Reflexions d'un que s'estreny la closca

Un relat de: ximxim

M'han dit que la meva cosina ha sortit avui en un documental a la dos. No sé si deu ser veritat, i m'importa poc, si he de ser sincer. Jo vaig néixer al camp, poc n'entenc de televisions i històries d'aquestes! I us diré que en tota la meva vida només n'he vist un, de televisor; que no veieu que aquestes coses allà no ens fan cap falta?
Recordo que quan era jove em passava la vida sota aquell verd tan preciós que ens feia ombra. Els meus pares s'hi passaven hores i hores estirats, descansant després d'una llarga jornada treballant per aconseguir menjar. Nosaltres, en canvi, anàvem amunt i avall, menjant també el millor de la terra quan ens venia de gust, o simplement passejant o jugant a fer curses; això últim ens entusiasmava. Oh, com en gaudíem! Guanyar ens feia sentir importants, i perdre...bé, n'hi havia que si perdien es tancaven a casa la resta de la tarda. Fins l'endemà, que ja tornaven a ser allà disposats a intentar-ho de nou.
Però el més divertit de tot eren els jocs a l'aigua en dies de pluja. La mare sempre ens avisava que vigiléssim de no prendre mal, perquè quan tot és moll és fàcil patir una relliscada i donar-se un bon cop...però era tan emocionant sentir l'aigua a la cara, fresca, i lliscar a tota velocitat pel fang! I a l'estiu, quan les pluges es feien menys freqüents i la calor difícil de suportar, traslladàvem la gresca al bell mig dels camps, on els aspersors feien el joc tant o més entretingut que quan plovia, ja que teníem l'al·licient d'haver d'esperar que l'aigua fes tota la volta fins tornar a ruixar-nos...
La casa no era gran cosa, no us penseu que vivia en una gran masia, però jo en tenia prou. De fet, la mare sempre deia que com més gran, més fred hi feia a l'hivern, i tenia tota la raó. I qui vol una casa gran, quan l'has de carregar a tothora, a qualsevol lloc on vagis? Mala cosa, si els cargols haguéssim de portar masies amb maons com aquells a coll-i-be! I ja m'agradaria veure qui és el llest que s'hi posa un televisor!

Comentaris

  • Biel Martí | 14-04-2005

    Hola ximxim, pots posar-te en contacte amb mi per un detall?

    Gràcies, ja et comentaré però això corre presa.

    Biel Martí (rarus80@hotmail.com)

  • jajajaja[Ofensiu]
    kispar fidu | 30-03-2005

    Està bé la reflexió! Si, de fet ara es dedica massa temps a la tele i a altres activitats lúdiques en les que no cal pensar i t'ho dónen tot fet, cosa que crec que anirà atrofiant la ment de mica en mica... (va una mica en conya... però tampoc massa, eh!).
    Abans es gaudia més de les estones en espais lliures, al bosc, sota l'ombra d'una arbre, o tumbats al verd de la gespa notant la gespa acariciant-te. Ara ens hem tornat (la majoria) massa sedentaris...

    Merci pel comentari. De fet, després de llegir-lo, he fet un cop d'ull a la teva biografia (cosa que no havia fet anteriorment...) i t'he escrit bàsicament per això... perquè... aquest poblet del vallès del que parles... no serà pas St.Quirze, no? Perquè és que has dit un parell de coses que m'hi han fet pensar, només n'hi ha una que em deconcerta... Primer, que dius que és un poblet del vallès, després, que dius que quan vas venir era desèrtic i que ara està canviant perquè s'ho estan carregant tot (cosa que passa aquí... tot i que també, per desgràcia, a molts altres llocs del vallès...). Segons això, podria ser perfectament St.Quirze... tot i que el que em desconcerta, és que per anar a la UAB no cal agafar la Renfe, si no que estem a una parada amb els catalans!!! o sigui que no crec pas que haguèssis de fer el transbor a bifurcació... a no sé que fos per escriure relats! jajajajajajaja

    Bé, doncs era més que res curiositat per saber-ho, i de pas he aprofitat per fer-te un mini-coment del text!

    Que vagi bé!!! ciao!

  • Uns finals...[Ofensiu]
    rnbonet | 08-12-2004

    ... encantadors. Sorpressius, de vegades.
    I el que més m'agrada és, que sent jove, no ens "contes la teua vida" als relats. Denota que tens ofici!