat del vent d'arrencar-me-la.

Quan alçava els ulls per guiar-me, veia passar volant caixes, teules i altres objectes. Tot quedà fosc. La tramuntana s'havia emportat alguna torre elèctrica. No em quedà cap més remei que resguardar-me en una entrada del carrer Enginyers.

Allí, arrupit, esperava recuperar forces i continuar el camí cap a la Fonda Duran. Només se sentia el xiular del vent. No hi havia ni una ànima pels carrers de Figueres. Ni una anima ?
Sentí uns cops compassats, acompanyats d'un estrèpit de ferros i el retruny de cascs de cavalleries.

El vent es calmà . El soroll s'acostava. Jo tremolava de por. Per davant meu passaren tres monjos de Sant Benet. Rera seu dos soldats antics amb bicorni estiraven pel ronsal un ase sobre el qual un home de rostre trist clamava pietat i deia que ell no havia estat. A cada clam un botxí el flagel·lava arrencant-li crits de dolor.

Quatre soldats a cavall l'escortaven, un noi tocava el tambor i un grup de gent mal vestida insultava i llençava objectes al pres. Una dona em va descobrir. Allargà la mà freda com el ferro de les creus del cementiri i em clavà l'ungla al rostre. Sentí el dolor de foc de l'infern a la carn i vaig cridar de por i de mal.

-Espiadimonis -em recriminà.

La dona m'estirà i jo sense forces la segui fins una plaça, on entre crits i insults penjaren l'home d'un pollancre. La dona cridava embogida de morbositat, cosa que vaig aprofitar per desfer-me i fugir.

Vaig arribar a la fonda espaordit. Vaig córrer a l'habitació, on esgotat vaig quedar adormit. L'endemà quan em pensava que tot era un somni vaig trobar-me al rostre la cicatriu de l'ungla. Esverat vaig baixar a recepció.

Em vaig asseure en una de les poltrones de la Fonda i per treure'm els nervis vaig agafar el diari l'Hora Nova. Vaig llegir que ahir s'havien complert 150 anys de l'execució de Narcís Vila.

Un home que més tard es demostrà que era innocent. Jo em dic Narcís Vila i la cicatriu al rostre no em va desaparèixer fins que vaig fer dir sis Misses per aquell pobre avantpassat meu. Que Déu li doni la pau que no trobà en vida.








Entrega de premis:
Veredicte








Altres textos presentats: Resta de participants


Comentaris

  • Vot de la Dècada[Ofensiu]
    Bruixot | 03-03-2006

    quan el vaig llegir em va agradar. Al rellegir-lo encara m'ha agradat més!

    Bruixot

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283833 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!