Repte C XVII - De quan el cavaller s'enfrontà al drac.

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: boigboig (23 d'abril de 2006)







Tema: "Bogeria"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "rosa", "llibre", "drac" i "regalar"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: Unaquimera







Text guanyador:



El cavaller travessava el camí quan ha sentit el bram animal, inhumà:
- Táscegatooquépasssacontigo,agüelooo? Vetepalasilo!
Veu el drac atacant un bé indefens, vell, que coixeja. Ràpid, treu el punyal del cinyell i el clava en la carrosseria verda metal.litzada amb flames vermelles, deixant una ferida llarga: no sagna; s'acotxa i el clava a la pota rodona i negra: perd verí transparent.

Reprèn el pas, gaudint del sol primaveral…
- Tiguesquietdunavegada! Nomemprenyismés…
- Mamaaaaa!
- Mestàsacabantlapaciència!Volsrebreiploraràsambraó?
El cavaller veu la mà del monstre aixecada, presta a descarregar la seva fúria sobre el capet rinxolat de la víctima oferta a una fam irada. Mira aquella bèstia directament als ulls, declara batalla:
- Quina preciositat de criatura! Quins ullasos té! - regala l'última oportunitat de salvació a l'enemic - S'assembla tant a vostè…
La fera canvia el gest desabriat pel desconcert; mirant-se el fill amb súbita tendresa que mata la necessitat de violència, mormola:
- Sí! és maco, però neguitós...
El cavaller marxa satisfet, un altre rescat…

Amb l'urpa sobre l'espatlla de la princesa, l'animalot la sacseja; a ella li cauen bossa, llibre i ulleres: Ulls plorosos, galtes enceses…
- Telestaveslligant... Tupensesquesòcidiota? Quenoséelqueveig?
- Jo…
- Vasremenarelculdavantdelsseusnassos... finsqueelvasposarcalent!!
Aquest monstre vol menjar-se-la: quan la tingui a la panxa no serà de ningú més, podrà rossegar-la a plaer... però el cavaller el fa caure, i enfonsant-li el colze al pit, li talla la respiració amb cop expert:
- Perdoneu-me …- Treu l'espasa en forma de somriure còmplice - Quina noia més bonica... - Ofereix la mà per treure-la de la cova - Massa bonica…
Regala una rosa a la dama: apunyala d'amagat la fera; una taca vermella apareix a la samarreta. Ningú més la veu; s'allunya.

El cavaller contempla el seu reflex en el vidre d'un aparador; després mira endins: és una llibreria. Llegeix les propagandes fosforescents:

*UN CLÀSSIC: EL QUIXOT*
Somriu; ahir, ell va derrotar gegants!

*L'ACTUALITAT: LA LLEGENDA DE ST.JORDI*
Assenteix; avui ha vençut el drac!!

*EL LLIBRE ETERN: LA BIBLIA*
Aixeca dos dits ( índex, mig ) i fa la senyal de la benedicció traçant en l'aire una creu. Potser demà…






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

""



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283660 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!