Relat breu: Silenci.

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

El germà gran tanca la porta i li fa un senyal a la germana petita, per tal que guardi silenci. És un gest simple, un dit índex creuant uns llavis que semblen arronsats per fer un petó. Però també és un gest terrible, perquè la germana petita ha pogut veure les taques de sang a les parets del passadís i la silueta feixuga del pare, just davant la porta de l'habitació, a terra. És un gest terrible perquè el dit, i els llavis, i el braç, i la roba del germà gran estan xops de sang i perquè el seus ulls no transmeten calma, sinó bogeria. La germana petita gemega i sanglota, mentre el germà gran s'acosta al seu llit, sense deixar de fer aquell gest que demana silenci amb una mà, aixecant per sobre el cap l'altra, la que aferra amb força el martell…

Comentaris

  • molt bo[Ofensiu]
    rober | 28-06-2018 | Valoració: 10

    M'ha transmés la impotència de la injustícia el pànic a no poder fer res a acceptar el que hi ha.

  • Clar de lluna | 19-05-2008

    ...uf, terrorífic. Molt ben trobat. Una imatge que posa els pèls de gallina. Relat breu que no hi falta ni hi sobra una paraula. Transmets el pànic de forma magistral. Enhorabona!

    Una abraçada!

  • Un microrelat excel·lent,[Ofensiu]
    Sibil·la de Fortià | 07-03-2008 | Valoració: 10

    Sergi,de debò. No puc afegir gaire res al que ja t'han dit els altres. Felicitats!

  • Un relat dificilment superable [Ofensiu]
    Bruixot | 07-02-2008

    una joia quasi-perfecte, estremidora, brutal. Un d'aquells que et deixen sense paraules.

    I no tinc res més a dir!

    X

  • saps crear la situació i[Ofensiu]
    ANEROL | 29-10-2007 | Valoració: 10

    la imatge de terror en molt poques paraules

  • Arbequina | 28-10-2007

    Un text d'enginyeria literària. Trobo que hi demostres una traça molt superior a la mitjana. Has escollit els detalls adients, les frases s'encadenen de manera perfecta, contes, sense contar, una història del passat immediat, i fas volar la imaginació cap el futur... i tot en quatre línies. Per felicitar-te, de debò.
    La contra és que no té un format literari massa atractiu. Ho llegeixes i dius: xapó, m'encanta, però... falta quelcom.

    Una abraçada de l'Arbequina.

  • Ostres que borde el germà aquest no???[Ofensiu]
    Murri-murri | 28-10-2007

    Pobre nenaaaaaaaaaa! Coi que algú entri a dintre d´aquest relat i li pegue un parell de guantades al caxobruto aquest! Que no li han ensenyat perquè s´han de fer servir els marteeeells?? Ai, ai, amb aquesta joventut a ón anirem a parar. Salut.

  • A SAC![Ofensiu]
    ATZAVARA | 08-10-2007

    Un relat directe.
    m'agrada la manera de descriure el fet de demanar silenci amb el dit....
    una airejada!

  • incisiu punyent grafic i esquematic[Ofensiu]
    Epicuri | 08-10-2007

    doncs això, que m'agaradat, encara que personalment penso que també podría ser, que la noia descansés finalment atemorida però alleugerida per haver-se lliurat d'un pare psicòpata que els torturave a tots...amb tot el respecte, perdona que hem faci el meu propi happy end...però hem sento millor ;-)

  • aaa | 08-10-2007 | Valoració: 10

    impressionant. I sense saber si la germana treurà un tallaungles de sota la faldilla plissada i li clavarà la navalleta interior de l'aparell dins un d'aquests ulls de boig del germà. fascinant.

    Roarscach

  • silenci...[Ofensiu]
    perunforat | 07-10-2007 | Valoració: 10

    Sembla impensable que amb tan poques paraules hagis descrit tan bé una escena, un moment tan intens, un dolor que s'entreveu a través dels ulls de la nena.
    M'ha encantat trobar aquesta breu història!
    T'he de dir que posa els "pèls de punta!
    Arreveure!

    Perunforat

Valoració mitja: 10