Repte 147 - Déu 1 - Home 0

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: Maurici (20 de juliol del 2006)







Tema: "Diàleg amb Déu"





Extensió aproximada: 400 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "antena", "tabac", "il·lusió" i "caprici"





Durada: 70 hores





Guanyador/a: pivotatomic







Text guanyador:



-Te n'hauries d'avergonyir, saps?
-Per què? De què?
-Per tot. De tot. No em diguis que estàs satisfet amb aquesta merda de món teu!
-Home! A mi em sembla que no m'ha quedat pas tan malament, la veritat.
-Perdona?!
-Doncs que fa prou goig. Fixa't en el Gran Canó del Colorado, el Pirito Moreno, la Barrera de Corall, Montserrat...
-Afina l'antena, xato. Jo parlava de tu com a creador d'aquest nyap que alguns optimistes anomenen humanitat. No de la teva faceta d'arquitecte paissatgista!
-Qüestiones l'home?
-Tu no?
-Gens. N'estic prou orgullós. De fet, a penes si en vaig fer un esbós en el seu moment. Però hi vaig posar les peces justes per que ell solet fes la resta de la feina. I crec que els resultats són admirables. Admeto que hi ha alguns detalls amb els que no vaig comptar, la seva afició sense mida pel tabac i els greixos saturats, per exemple... A canvi, però... Einstein, Mozart, García Márquez, Miquel Àngel, Shakespeare, Billy Wilder, Rodin, els Beatles, Woody Allen. La llista és impressionant!
-Sí, ja... Calígula, Atila, Mussolini, Hitler, Franco, Pol Pot, Bin Laden i el seu amiguet Bush, Torquemada, Ted Bundy... Per cadascun dels teus jo podria dir-te'n deu d'aquests. Si et sembla una proporció acceptable...
-Ningú no és perfecte. Però si de veritat vols parlar-ne seriosament, crec que jo he fet una feina molt millor amb tu que no pas tu amb mi.
-Insinues que la culpa és meva??
-Totalment. Fins el darrer bocinet del gran pastís de culpa.
-M'agradarà veure com ho raones!
-Tu ho has volgut. Veuràs... segons vosaltres, TOT és creació meva. I entre aquest tot esteu vosaltres mateixos. De manera que, quan us heu d'enfrontar amb el vostre costat obscur, el més senzill és fotre'm la culpa a mi i rentar-vos les mans. Però, oblideu que si l'home és una creació de Déu... Déu és una creació de l'home. Jo sols sóc una il·lusió, que vosaltres heu creat al vostre caprici per explicar-vos una sèrie de fets que, o encara no heu descobert o que, simplement, teniu por de descobrir o d'acceptar. Així que totes les meves culpes, les meves faltes, són, en realitat, culpa vostra. Un defecte de disseny, podríem dir-ne.
-...
-No dius res? Ja m'ho pensava. Tanca la porta al sortir, vols?






Entrega de premis: Les declaracions del guanyador/a





Altres textos presentats: Resta de participants

Comentaris

  • L'argument final és[Ofensiu]
    Flanagan | 09-09-2008

    inesperat, però m'ha agradat. Suposo que segons que no hi estaria d'acord, però a mi m'agrada el raonament.

    Trobo especialment bo les primeres rèpliques fa l'home quan Déu es defensa.

    vagi bé!

  • Molt bona[Ofensiu]
    mimí | 10-07-2007 | Valoració: 10

    m'agrada molt, ben pensat i dit

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283139 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!