Repte IL- "Què ens manca de veritat?" I "Això és el que manca"

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: Josep Bonnin (4 de novembre de 2005)



i per : Jeremias Soler (4 de novembre de 2005)








Tema: "Què ens manca de veritat?"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "consum", "consciència", "guspireig" i "univers"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: Carme Cabús



Guanyador/a: Mandalf








Textos guanyadors:



Què ens manca de veritat?


Anàvem en autobús cap a Viñales i la finestrella ens descobria un paisatge d'una verdor diàfana. Per la rodalia creixien grups de palmeres esveltes, l'única ombra entre aquell sol aclaparant.
-Això són palmes reials -va assenyalar el guia-. I aquells ocells que volen en semicercle són tocororós. Són el símbol nacional de Cuba, perquè tenen els mateixos colors que la bandera.
Em vaig eixugar la suor del front. Feia una calor sufocant i l'aire condicionat no funcionava. Assegut al meu costat, el meu amic cubà em va allargar l'ampolla d'aigua.
-Que preciós que és l'interior de Cuba -li vaig dir.
-Però, ja has vist com viu la gent, aquí?
Passàvem per davant d'unes cabanes de fusta esgavellades. Uns rucs pacients pasturaven aquí i allà. Damunt l'herba corrien tres xiquets descalços.
-Semblen força pobres.
-Ho són. No tenen ni per alimentar-se com cal. Pràcticament no tenen ni eines, ni adobs, ni mitjans de transport, ni ajuts. Treballen com a la prehistòria.
-Però l'Havana sembla més miserable. Quan t'allunyes dels quatre punts turístics és quan veus la necessitat de la gent.
-Sí. Has tingut sort, tu, de néixer en un altre "univers". En un país ric i lliure.
Era un dels milers de dissidents silenciosos.
-Lliure? Si no tens diners vas a parar als cartrons. I en molts aspectes, nosaltres també volem fugir.
-Voleu fugir? De què voleu fugir?
-De les conseqüències de la societat de "consum". De la solitud, de la buidor, de la insolidaritat, de la manca de "consciència" social.
Els seus ulls, plens d'un deix sentimental, van fer un "guspireig". Després van mirar finestrella enllà.
-No us entendré mai -va dir a la fi-. Això que dius no em sembla res més que un luxe de ric.
L'autobús va girar i va aparcar al centre de Viñales.
Carme Cabús.


Això és el que manca!

Jo, ja ho sabeu que ho tinc molt clar; a mi el que en realitat em manca és una bona monarkia, vet-ho aquí; una Monarquia amb majúscules com les d'abans. S'ha de reconèixer que això ja no és el que era. S'han acabat les passejades dels reis amb les carrosses per les avingudes, amb tots els lacais al darrere i tot el poble fent-los-hi reverències i honors,...
- Pito sis!
I la Guardia Real? On és? On són els lanceros de Sa Majestat? Només apareixen el Dia de la Hispanidad i quan es casa algú de la reialesa; quina llàstima! Si quan jo era jove sortien cada Diumenge! Em sap greu tot aquest enrenou, vet-ho aquí.
- La berra! M'enxarranco!
I el futur, al meu modest entendre, sembla encara més obscur. Aquest xicot, el Felipe, ni un guspireig de tradició. D'entrada ja es va casar amb aquesta noia,... la presentadora maca, la Letícia. I per què no es va casar amb una princesa europea, encara que fos lletja? Quin desfici!
- Cagunlolla, que no hi ha cap sis a l'univers o què?... paaaaaso!
Un rei ha d'apetxugar amb lo bo i lo dolent, què tants trons! Mira el seu pare! La lletja! Malament, anem malament.
- Què no teniu consciència o què?... paaaaso també.
I ara, aquesta pobreta nena, la Lionor, que ja me la volen fer reina,... una reina! El que faltava! Però si amb el nom que té segur que vol ser ballarina o cantant d'òpera, pobra xiqueta!
- Nando! Vols callar ja que em desconcentres, carallot! Uuuun sis blanca pel consum!
I volen canviar la Constitució! Nooooo! Això si que no! Mira, quasi bé que prefereixo la República abans que canviar la Constitució, mira que et dic.
- Doncs Visca la República! A prendre pel...
- Tanco!

Mandalf.






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

""



Comentaris

  • Vot de la Decada-Mandalf[Ofensiu]
    boigboig | 01-03-2006

    Un relat molt divertit, dels bons, molt ben trabat. M'encanta com el iaios van parlant, un el viu intensament!

    Boig!

  • Vot de la dècada - Mandalf[Ofensiu]
    Biel Martí | 01-03-2006

    Dels dos relats d'aquest repte 39, voto el del Mandalf "Això és el que manca", m'encanta els pensaments i comentaris dels iaios jugant a la butifarra (o al que sigui, que jo no en sé).

    Biel.

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283174 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!