Repte 195 - Quan una porta es tanca, una finestra s'obri

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: angie i Carme Cabús (12 desembre del 2005)







Tema: "Darrere la porta tancada"





Extensió aproximada: 200 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "acaronar", "quincalla", "col.lectivitat" i "hipnòtic"





Durada: 24 hores





Guanyador/a: rnbonet







Text guanyador:



Isar (39-Q-43) metge - dia 10.455 -10:45h-
He trobat un disc fora registre. És la còpia d'un llibre suposadament antic, feta per una aprenent d'informàtica, allà pel 3.033. El contingut m'ha semblat estrany.
Els antics deixaren ben clares les regles: només informació científica: matemàtica, certs llibres de física, alguns de medicina… i pocs d'història. Només aquells de fiabilitat provada. I no res de literatura…

Afar (45-E-125) supervisor de comunicacions - dia 10.455 - 10:47h.-
Estrany, sí… Molt estrany! Els dos ordinadors que ens regeixen s'ha comunicat. Llenguatge no gens habitual i quasi indesxifrable. Transcric:
"Ai, F-10! Eres… com Afrodita eixint de la mar: púdica, sensual, cridanera,.."
" Què xerres, M-01? Què tinc una anomalia? Què algun circuit se t'ha espatllat? Deixa'm tranquil·la! Ben bé que m'he revisat, aquesta matinada!"
"No, si no et parle d'això! Que m'ha arribat una escalfor… No has notat mai res de semblant?"
"Ara que ho dius, fa uns sis anys, hi va haver certa cosa que m'entremaliava els circuits i…"
"Com un desfici intern? Com un seguit d'interferències? Pensa, recorda, F-10! Segur que és el mateix que ara em destorba".
"Sí! Una certa animació no perifèrica. Més encertadament…una emoció interna i un neguit estrany".
" Sí, sí, exactament! Ai, companya, si em deixares accedir al teu clavill del xip seixanta-nou, quantes coses no faria!"
"Jo, per afalacs no estic. Encara que si a la nau celebren una festa, podríem…"
"Aleshores, ens apleguem? Et deixaràs acaronar?"
"No et faig res segur! No tinc banc de dades d'il·lusions, ni de…"
"I si en creem un de projectes futurs, què? J'y vais tout de suite, bonica!"

Fa més de deu minuts que els ordinadors centrals no emeten cap senyal. Caldrà comunicar-ho al governant.


Isar (39-Q-43) metge -dia 10.455 - 21.22h.-
He comentat el contingut del disquet als especialistes en Història i Matemàtiques. Després de confrontar les dades i els fets, ha corroborat la meua primera impressió: fals de cap a peus! Uns senzills càlculs han estat suficients.
L'he rellegit -un cert impuls hipnòtic m'ha quasi obligat-, abans de tirar-lo al contenidor de reciclatge. Pura quincalla! No caldrà ni donar constància al governant.

Quessar (16-R-25) químic generalista -dia 10.500 - 11:15h.-
Hi ha una error al còmput de nadons d'enguany? Només n'havien de ser una dotzena i n'hi ha catorze ...Sobren femella i mascle. Demanaré confirmació a M-01, computador central. Serà un error. ‘Falla programa de nadons?' ‘Resposta negativa, funciona perfectament, d'acord amb els càlculs i previsions reglamentades' ‘Per què catorze? Si dissenyarem el programa tots dos, per les provisions...' Ens calia! Ens era necessari per al nostre programa. Im-pres-cin-di-ble!!! L'humà 39-Q-43 es farà càrrec d'ells, quan arribe l'hora. Fes-li-ho saber'.
I s'ha desconnectat. Incomprensible! Caldrà comunicar-ho al governant, si segueix l'estrany comportament .

Isar (39-Q-43) metge -dia 10.783 - 17:05h.-
He recordat el disquet aquell. S'ha acomplert completament el que contava. Pel bé de la col·lectivitat caldrà deixar els dos nadons al tercer planeta del sistema solar pròxim, quan hi arribem. Sembla habitable. Podran créixer en llibertat, supose.
Ho comunicaré al governant.






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants


Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283129 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!