Reflexions. 2. 15 de gener de 2017

Un relat de: sacdegemecs
L'altre dia en una conversa informal amb amics, ens interrogàvem fins on arribarà aquesta febre que no té topall previsible que és la maquinística a gratcient. Ara tinc un exemple prou il•lustratiu per reafirmar aquest fet, però que no em respon, ni poc ni gens, a la pregunta. Avui, he anat a un establiment de Sabadell en què els dependents despatxen les comandes dels clients sense moure's de davant de l'ordinador. Dedueixo que un giny mecànic molt complex d'engranatges, cadenes, microxips, pinces articulades que mogudes per estímuls elèctrics de zero i uns, es converteixen en un camàlic infal•lible, metàl•lic i eficient que transporta, sense distreure's, el material convingut fins al taulell. Quan l'empleat ha tingut el meu producte a les mans m'ha dit: "són 25 amb 9 cèntims"; li he allargat 50 euros i els ha xuclat amb la displicència pròpia del que fa la millor feina amb solvència contrastada; tant és així que la seva celeritat de cara al calaix no m'ha deixat cap mena de poder de reacció; deu segons més tard, i després de regirar-me les butxaques, li he espetat: "perdó, perdó, tinc els 9 cèntims, així no m'omplirà de tanta xavalla". La seva resposta ha estat tant fulminant que m'ha deixat de pasta de marenga: "no t'amoïnis, no passa res; la màquina és la que cobra i genera el canvi; ja no hi ha possibilitat de fer marxa enrere"... Instants més tard, tenia a les mans gairebé tantes monedes com en el seu dia va arreplegar un tal Judes per un negoci tan tèrbol que va canviar els signes de la història mundial; tot i que la diferència amb el meu cas és prou evident. En aquells temps, aquest personatge d'infausta memòria, hagué de recórrer a l'òscul envilit per lliurar el seu Mestre a una mort segura. Ara ho tindria molt més fàcil i menys teatral: l'haguera traït via telemàtica i avall que fa baixada. Aquesta pensada no la tinc per una irreverència: és simplement la necessitat d'emplenar aquest post, bo i esperant que s'acabi de curar, a Guijuelo, el pernil que fa gairebé una hora he demanat a un cambrer que no té cap robot que l'ajudi a servir taules ni que sàpiga dilucidar entre el preu del servei i la propina.





2. 15 de gener de 2017

Comentaris

  • WordPress Hosting[Ofensiu]
    jennyanams | 09-06-2020

    This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing blog that understand the value.
    GoDaddy Wordpress Vs BlueHost WordPress

  • Thanks[Ofensiu]
    Remcuavilla | 13-05-2020 | Valoració: 10


    Please visit our website: remcuavilla.com

  • Màquina de cobrar[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 08-05-2020 | Valoració: 10

    Jo ja m'he acostumat a les màquines de cobrament automàtiques. Però al començament les detestava ja no només pel sorollet metàl·lic que fan en tornar-te el canvi, sinó per aquella cosa de que una màquina mai s'equivoca i tu si! Aquella imatge de la senyora Mercè, amb nas de ganxo, carregada de calés i remugant, regatejant o demanant com aquell qui res que li perdonin els cinc cèntims, perquè furga que furgaràs al moneder no els trobaràs...En fi, d'aquí no gaire tindrem cambrers tallant el pernil o cuixot sense passar-se un gran del pes establert al menú. sacdegemecs, fins ara no havia tingut pas el plaer de coneixe't, escrius de meravella i amb un català molt nostrat. Salut, Nil.

  • Latest Deals and offers[Ofensiu]
    jennyanams | 05-05-2020

    Totally incredible posting! Loads of valuable data and motivation, both of which we all need!Relay value your work.
    Web Hosting Offers

  • Un text bastant bo, i agradable de llegir.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 04-05-2020 | Valoració: 8

    Benvolgut sacdegemecs,

    El teu text em sembla agradable i fàcil de llegir. En alguns punts em perdo una mica, però si ho he entès bé, es tracta d'una reflexió sobre la maquinària (la producció en cadena) en que apareix un misteriós personatge dolent. Crec que hauries de polir una mica el text, malgrat que, insisteixo, està bastant bé tal i com està, tot i que diuen que tot pot millorar.

    Ens veurem, bon relataire!!

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de sacdegemecs

sacdegemecs

75 Relats

36 Comentaris

66510 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Em dic Felip Francesc Girbau-Corominas i Carné.
Tinc quaranta anys acabats de fer i cent catorze més en cartera.
En aterrar en aquest món de mones, hom va adonar-se que lluïa un parell de dentetes apuntant per damunt de les genives: a la sobrassada, al pollastre, a les faves a la catalana i als mugrons de la meva pròpia mare els havia arribat un nou enemic.
Vaig començar a caminar el dia 24 de juliol de 1962 a quarts de deu del vespre: d'aleshores ençà, sempre més he procurat anar a cavall.
Curiosament, la xerrera em va venir força temps més tard que les meves primeres passes; tot i això, penso que he recuperat el temps perdut amb escreix.
Amido un metre seixanta-set centímetres escassos i peso uns vuitanta quilos generosos. Aplicant uns senzills teoremes matemàtics podeu arribar a calcular el meu perímetre, el meu volum, el meu coeficient d'intel·ligència i el número secret que activa la meva targeta VISA ELECTRON.
Sóc papamosques, egòlatra, fascinant, delitós, enquimerable, audaç, circumspecte, inèdit, atent, arrogant, dandi, gràcil, munífic, natural, faust, diligent, robust, primmirat, eixerit, complidor, ponderat, faroner, receptiu, sensible i Membre destacat del Comitè d'Empresa.
Com a norma, no necessito cap excusa per deixar de fer alguna cosa; només la solc necessitar per fer-la.
No em dol que se'm tingui per un tafaner impenitent: tothom amb el seu fa el que vol i amb el dels altres tot el que pot.
Tinc hipoteca, esperances, somnis, un cotxe que acaba de passar l'ITV i un company molt pesat a la feina.
Penso que més val quedar-se per vestir sants, que per despullar borratxos. Per davant d'home casat sóc burro espatllat... i això ja ve de lluny: de quan els burros no se solien espatllar, com ara.
Perdoneu-me les meves il·limitades limitacions i ens trobem a la Geltrú, quan ens hagin fotut fora de Vilanova. Que Santa Llúcia us conservi la vista, en Casinos de Catalunya els estalvis i en Signal la dentadura...

Si voleu intercanviar idees amb mi, podeu fer-ho a
anvabi13@gmail.com